Gå til innhold

Lipødem eller vann i kroppen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg våkner ofte med ansikt og kropp full av sovemerker. Får også mye merker i huden etter klær og sko. Jeg sliter veldig med å finne bukser og sko på grunn av dårlig passform. Sliter også med at skoene mine i perioder er veldig trange. 
Jeg hovner opp etter å ha gått mye og sliter med mye smerter i armer og bein. Jeg får ikke varige søkk i huden om jeg presser ned med en finger, men om jeg kliper tak i litt hud kan den se noe ruglete/klumpete ut. Sliter også med rastløshet/kramper i armer og bein og at det dovner bort ganske lett. Hva tror dere det kan være?

Anonymkode: 14076...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg våkner ofte med ansikt og kropp full av sovemerker. Får også mye merker i huden etter klær og sko. Jeg sliter veldig med å finne bukser og sko på grunn av dårlig passform. Sliter også med at skoene mine i perioder er veldig trange. 
Jeg hovner opp etter å ha gått mye og sliter med mye smerter i armer og bein. Jeg får ikke varige søkk i huden om jeg presser ned med en finger, men om jeg kliper tak i litt hud kan den se noe ruglete/klumpete ut. Sliter også med rastløshet/kramper i armer og bein og at det dovner bort ganske lett. Hva tror dere det kan være?

Har plagene noen relasjon til menstruasjonssyklus?

Er urinen din normal ( dvs lysegul, uten blod, grums, eller skum)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, snillOnkel said:

Har plagene noen relasjon til menstruasjonssyklus?

Er urinen din normal ( dvs lysegul, uten blod, grums, eller skum)? 

Kan du utvide om hva ulik urin vil peke mot?

Jeg har de samme symptomene som ts. Nesten alltid gul urin selv når jeg drikker mye, og litt grumsete og av og til skum.. Aldri blod.

Anonymkode: aadfd...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du utvide om hva ulik urin vil peke mot?

Jeg har de samme symptomene som ts. Nesten alltid gul urin selv når jeg drikker mye, og litt grumsete og av og til skum.. Aldri blod.

Anonymkode: aadfd...09f

Masse skum ved hver vannlating er typisk for protein i urinen. Stort tap av protein i urinen kan føre til lite gjenværende protein i blodet. I så fall mister blodet evnen til å holde på vann, og vannet tyter ut under huden og forårsaker hevelser (ødem). 

Skum av og til kan ha mange årsaker (f.eks. hard trening), og fører ikke til alvorlig proteinmangel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snillOnkel skrev (3 minutter siden):

Masse skum ved hver vannlating er typisk for protein i urinen. Stort tap av protein i urinen kan føre til lite gjenværende protein i blodet. I så fall mister blodet evnen til å holde på vann, og vannet tyter ut under huden og forårsaker hevelser (ødem). 

Skum av og til kan ha mange årsaker (f.eks. hard trening), og fører ikke til alvorlig proteinmangel. 

Masse skum er typisk for menn som tisser raskt. Det er òg typisk for kvinner som tisser raskt. Så disse komentarene er helt på villspor. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å hovne opp er normalt når man går og står mye. 
Hvilken størrelse i klær, vekt/ høyde snakker vi her om? 
Har du vært hos lege? Og hva ble svaret der? 
Lipødem har du neppe. 

Anonymkode: 41fc0...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hovner opp som dette når jeg spiser mye karbohydrater!

Anonymkode: 7b29d...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Masse skum er typisk for menn som tisser raskt. Det er òg typisk for kvinner som tisser raskt. Så disse komentarene er helt på villspor. 

Å hovne opp er normalt når man går og står mye. 
Hvilken størrelse i klær, vekt/ høyde snakker vi her om? 
Har du vært hos lege? Og hva ble svaret der? 
Lipødem har du neppe. 

Anonymkode: 41fc0...1f5

Igjen: hvis du har masse skum ved hver vannlating ville jeg tatt en tur til legen og fått urinen undersøkt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...