AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg jobber turnus. På kveldsvakter er jeg sammen med beboer og har 30 min pause. På dagvakt er jeg sammen med beboer til vedkommende reiser på dagtilbud. Deretter går jeg over på ny beboer. Utfordringen er at det er mange andre ting jeg også har ansvar for. F.eks. kontakt med lege og dosering av medisiner. Beboer kan ikke være alene så det er 30 minutter jeg har pr vakt til å spise. Jeg må derfor få avsatt tid til slike ting. Problemet er at leder mener at jeg kan jo legge en dosert i pausa mi eller ta en telefon, det tar jo ikke så lang tid. Før har jeg gjort dette og har noen ganger ikke fått spist. Så nå sa jeg nei. likevel mener leder at når jeg er ferdig med å spise da kan jeg jo gjøre andre ting. Kan leder kreve dette ? Anonymkode: 07436...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Har du betalt pause, ja. Har du ikke betalt pause, nei. Anonymkode: 81d6f...777 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden er pausen din betalt eller ubetalt? Anonymkode: b2b7b...35b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Har du betalt pause? Anonymkode: 9c311...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du betalt pause, ja. Har du ikke betalt pause, nei. Anonymkode: 81d6f...777 Jeg har betalt pause, men 30 min matpause har jeg vel rett på? Anonymkode: 07436...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden om du jobber mer enn 6 timer så har du krav på 30min pause ja. betalt eller ubetalt, det er opp til arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Hololo skrev (6 minutter siden): om du jobber mer enn 6 timer så har du krav på 30min pause ja. betalt eller ubetalt, det er opp til arbeidsgiver. Uten å bli pålagt å gjøre andre oppgaver? Anonymkode: 07436...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uten å bli pålagt å gjøre andre oppgaver? Anonymkode: 07436...773 ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har betalt pause, men 30 min matpause har jeg vel rett på? Anonymkode: 07436...773 Jo, men du har ikke rett til å gå fra arbeidsplassen eller være utilgjengelig. Så å svare tlf f.eks må du regne med når du har betalt pause.. du kan heller ikke forvente å få pausen sammenhengende. Anonymkode: 1c496...9d7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #10 Del Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, men du har ikke rett til å gå fra arbeidsplassen eller være utilgjengelig. Så å svare tlf f.eks må du regne med når du har betalt pause.. du kan heller ikke forvente å få pausen sammenhengende. Anonymkode: 1c496...9d7 Ja, selvfølgelig. Men det er ikke snakk om at jeg får tilbake pausen etterpå. Det er greit nok om jeg får en viktig tlf. Det jeg derimot sier nei til er å ta den telefonen selv. (Kan ikke du ringe og bestille time til…? Ja , men skal bare spise først, kan noen avlaste meg så kan jeg gjøre det etterpå? Og så er det ingen til å avlaste…..) Anonymkode: 07436...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #11 Del Skrevet 31 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, men du har ikke rett til å gå fra arbeidsplassen eller være utilgjengelig. Så å svare tlf f.eks må du regne med når du har betalt pause.. du kan heller ikke forvente å få pausen sammenhengende. Anonymkode: 1c496...9d7 Dette har vi også fått beskjed om. Jeg jobber som lærer da. Hvis vi ikke rekker lunsj pga elevhendelser, så må vi spise etter undervisning. Anonymkode: 132a0...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå