AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #1 Skrevet 1. desember 2024 Skal invitere noen kjenninger på enkel middag, og mtp. at jul nærmer seg tenkte jeg julegrøt med spekemat og mandel. Men er det noe som passer som forrett eller dessert til grøt? 🤔 Mulig jeg bare lager finnbiff 😅 Anonymkode: bdfe9...d7e
Daisy-love Skrevet 1. desember 2024 #2 Skrevet 1. desember 2024 (endret) Appelsinsorbet med pepperkaker til? Eller havreflarn, eller andre julekaker? Kun noe som slo meg kunne passe til dessert. Grøt med spekemat er ikke det letteste å finne hverken forrett eller dessert til, men jeg føler det er lettere å finne en litt frisk dessert enn å prøve seg på forrett. Endret 1. desember 2024 av Daisy-love 1
Brunhilde Skrevet 1. desember 2024 #3 Skrevet 1. desember 2024 Jeg ville gått for en sitronfromasj om det skal være dessert. Det er friskt og godt. Når det er sagt så tenker jeg at litt julesnadder kan være godt som dessert til kaffen litt etter selve maten. Dadler, fiken, sjokolade og litt frukt for eksempel. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4 Skrevet 1. desember 2024 Dessertkake med sitron og friske bær? Anonymkode: ad9ee...e64
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #5 Skrevet 1. desember 2024 Høres litt rart ut med forrett og dessert etter grøt - i alle fall forrett. Hva med en fruktsalat i litt "julete" versjon, f.eks. med en del krydder i laken og mye sitrusfrukt. Anonymkode: 5af96...ba8 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #7 Skrevet 1. desember 2024 Jeg hadde virkelig ikke ønsket en krem eller fløtebasert dessert etter grøt. Og forrett blir også litt rart.. Anonymkode: 0d9bb...41b 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #8 Skrevet 1. desember 2024 Mange gode dessert forslag her allerede. Til forrett hadde jeg valgt noe grønnsaksbasert, siden det er lett og ikke kommer til hovedretten. Hva med stekt rosenkål med parmesan og evt litt bacon? Anonymkode: a4a70...133
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #9 Skrevet 1. desember 2024 Vi pleier å ha fruktsalat til grøt. Vanligvis serverer vi den sammen med grøten, men til julegrøt er vi mer tradisjonelle og serverer den etterpå. Anonymkode: 0fe93...1e9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #10 Skrevet 1. desember 2024 Server fenalår/spekeskinke til grøten, så slipper du hvertfall forretten! Anonymkode: b08e0...e99 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #11 Skrevet 1. desember 2024 Mange gode forslag her! For jeg er enig at det er litt rart med forrett, men dessert ble liksom mer søtt så ble rart det også! Men noe friskt var kjempelurt! Jeg fant en oppskrift på sitronfromasj med knuste pepperkaker i bunn og bringebær på toppen, så mulig det blir den:) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres litt rart ut med forrett og dessert etter grøt - i alle fall forrett. Hva med en fruktsalat i litt "julete" versjon, f.eks. med en del krydder i laken og mye sitrusfrukt. Anonymkode: 5af96...ba8 Det var også lurt! AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi pleier å ha fruktsalat til grøt. Vanligvis serverer vi den sammen med grøten, men til julegrøt er vi mer tradisjonelle og serverer den etterpå. Anonymkode: 0fe93...1e9 Kan ha denne som backup i tilfelle fromasjen feiler:P AnonymBruker skrev (1 time siden): Server fenalår/spekeskinke til grøten, så slipper du hvertfall forretten! Anonymkode: b08e0...e99 Det tenkte jeg å gjøre! Spekemat og kanskje flatbrød. En gjest kan ikke spise svin så må bli fenalår som du foreslår og kanskje noe annet jeg finner. Anonymkode: bdfe9...d7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå