Gå til innhold

Kona har ikke overskudd til eller lyst på sex, men hus, barn, jobb og venner får all hennes oppmerksomhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 11.16):

Wow, for en fantastisk argumentasjon på deg. 

Vel, høres ut som TS har gjemt seg i en offerrolle for sin egen penis, og har fått utallige følgeproblemer etter det. 

Håper TS skjønner at gresset overhodet ikke er grønnere for menn flest på den andre siden. Men typisk nok har han nok overromantisert sine egne muligheter der.

Anonymkode: f9eea...cf4

Synes du selv at du briljerer med argumentasjonen din her? Inspillet ditt fortjener ikke mer enn "jeg er uenig"!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja. dama  er skikkert  rett og slett utslitt, men har overskudd til venninner, og jobb. 

Føler ein seg utslitt så kan ein  vel vurdere å  "ned i stillings % " eller kanskje betyr økonomien mer en helsen ?

Det er viktig at barna får oppmerksamhet, men i noen tilfelle kan barn de få formye oppmerksamhet, og det kan føre til senskader hos barn. 

Dama gjør vel ellers det som ein kan forvente anten hun hadde vert singel / gift / samboer. 

Anonymkode: f8447...265

De holder vel sammen fordi de må bo i et stort hus da, slik så mange par gjør.

Kan ikke gå ned ørlite i levestandard, gud forby. Da bedre å bli i døde ekteskap i mange tiår.

Anonymkode: 6544d...820

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 11.25):

Gresset er definitivt grønnere hos en kvinne som liker sex og lytter til mannens behov. 

Anonymkode: fc76b...dce

Det stemmer, og det går begge veier. Men de fleste med barn, hus og jobb havner et sted der man ikke har overskudd til dette. Det er derfor man skal støtte hverandre, ikke bare at kvinnen skal støtte mannen. Og man må tåle at der er mindre tid i perioder av et langt samliv.  

Anonymkode: a2b97...55d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri forstått hvordan noen kan være villig til å ofre å få med seg 50% av barnas oppvekst, for å få pult mer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MizzVic skrev (24 minutter siden):

Aldri forstått hvordan noen kan være villig til å ofre å få med seg 50% av barnas oppvekst, for å få pult mer.

Jeg har aldri forstått ar noen er villige til å ofre make og 50% av tiden med barna på å nedprioritere maken heller da…

Anonymkode: 356e7...d77

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eh.. altså , poenget med en «sånn » samtale var ikke å tvinge seg til sex , men å rydde opp i forholdet. 
Hvis en er på skilsmissene rand så må en ha en veldig konkret samtale ja. 
Det er sååå mange som er villige å forsette i tralten kun pga bekvemmelighet og trygg økonomi, men når det kommer til sex og samliv så kriser de seg ut

Anonymkode: b09c5...43d

Hvis man verdsetter kommunikasjon og ærlighet så burde det også gjelde «jeg er ikke villig til å leve i sølibat. Hvis det et hva forholdet vårt skal være så kan jeg ikke være i et forhold med deg»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Når du er sjalu på barna dine og mener det er URETTFERDIG at du som voksen ikke får like mye oppmerksomhet som barn, da er du ute og kjører. Det er heller ikke så veldig spennende med bleieskift, snørrtørking, husarbeid, lesing av barnebøker, dugnad i kiosken på fotballen og alt det andre kona til TS gjør som forelder.

Både og. Barna våre er på mange måter det viktigste i livet vårt og de vi er villige til å løpe inn i et brennende hus for.

Samtidig så er barna en «svart hull» tidsmessig. Det er ingen grenser for hvor mye tid man kan bruke på barna. Noen kutter derfor ut kjæresten til fordel for barna. Det tror jeg forholdet og barna taper på. Satt på spissen: noen ganger må barna se en film og spise grandiosa (avhengig av alder) for at mor og far skal ut og spise, på kino eller ha sex.

Når barna blir større så blir det også uunngåelig trekant-drama mellom mor, far og barn. Mor vil X, far vil Y og barnet prøver å få makt over egen situasjon. I dette scenariet så er det utrolig viktig at mor og far er sammensveiset og beholder en voksen-autoritet ovenfor barnet heller enn å lage en bortskjemt prins/prinsesse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (9 timer siden):

Når du er sjalu på barna dine og mener det er URETTFERDIG at du som voksen ikke får like mye oppmerksomhet som barn, da er du ute og kjører. Det er heller ikke så veldig spennende med bleieskift, snørrtørking, husarbeid, lesing av barnebøker, dugnad i kiosken på fotballen og alt det andre kona til TS gjør som forelder.

Takk, vi har fire barn mellom 15 og 23 så dette vet jeg. Det er ingen (håper jeg) som ikke har forståelse for at noen tider i livet er slitsomme og fylt opp av jobb og barn og tusen oppgaver i huset.

Men jeg vender tilbake til kjernen i HI: hvis vi antar at TS forholder seg sånn noenlunde etterrettelig, så har hans kone ikke så verst mye energi- til å bruke på alt annet enn ham og forholdet. Barna er viktigere (og sånn må det være, selv om ab over har rett i at det faktisk kan være som et "svart hull", og jeg vil også legge til for egen regning at barn _kan_ skyves foran seg som en anledning til å slippe tid med partneren sin. Nettopp fordi det er moralsk uangripelig), huset, jobben, vennene, hobbyer. 

Det kan jo være at TS er en umoden dott som skyver alt praktisk ansvar over på fruen og deretter sutrer over at hun ikke har interesse for ham lenger. Men la oss ta ham på ordet. Jeg kjenner noen slike par, gjør ikke du? Noen ganger er det han, andre ganger er det hun, felles er at de ikke gidder å legge to pinner i kors for den partneren de en gang valgte og forventer at det skal være greit. Men å føle seg konstant nedprioritert i forholdet, det å alltid være sistevalget til partneren... det er virkelig ingen god situasjon å være i. 

Anonymkode: 7ff5d...238

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hun som må stå for absolutt alt som skal gjøres med hus, hjem, barn og jobb så skjønner jeg at hun ikke gidder å prioritere denne manne-babyen som kun ser seg selv. Tenk å klage på at barna får for mye oppmerksomhet!?!?! 
Du får bidra litt du og. 

Anonymkode: 355e2...ca6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det er hun som må stå for absolutt alt som skal gjøres med hus, hjem, barn og jobb så skjønner jeg at hun ikke gidder å prioritere denne manne-babyen som kun ser seg selv. Tenk å klage på at barna får for mye oppmerksomhet!?!?! 
Du får bidra litt du og. 

Hvis det er han som bidrar med absolutt alt så tenker jeg at det er toppen på alt at denne kvinnebabyen nekter å være en god kjæreste. Tenk å være så egoistisk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Stakkars mann. Han er en oppegående og pliktoppfyllende mann og han har sikkert en dame som bare ikke bryr seg. Som ikke vil ha sex, ikke nærhet, og ikke ønsker å snakke om det. For en kvinne-baby hun må være. Synd og skam at ikke Norske kvinner får litt bedre oppdragelse.

På hvilen måte er han pliktoppfyllende når han skriver at det er hun som tar seg av alt i hverdagen? 
Den siste hun gidder å bruke energien sin på er vel han som bare ser på at hun må gjøre alt, og at på til får seg til å klage på henne! 
Når det kommer til oppdragelse er det åpenbart hvem av disse to som har fått det 😂😂 (det fikk ikke du heller, tydeligvis. 100% sikker på at du er singel, bitter og blakk) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er han som bidrar med absolutt alt så tenker jeg at det er toppen på alt at denne kvinnebabyen nekter å være en god kjæreste. Tenk å være så egoistisk?

Innlegget ditt gir ikke mening. Han bidrar ikke på noen områder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du får bidra litt du og. 

Barn hadde nok satt mer pris på litt mindre oppmerksomhet, hvis de har kjærlige foreldre! 

Det går an å senke kravene til aktiviteter og hjemmet for mer tid til partner også!

TS, det er et VALG din kone har ratt, og det er dessverre ikke deg.

Anonymkode: 44058...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså sex er viktig i ett forhold. Jeg hadde ikke orket ett nærmest sexløst liv slik du lever, TS.

Nå er jeg egentlig veldig i mot utroskap etc, men det går nå ann å spørre om dere kan ha ett åpent forhold dersom hun ikke ønsker å sette tilside tid og energi til deg.

Anonymkode: 625cf...6ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Innlegget ditt gir ikke mening. Han bidrar ikke på noen områder. 

«Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat»

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han skriver også at hun har en travel jobb, så for å jevne ut skulle han kanskje gjort litt mer enn 50%, men nå skriver kanskje ikke TS noe om hvordan hans arbeidshverdag er.

Anonymkode: dbdcc...0b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han skriver også at hun har en travel jobb, så for å jevne ut skulle han kanskje gjort litt mer enn 50%, men nå skriver kanskje ikke TS noe om hvordan hans arbeidshverdag er.

Anonymkode: dbdcc...0b1

ca6 sier «han bidrar ikke på noen områder» og «det er hun som bidrar til alt i hverdagen».

Det gjør ca5 til et troll eller en som ikke gidder å lese HI. Slike drager forpester tråder på KG.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo ikke å bidra i den forstand. Det er utgangspunktet. Det er den naturlige forventningen man har til voksne mennesker.

Voksne mennesker premieres ikke for å ta lik del og likt ansvar for hus, barn og mat. Vi snakker om voksne mennesker her. Ikke unger som får klistremerke for å ta oppvasken.

Anonymkode: f70f2...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 10.02):

Det er fare for at dette høres negativt og sutrete ut, men etter flere år med nedadgående spiral er det nå nesten helt slutt på hverdagslykke og sex for min del. Vi har sex ca 4-5 ganger i året, og jeg har lest at det kategoriserss som et sexløst ekteskap. Altså et et forhold uten romantikk, flørt og sex. Kona har ikke tid eller lyst på meg lenger. Hun har ikke tid til en klem eller et kyss gjennom dagen. Hun har ikke tid til å prate eller sette av tid til oss to. Om kvelden vil hun bare sove, og orker ikke sex, kos eller prat. I helgene er hun « grei» og lar meg sove så hun sniker seg ut av sengen om morgenen. Jeg tipper det er for å slippe spørsmål om sex om morgen lørdag og søndag når vi faktisk er uthvilte, har tid osv

Jeg lever i et forhold uten sex, hverdagslykke og flørt. Jeg er helt utrolig frustrert, men det virker ikke som hun vil forstå. Det kan da ikke være så viktig, og om det er så viktig for meg så må jeg bare flytte ut og finne ei ny dame. Hun ba meg til og med slutte å onanere for å ikke vedlikeholde sexlysten. Hun sa at om jeg aldri får orgasme så blir også lysten og behovet borte. Bare for å presisere, når vi har sex så får hun alltid minst en orgasme  selv.Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat pga hennes travle jobb. Jeg tror rett og slett hun bare er lei meg. Hun gir ikke komplimenter, sier takk osv. Hun sier ikke typ glad i deg, elsker deg osv. Vi er liksom bare venner og det frustrer meg fordi jeg vil ha et velfungerende forhold med henne. Det er jo henne jeg vil ha. Om jeg må avslutte forholdet for å ha et romantisk liv så føles det jo som et tap. Vil også si at hun er mye sur og kranglete. Ofte negative kommentarer, nedsettende ord osv.Det føles som at jeg er i veien, og at ingentig  jeg gjør er bra nok. Hun omtaler ofte i ordelagene jeg, meg osv. altså, ikke vi, oss osv…

Det jeg opplever som «urettferdig» er at barna får mye oppmerksomhet, klemmer og gode samtaler. Det er selvsagt riktig, og flott, men hun har altså tid. Hun jobber fullt, og troves godt i jobben. Hun gjør huslige ting i en fei, lager middag, handler mat og alt er fint. Hun er også ute med veninner og er sosial. Også kjempebra…, men, hun har altSå ikke 3 sekunder til meg. Jeg er faktisk sjalu, og trist. Hun kam gjerne også gå unna eller trekke seg unna når jeg kommer for en klem eller et kyss. Da er det noe som må gjøres osv..

Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna. Jeg er i alle fall ikke verdt noe som kjæreste, elsker eller ektemann..Jeg trenger 3-4 ganger i uke, hsr fått høre at jeg ser veldig bra ut. Jeg har en bra jobb, tjener godt og ja, føler jeg er verdt kjærlighet og hverdagslykke?

Jeg bare lurer på om noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre?

Jeg vil bare skyte inn at jeg selvsagt vurderer å gå fra henne, men føler det er feil valg, og kanskje litt feigt. Samtidig har jeg snakket med henne om dette mange ganger, og også sagt at jeg ikke kan leve med et slikt forhold. Hun virker som sagt ikke å forstå eller å ta meg seriøst. Jeg vil tro hun tenker at jeg aldri vil gå fra henne da vi har hatt store krangler tidligere der jeg har sagt at jeg ikke kommer til å gå fra henne pga store krangler, men heller fokusere på å løse probleme og vokse sterkere sammen..

Takk

Anonymkode: 6c0d8...d3e

Jeg antar du ikke har vært helt overrasket over mengden edder og galle og formuleringer du har skrevet som har blitt tatt ut av proposjoner, vridd på og vinklet i omtrent verste mening.

Jeg skjønner godt at du vil poengtere at du også bidrar på hjemmefronten - og at det ikke er der skoen trykker.

Jeg kan relatere meg til mye av det du skriver her, og kan også dra kjensel på endel av det som blir sagt som "løsning". Menn må bli flinkere å "se" behovene, rett og slett se henne.

Jeg er også enig i det mange skriver med at ingen syns det er noe attraktivt med en stakkarslig mann som syns synd på seg selv fordi han ikke får sex, samtidig som jeg kan lett skjønne at fellen er lett tilgjengelig å gå i når en blir frustrert over tid.

Mange har konstruktive forslag til hva som kan hjelpe, men det krever jo to personer som regel for å få til den dansen.

Om jeg har klart å fått med meg alle poengene, og kommentarene til deg TS så er jeg litt redd for at du ikke får snudd partner på dette. Når det er ingen løsninger presentert for å bedre forholdet fra hennes side, sliter jeg med å se en forsoning her. Og fordi jeg kjenner meg så altfor godt igjen i mye her gjør det meg ekstra trist for min egen livssituasjon også.

Et spørsmål - jeg vil litt tilbake igjen til det mange damer her skriver inne om at skrantende forhold og at mannen ikke lenger ser kvinnen. Det er meningen at kvinner også skal se mannen sant?

Endret av Exinferis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo ikke å bidra i den forstand. Det er utgangspunktet. Det er den naturlige forventningen man har til voksne mennesker.

Voksne mennesker premieres ikke for å ta lik del og likt ansvar for hus, barn og mat. Vi snakker om voksne mennesker her. Ikke unger som får klistremerke for å ta oppvasken.

Anonymkode: f70f2...57a

Jo, å gjøre 50/50 av hus, barn og mat er å bidra.

Å si at det ikke er å bidra er feil.

Vi kommuniserer med språk fordi ord betyr noe. Hvis du og ca6 vil finne opp deres eget stammespråk så står dere fritt til det men å forvente at vi andre skal henge med på tøvet er for mye å forlange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...