AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #1 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg vurderer å ta en rutine-celleprøve av livmorhals privat i Bergen, men jeg har litt stram økonomi, så jeg ser etter et sted som er både bra og ikke altfor dyrt. Har du noen erfaringer med klinikker som tilbyr dette, og kan anbefale et sted hvor det føles trygt og greit? Jeg har hørt om noen steder som Hausken, men er åpen for andre alternativer også. Setter stor pris på tips! Hvor pleier du å ta den prøven? Og kan det gå 5 år mellom hver gang? Anonymkode: 06b3c...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #2 Del Skrevet 1. desember 2024 Fastlegen Anonymkode: 924e3...f59 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #3 Del Skrevet 1. desember 2024 Da må du gå til faslengen. Jeg var til privat gynekolog i høst, betalte over 4000kr, volvat på lagunen. Anonymkode: 1808a...f49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4 Del Skrevet 1. desember 2024 Fastlegen Anonymkode: 6c4f7...d0c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #5 Del Skrevet 1. desember 2024 Hvorfor skal du betale dyrt hos en privat gynekolog når dette er en enkel rutineundersøkelse fastleger gjør, rimelig og gjort på et blunk? Anonymkode: bd3e0...af3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #6 Del Skrevet 1. desember 2024 Fastlegen er jo uten tvil enklest og billigst, forstår ikke hvorfor du må gå til privat gyn bare for en celleprøve. Men du kan jo sjekke pris ho dr.dropin, aleris og volat, så får du kjapt vite hvor det er billigst. Anonymkode: 0f6e6...fcb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #7 Del Skrevet 1. desember 2024 Du kan ev be om hjemmetest fra fastlegen. Anonymkode: e0b37...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #8 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor skal du betale dyrt hos en privat gynekolog når dette er en enkel rutineundersøkelse fastleger gjør, rimelig og gjort på et blunk? Anonymkode: bd3e0...af3 Mange, inkludert meg selv, syns det er kleint. Det er også en risiko for å møte på en gris, tilsvarende AB i Trøndelag. Hvem gidder det? Anonymkode: e0b37...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #9 Del Skrevet 1. desember 2024 Fastlegen. Anonymkode: 27fc2...27b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #10 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan ev be om hjemmetest fra fastlegen. Anonymkode: e0b37...184 De er så lite sikre at hun kan like gjerne droppe hele testingen. Anonymkode: a9ebd...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mange, inkludert meg selv, syns det er kleint. Det er også en risiko for å møte på en gris, tilsvarende AB i Trøndelag. Hvem gidder det? Anonymkode: e0b37...184 Jo da, men det virker rart å tenke at det bare er leger og gynekologer i offentlig sektor som kan oppføre seg slik? Anonymkode: bd3e0...af3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #12 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mange, inkludert meg selv, syns det er kleint. Det er også en risiko for å møte på en gris, tilsvarende AB i Trøndelag. Hvem gidder det? Anonymkode: e0b37...184 Frosta legen er vel unntaket, men tilsvarende typer kan du møte hvor det skulle være, der finnes ingen garanti for noe som helst her i livet. Selv på Volvat eller Aleris kan disse finnes. Dr. Dropin er et sted der leger i hopetall taes inn og jobber både deltid og mer enn deltid. Så det er siste stedet man oppsøker om man vil være i en trygg setting med en lege. Problemet med Frostalegensaken er faktisk at Fylkeslegen, nå Statsforvalteren er mennesker som støtter mer opp om legene enn om pasientene. Det finnes der flere saker på. Anonymkode: a9ebd...2a2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #13 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo da, men det virker rart å tenke at det bare er leger og gynekologer i offentlig sektor som kan oppføre seg slik? Anonymkode: bd3e0...af3 Det er langt fra bare leger og gynekologer i offentlige stillinger som oppfører seg slik. En av de første sakene der det ble utbetalt erstatning for grenseoverskridende adferd i Norge var en psykolog som stod bak. Han hadde en klient gående på kontoret uten klær på i to uker der klienten måtte sove på en madrass på gulvet på psykologens kontor. Så å tro at dette er noe som bare skjer i gynekologstolen er å være naiv. Anonymkode: a9ebd...2a2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #14 Del Skrevet 1. desember 2024 Be fastlegen henviser deg til gyn på Betanien sykehus. De er flinke, og offentlige. Anonymkode: 2a979...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #15 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Be fastlegen henviser deg til gyn på Betanien sykehus. De er flinke, og offentlige. Anonymkode: 2a979...81f Og de tar ikke celleprøver av friske pasienter. Anonymkode: 0f6e6...fcb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #16 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg får ta det hos fastlegen. Det er nok best med tanke på økonomien Anonymkode: 06b3c...7f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #17 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg hadde blødninger i 2020 som ikke stoppet etter menstruasjon, så gynekologen undersøkte meg innvendig med ultralyd og tok celleprøve+en biopsi. Betalte drøyt 2000,- Kun celleprøve er nok rimeligere. Du får google og sjekke priser Anonymkode: 0e18c...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #18 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde blødninger i 2020 som ikke stoppet etter menstruasjon, så gynekologen undersøkte meg innvendig med ultralyd og tok celleprøve+en biopsi. Betalte drøyt 2000,- Kun celleprøve er nok rimeligere. Du får google og sjekke priser Anonymkode: 0e18c...1f6 Var hos Aleris i sentrum Anonymkode: 0e18c...1f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #19 Del Skrevet 1. desember 2024 Aleris vurderer jeg som trygt, les anmeldelser på nett. Styr unna dr Drop in, ble lettere forbauset over legen der for å si det slik, så mer på visakortet jeg dro fram enn å lytte. Anonymkode: 04cac...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #20 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var hos Aleris i sentrum Anonymkode: 0e18c...1f6 Celleprøve kan og en allmennlege hos Volvat eller Aleris ta, man trenger ikke spesialist. Da blir det og billigere. Anonymkode: a9ebd...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå