Gå til innhold

Ville du reagert hvis nybakt mor dro på fest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på å begynne å holde åpent for å takke ja til en fest en gang innimellom (ikke ofte men begynne å være åpen for å takke ja di få gangene jeg er invitert) og ta 2 cider. Til nå har jeg skjeldent vært fra baby for å være med venner og jeg har ikke drukket etter fødsel. Men jeg vet baby er godt vandt med barnevakt av familie da jeg går litt på skole og trening. Jeg ville ikke vurdert å faktisk drikke og dra fra baby hos ett familiemedlem hvis ikke jeg viste barnet kom til å ha det bra og var trygg og trivdes hos familiemedlemmet. Det vil altså ikke forstyrre babyens rutiner.  Hva ville du tenkt om en (relativt ung) alenemor dro på fest og drakk 2 cider når baby var 4 mnd. (Og kanskje du tilogmed ser henne igjen på fest 5 uker senere) skjønner andre at jeg som mor ikke bare har dratt fra barnet for å feste og dritt i barnets rutiner og trygghet i meg men at jeg har vurdert MITT barn og tryggheten den har til min søster som så god til at det føles helt greit å dra ut en tur innimellom med henne som barnevakt? Og at selv om jeg ikke MÅ drikke så betyr ikke det at jeg velger det at jeg velger det over barnet mitt? Jeg er så redd folk skal tenke jeg er en dårlig mamma eller velger fest og moro over barnet mitt. Spesielt på grunn av min veldig unge alder... men vil så gjerne delta. Og gjerne drikke en gang innimellom jeg også (i kontrollerte mengder selvfølgelig!)

Anonymkode: a4183...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt at det er veldig tidlig å dra ifra ja. 

Anonymkode: 25ca1...6da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet er hos trygge mennesker, tenker jeg kjør på!!!! Du har jo også behov ☺️ 

Anonymkode: 3884f...f58

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ikke tenkt så mye på det. Selv om det for meg hadde vært for tidlig 

Men du bekrefter hvorfor man burde være eldre når man får barn.. 

Anonymkode: 23447...aa3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd er innafor, hadde unger var under 2 mnd ville jeg stusset litt. 

Kos deg, du fortjener litt avlastning om du er alene. 

Anonymkode: 2d3b4...fb4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd? Ja, det er helt OK. Det er bare for en kveld☺️ Gå ut og kos deg!

Jeg var på julebord med jentegjengen da min var 2,5 mnd. Var borte noen timer og drakk to glass vin. Hadde øvd med pumpet flaskemelk i forkant, så jeg visste far klarte det. 

Med andremann var vi bedt i bryllup da minsten var tre mnd. Svigers passet på, vi var innom dem mellom vielsen og middag. Ble borte en del timer og drakk noen glass. Det gikk heelt fint. Har idag trygge, gode barn. 

Så lenge du ikke reiser bort i lang tid og hele tiden, så er det lov å tenke litt på seg selv også. 

Anonymkode: c062a...ae9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går helt fint, kos deg.

Anonymkode: 75350...0f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hver helg blir det veldig avvikende men hver 3-4 helg er ok. Blir det grøftefyll og bruk av dop/narkotika så blir man nok veldig uglesett, det passer ikke for å si det mildt. 

Er barnet med trygge omsorgspersoner så kan man jo bare kose seg og ha det moro. Kommer man hjem kl.4 om natta og overtar barnet igjen kl.8-9 så er det også ganske fy fy. Man skal være uthvilt og i god form uten ruspåvirkning igjen ved overtagelse av barnet så avvent overtagelse til utpå dagen ved kl.13-14 tiden om man har mulighet til det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare tenkt at det er bra du kommer deg ut litt :)

Anonymkode: 3c4bd...40e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg lurer på å begynne å holde åpent for å takke ja til en fest en gang innimellom (ikke ofte men begynne å være åpen for å takke ja di få gangene jeg er invitert) og ta 2 cider. Til nå har jeg skjeldent vært fra baby for å være med venner og jeg har ikke drukket etter fødsel. Men jeg vet baby er godt vandt med barnevakt av familie da jeg går litt på skole og trening. Jeg ville ikke vurdert å faktisk drikke og dra fra baby hos ett familiemedlem hvis ikke jeg viste barnet kom til å ha det bra og var trygg og trivdes hos familiemedlemmet. Det vil altså ikke forstyrre babyens rutiner.  Hva ville du tenkt om en (relativt ung) alenemor dro på fest og drakk 2 cider når baby var 4 mnd. (Og kanskje du tilogmed ser henne igjen på fest 5 uker senere) skjønner andre at jeg som mor ikke bare har dratt fra barnet for å feste og dritt i barnets rutiner og trygghet i meg men at jeg har vurdert MITT barn og tryggheten den har til min søster som så god til at det føles helt greit å dra ut en tur innimellom med henne som barnevakt? Og at selv om jeg ikke MÅ drikke så betyr ikke det at jeg velger det at jeg velger det over barnet mitt? Jeg er så redd folk skal tenke jeg er en dårlig mamma eller velger fest og moro over barnet mitt. Spesielt på grunn av min veldig unge alder... men vil så gjerne delta. Og gjerne drikke en gang innimellom jeg også (i kontrollerte mengder selvfølgelig!)

Hadde tenkt på tide å komme seg litt ut egentlig.  Men jeg tror det varierer veldig.  

Anonymkode: 5d86b...e1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt det bare er sunt. Så lenge det ikke er så ofte og ikke grøftefylla liksom 😄 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første fest da barnet var litt over 2 mnd gammel. Det var en bursdag jeg var invitert til flere måneder tidligere, mens jeg var gravid, og takket ja til.

Baby var hjemme med pappa, jeg hadde pumpet. Gikk helt fint. 

Skal sies at det var 2-3 mnd til jeg var ute neste gang, og følte meg ganske «mett» på det sosiale.

Anonymkode: 9fa08...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert på det, ja. Jeg hadde selvsagt ikke sagt noe, og jeg er klar over at mødre er forskjellige, men jeg hadde tenkt mitt. Så ærlig er jeg. Dro ikke på fest før mini var 8mnd, og da var jeg hjemme før 22. Folk er forskjellig, jeg bare sier at jeg ville tenkt mitt..

Anonymkode: 30722...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde reagert på det, ja. Jeg hadde selvsagt ikke sagt noe, og jeg er klar over at mødre er forskjellige, men jeg hadde tenkt mitt. Så ærlig er jeg. Dro ikke på fest før mini var 8mnd, og da var jeg hjemme før 22. Folk er forskjellig, jeg bare sier at jeg ville tenkt mitt..

Anonymkode: 30722...07c

Når tenker du det er greit da? Hvor gammelt syns du barnet skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville nok ikke tenkt så mye på det. Selv om det for meg hadde vært for tidlig 

Men du bekrefter hvorfor man burde være eldre når man får barn.. 

Anonymkode: 23447...aa3

Dette har da ingenting med alder å gjøre. Det paret jeg kjenner som har hatt mest barnevakt (også fra tidlig alder), fikk barn i midten av 30- årene. 

Anonymkode: c062a...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...