Gå til innhold

Kona har ikke overskudd til eller lyst på sex, men hus, barn, jobb og venner får all hennes oppmerksomhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er fare for at dette høres negativt og sutrete ut, men etter flere år med nedadgående spiral er det nå nesten helt slutt på hverdagslykke og sex for min del. Vi har sex ca 4-5 ganger i året, og jeg har lest at det kategoriserss som et sexløst ekteskap. Altså et et forhold uten romantikk, flørt og sex. Kona har ikke tid eller lyst på meg lenger. Hun har ikke tid til en klem eller et kyss gjennom dagen. Hun har ikke tid til å prate eller sette av tid til oss to. Om kvelden vil hun bare sove, og orker ikke sex, kos eller prat. I helgene er hun « grei» og lar meg sove så hun sniker seg ut av sengen om morgenen. Jeg tipper det er for å slippe spørsmål om sex om morgen lørdag og søndag når vi faktisk er uthvilte, har tid osv

Jeg lever i et forhold uten sex, hverdagslykke og flørt. Jeg er helt utrolig frustrert, men det virker ikke som hun vil forstå. Det kan da ikke være så viktig, og om det er så viktig for meg så må jeg bare flytte ut og finne ei ny dame. Hun ba meg til og med slutte å onanere for å ikke vedlikeholde sexlysten. Hun sa at om jeg aldri får orgasme så blir også lysten og behovet borte. Bare for å presisere, når vi har sex så får hun alltid minst en orgasme  selv.Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat pga hennes travle jobb. Jeg tror rett og slett hun bare er lei meg. Hun gir ikke komplimenter, sier takk osv. Hun sier ikke typ glad i deg, elsker deg osv. Vi er liksom bare venner og det frustrer meg fordi jeg vil ha et velfungerende forhold med henne. Det er jo henne jeg vil ha. Om jeg må avslutte forholdet for å ha et romantisk liv så føles det jo som et tap. Vil også si at hun er mye sur og kranglete. Ofte negative kommentarer, nedsettende ord osv.Det føles som at jeg er i veien, og at ingentig  jeg gjør er bra nok. Hun omtaler ofte i ordelagene jeg, meg osv. altså, ikke vi, oss osv…

Det jeg opplever som «urettferdig» er at barna får mye oppmerksomhet, klemmer og gode samtaler. Det er selvsagt riktig, og flott, men hun har altså tid. Hun jobber fullt, og troves godt i jobben. Hun gjør huslige ting i en fei, lager middag, handler mat og alt er fint. Hun er også ute med veninner og er sosial. Også kjempebra…, men, hun har altSå ikke 3 sekunder til meg. Jeg er faktisk sjalu, og trist. Hun kam gjerne også gå unna eller trekke seg unna når jeg kommer for en klem eller et kyss. Da er det noe som må gjøres osv..

Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna. Jeg er i alle fall ikke verdt noe som kjæreste, elsker eller ektemann..Jeg trenger 3-4 ganger i uke, hsr fått høre at jeg ser veldig bra ut. Jeg har en bra jobb, tjener godt og ja, føler jeg er verdt kjærlighet og hverdagslykke?

Jeg bare lurer på om noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre?

Jeg vil bare skyte inn at jeg selvsagt vurderer å gå fra henne, men føler det er feil valg, og kanskje litt feigt. Samtidig har jeg snakket med henne om dette mange ganger, og også sagt at jeg ikke kan leve med et slikt forhold. Hun virker som sagt ikke å forstå eller å ta meg seriøst. Jeg vil tro hun tenker at jeg aldri vil gå fra henne da vi har hatt store krangler tidligere der jeg har sagt at jeg ikke kommer til å gå fra henne pga store krangler, men heller fokusere på å løse probleme og vokse sterkere sammen..

Takk

Anonymkode: 6c0d8...d3e

Utro kanskje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er riktignok alene nå, bor med mine 2 barn.

Akkurat nå kjennes ting veldig travelt og er veldig fint å ikke ha kjæreste som også ville hatt av min tid. 🤪

Men samtidig er det jo trist når en er i et forhold og føler en må tigge om oppmerksomhet, ofte tror jeg hverdagens "plikter" tar mye energi. 

Ved et eventuelt nytt (seriøst) forhold,  vil jeg prioritere dater med kjæresten. Dvs, at en har faste kvelder der fokuset er på kjæresten og hverandre. Det trenger ikke nødvendigvis bety sex. Men at en gjør noe, prater med hverandre, ler sammen.

Anonymkode: 94d54...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fare for at dette høres negativt og sutrete ut, men etter flere år med nedadgående spiral er det nå nesten helt slutt på hverdagslykke og sex for min del. Vi har sex ca 4-5 ganger i året, og jeg har lest at det kategoriserss som et sexløst ekteskap. Altså et et forhold uten romantikk, flørt og sex. Kona har ikke tid eller lyst på meg lenger. Hun har ikke tid til en klem eller et kyss gjennom dagen. Hun har ikke tid til å prate eller sette av tid til oss to. Om kvelden vil hun bare sove, og orker ikke sex, kos eller prat. I helgene er hun « grei» og lar meg sove så hun sniker seg ut av sengen om morgenen. Jeg tipper det er for å slippe spørsmål om sex om morgen lørdag og søndag når vi faktisk er uthvilte, har tid osv

Jeg lever i et forhold uten sex, hverdagslykke og flørt. Jeg er helt utrolig frustrert, men det virker ikke som hun vil forstå. Det kan da ikke være så viktig, og om det er så viktig for meg så må jeg bare flytte ut og finne ei ny dame. Hun ba meg til og med slutte å onanere for å ikke vedlikeholde sexlysten. Hun sa at om jeg aldri får orgasme så blir også lysten og behovet borte. Bare for å presisere, når vi har sex så får hun alltid minst en orgasme  selv.Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat pga hennes travle jobb. Jeg tror rett og slett hun bare er lei meg. Hun gir ikke komplimenter, sier takk osv. Hun sier ikke typ glad i deg, elsker deg osv. Vi er liksom bare venner og det frustrer meg fordi jeg vil ha et velfungerende forhold med henne. Det er jo henne jeg vil ha. Om jeg må avslutte forholdet for å ha et romantisk liv så føles det jo som et tap. Vil også si at hun er mye sur og kranglete. Ofte negative kommentarer, nedsettende ord osv.Det føles som at jeg er i veien, og at ingentig  jeg gjør er bra nok. Hun omtaler ofte i ordelagene jeg, meg osv. altså, ikke vi, oss osv…

Det jeg opplever som «urettferdig» er at barna får mye oppmerksomhet, klemmer og gode samtaler. Det er selvsagt riktig, og flott, men hun har altså tid. Hun jobber fullt, og troves godt i jobben. Hun gjør huslige ting i en fei, lager middag, handler mat og alt er fint. Hun er også ute med veninner og er sosial. Også kjempebra…, men, hun har altSå ikke 3 sekunder til meg. Jeg er faktisk sjalu, og trist. Hun kam gjerne også gå unna eller trekke seg unna når jeg kommer for en klem eller et kyss. Da er det noe som må gjøres osv..

Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna. Jeg er i alle fall ikke verdt noe som kjæreste, elsker eller ektemann..Jeg trenger 3-4 ganger i uke, hsr fått høre at jeg ser veldig bra ut. Jeg har en bra jobb, tjener godt og ja, føler jeg er verdt kjærlighet og hverdagslykke?

Jeg vil bare skyte inn at jeg selvsagt vurderer å gå fra henne, men føler det er feil valg, og kanskje litt feigt. Samtidig har jeg snakket med henne om dette mange ganger, og også sagt at jeg ikke kan leve med et slikt forhold. Hun virker som sagt ikke å forstå eller å ta meg seriøst. Jeg vil tro hun tenker at jeg aldri vil gå fra henne da vi har hatt store krangler tidligere der jeg har sagt at jeg ikke kommer til å gå fra henne pga store krangler, men heller fokusere på å løse probleme og vokse sterkere sammen..

Takk

Hvor lenge har dere vært gift? På meg høres det ut som hun skjuler noe? Ikke sikkert at det er noe alvorlig. Alle blir jo lei og sliten det er normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha sex 4-5 ganger i året er ikke et sexløst forhold. 

Og du lever med en fantastisk bra kvinne, men du får alt til å handle om din egen kuk. 

At du gjør det har igjen ført til at dama ikke har lyst på deg, for ditt sexfokus og ditt sexmas er uattraktiv. 

Skal du "fikse" dette så bør du starte med deg selv. Du har utallige forbedringspotensialer. Aller først ut: holdningsendringer. 

Og så starter du med å se henne for den hun er, og hvor heldig du er. 

Anonymkode: f9eea...cf4

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Å ha sex 4-5 ganger i året er ikke et sexløst forhold. 

Og du lever med en fantastisk bra kvinne, men du får alt til å handle om din egen kuk. 

At du gjør det har igjen ført til at dama ikke har lyst på deg, for ditt sexfokus og ditt sexmas er uattraktiv. 

Skal du "fikse" dette så bør du starte med deg selv. Du har utallige forbedringspotensialer. Aller først ut: holdningsendringer. 

Og så starter du med å se henne for den hun er, og hvor heldig du er. 

Veldig uenig. 

Anonymkode: fc76b...dce

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk

Så gå da. Hva sutrer du over. Kona vil ikke ha deg, du vil ikke ha henne. Gå.

Anonymkode: f0fea...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig uenig. 

Wow, for en fantastisk argumentasjon på deg. 

Vel, høres ut som TS har gjemt seg i en offerrolle for sin egen penis, og har fått utallige følgeproblemer etter det. 

Håper TS skjønner at gresset overhodet ikke er grønnere for menn flest på den andre siden. Men typisk nok har han nok overromantisert sine egne muligheter der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vel, høres ut som TS har gjemt seg i en offerrolle for sin egen penis, og har fått utallige følgeproblemer etter det. 

Håper TS skjønner at gresset overhodet ikke er grønnere for menn flest på den andre siden. Men typisk nok har han nok overromantisert sine egne muligheter der.

Gresset er definitivt grønnere hos en kvinne som liker sex og lytter til mannens behov. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte i lange parforhold kommer forskjellene i seksualitet fram i manglende sex. Hun savner intimiteten som må være der for at hun skal få lyst og du savner sexen du ikke blir flink til intimitet uten.

Når den onde sirkelen først er i gang unngår hun kos klapp og klem fordi hun vet at du vil prøve å snike det til å bli sex sånn at hun ikke slapper av og nyter kosen og du blir enda mer frustrert og føler deg avvist...

Løsning er vanskeligere, men man må i hvert fall snakke og kanskje avtale at nå skal vi være flinke til å være kjærester uten at det blir sex i en sånn og sånn periode slik at hun kan får oppleve nærhet uten å frykte sex og kanskje hun blir den som spør om man kan droppe tidsfristen..

Anonymkode: c2499...093

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For en tåpelig påstand.

Gresset er definitivt både mørkere og mer velsmakende på den andre siden hvis partner har de samme holdninger som deg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg forstår hva du tenker på , men alle par jeg vet om hvor kvinnen går etter 10-12 år, har én fellesnevner; at mannen ikke har SETT sin kone i disse årene og at hun etterhvert blir lei av å håpe, og følelsene hennes dør ut.

Når hennes følelser begynner å dø, DA merker mannen noe og begynner å gjøre den innsatsen som burde vært gjort i ti år. Når hun likevel går, etter at han har gjort en skikkelig innsats i 6mnd-1 år, så blir historien hans slik at han prøvde jo alt - hun valgte likevel å forlate. 

Helt hårreisende hvor ofte dette skjer, og hvor like selvinnsikt menn har på akkurat dette. 

Anonymkode: e8394...d30

En rekke poster i senere tid her på KG viser eksempler på det motsatte. «Mannen min er flott og deltar minst 50%. Han lytter til meg og holder seg i form og jeg elsker ham men jeg klarer bare ikke å få lyst på ham lengre».

Jeg bebreider ikke det kvinnelige kjønn over dette. Det er som det er. Men jeg tror at kvinner lukker ørene for at det er et reellt fenomen. Og hvis de havner i samme situasjon selv så er det nok fristende å forklare det med feil på mannen.

Heller ikke det bebreider jeg dem. Når vi elsker noen så ser vi lett over deres svakheter. Når vi slutter å elske dem så blir selv den minste lyte katastrofal. Sånn er det antagelig å være menneske.

Anonymkode: 356e7...d77

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hun bruker vel opp nærheten på ungene osv da. Og energien på alt det andre. Du må ta din del over tid, så kanskje det blir bedre

Anonymkode: f6e08...2dd

«Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna.»

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gresset er definitivt grønnere hos en kvinne som liker sex og lytter til mannens behov. 

DittHåp skrev (9 minutter siden):

For en tåpelig påstand.

Gresset er definitivt både mørkere og mer velsmakende på den andre siden hvis partner har de samme holdninger som deg. 

Han må da først klare å finne denne nye kvinnen.... Det er jo det som slettes ikke er sikkert i dag. Og det nytter ikke at han selv tror han er et kupp som ønsker å lufte snabelen sin. Det er ingen automatikk i at TS skal klare å finne kjærligheten på ny. Eventuelt få sex sex 3-4 ganger i uka som han forventer. 

Han har totalt sett seg blind på hva han har og lever med fordi han tenker kun på sex. 

Det er 1000 ting TS kan gjøre for å få forholdet bedre, kjærligheten tilbake og kanskje få mer sex også der han er. Men han hviler og skylder på fruen.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er 1000 ting TS kan gjøre for å få forholdet bedre, kjærligheten tilbake og kanskje få mer sex også der han er. Men han hviler og skylder på fruen.

Hva som virkelig skjer i forholdet til TS og dama vet vi ikke. Vi vet bare hva han skriver her. Ut fra det han skriver så er responsen din over urimelig.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 ganger i året er ikke så lite i mine øyne heller, om dere har barn og som du selv skriver, hun har en travel jobb (du sier dere deler 50/50, men har du en like travel jobb, eller burde du tatt mer av ansvaret?).

sitatet: ‘’Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna.» er er litt rar ting å si forresten. Er ikke det en selvfølge? Det passer vel deg bra at hun bidrar med det samme? Ville du bidratt mindre om dere ikke var sammen, eller føler du i utgangspunktet det er hennes ansvar?

Tipper hun merker sjalusien du snakker om, og det er en ganske stor lystsdreper. Det som er mest bekymringsfult er om hun ikke gir deg en klem, et kyss eller sier hun elsker deg i løpet av dagen. Kan du forsøke å ta initiativet til det uten at det skal ta mer enn et halvt minutt? Kun en kort klem/kyss  i det hun går ut døra så det ikke blir forventning om noe mer. Si ‘’elsker deg’’, bruk kjælenavn, stryk henne over ryggen når du går forbi henne (så fortsetter du å gå, ikke mer enn det). Gjør det vær dag, morgen og kveld. Ellers fokuserer du på deg selv en periode (trening, hobbier, lek med barna,  og for all del tilfredstill deg selv). Legg vekk sex og gi kun på korte kjærtegn. Kanskje det kan reparere dynamikken litt.

Om det ikke fungerer får du se på forholdet slik hun i værste fall gjør, et samarbeidsprosjekt hvor dere begge er avhengige av hverandre for å få hverdagen til å gå rundt. Da er det kanskje på tide å vurdere brudd.

Endret av anonymLala
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (3 minutter siden):

4-5 ganger i året er ikke så lite i mine øyne heller

Jeg betrakter sex 4-5 ganger i året som ganske så normalt på en viss alder med barn, jobber, hormoner, overgangsalder, tidsklemma og utallige aktiviteter. 

Det er veldig mange som har sex bare 4-5 ganger i året. Eventuelt bare 1-2 ganger, og helt ned mot 0 ganger. 

0-1 gang i året kaller jeg lite. 

At TS og andre ønsker mer sex blir en annen ting, men 4-5 ganger er fortsatt normalt. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
anonymLala skrev (5 minutter siden):

sitatet: ‘’Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna.» er er litt rar ting å si forresten. Er ikke det en selvfølge?

Jeg tenker at uansett hva en mann skriver her inne om temaet så kommer det en rekke poster som grunnløst anklager ham for å bidra for lite i familien. Det er en slags tankefeil som har festet seg hos noen kvinner at alle menn bidrar mindre enn 50% og det er grunnen til at kvinnene ikke vil ha sex.

Sånn sett gir det mening å nevne det i første post sånn at man kan spotte de posterene som svarer på automatikk uten å lese HI.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg betrakter sex 4-5 ganger i året som ganske så normalt på en viss alder med barn, jobber, hormoner, overgangsalder, tidsklemma og utallige aktiviteter. 

Det er veldig mange som har sex bare 4-5 ganger i året. Eventuelt bare 1-2 ganger, og helt ned mot 0 ganger. 

0-1 gang i året kaller jeg lite. 

At TS og andre ønsker mer sex blir en annen ting, men 4-5 ganger er fortsatt normalt. 

https://www.nrk.no/livsstil/sexguide_-sa-ofte-er-det-vanlig-a-ha-sex-1.15502737

I følge denne undersøkelsen så har 55% sex månedlig eller oftere, mens 15% oppgir «aldri» og 15% ikke vil svare.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at uansett hva en mann skriver her inne om temaet så kommer det en rekke poster som grunnløst anklager ham for å bidra for lite i familien. Det er en slags tankefeil som har festet seg hos noen kvinner at alle menn bidrar mindre enn 50% og det er grunnen til at kvinnene ikke vil ha sex.

Sånn sett gir det mening å nevne det i første post sånn at man kan spotte de posterene som svarer på automatikk uten å lese HI.

Du misforstår hva jeg reagerte på nå, det hadde ikke noe med hva de gjør nå, men om de ikke hadde vært sammen.

Med det sitatet hentyder han at om de ikke hadde vært sammen ville han bidratt mindre, mens det burde være slik at økonomi, pass av barn og husarbeid fortsatt burde vært 50/50 sånn i utgangspunktet selv ved et brudd. Det burde passe han like dårlig som henne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (1 minutt siden):

Du misforstår hva jeg reagerte på nå, det hadde ikke noe med hva de gjør nå, men om de ikke hadde vært sammen.

Med det sitatet hentyder han at om de ikke hadde vært sammen ville han bidratt mindre, mens det burde være slik at økonomi, pass av barn og husarbeid fortsatt burde vært 50/50 sånn i utgangspunktet selv ved et brudd. Det burde passe han like dårlig som henne. 

Jeg forstår ikke teksten som at han spekulerer i hvordan fordelingen ville bli om han gjør det slutt, men prøver å forstå hvorfor kona blir når hun tydeligvis ikke elsker ham.

Jeg har ikke prøvd å leve som alenefar men jeg antar at det blir endel ekstrajobb og ekstra utgifter bare fordi man er alene. Selv om man deler 50/50 og den andre forelderen er fornuftig.

Med det som bakteppe kan man tenke seg at kona bor sammen med en mann hun ikke elsker eller tenner på, men som gjør en ok jobb med å passe hus og barn fordi hun mener at det blir mer slitsomt om de bor hver for seg.

(Om de deler nøyaktig 50% på alle oppgaver i dag og om de ville ha gått for 50/50 deling ved en evt skillmisse sier TS ingenting om, men vi kan fremdeles spekulere i om slikt motiverer kona).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...