AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #1 Del Skrevet 1. desember 2024 Vet ikke om dette er riktig tråd, men min mor som bor i et lite bygd har fått noen ubehagelig meldinger av en mannlig nabo. Det begynte ved at denne naboen var interessert i en yoga time da min mor har drevet med dette før og hold kurs kun for andre kvinner. Min mor sa dette var greit og planen var å vise han etpar øvelser. Han har siden igår i kveld sendt mengder med ubehagelig meldinger da han garantert er full. Mamma har bedt han om å slutte og avlyste yoga timen, men han ga seg ikke og meldingene eskalerte. Jeg har selv vært på fest med denne karen da jeg bodde i bygda, han er nærmere 50 og jeg er 26, så det hadde ikke vært særlig pent for hans del om jeg måtte konfrontere han. Jeg vurderer å ringe han senere i dag når han er edru å be han om å aldri ta kontakt med mamma igjen slik at han blir skremt. Har dere noen andre forslag? Anonymkode: b868b...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #2 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om dette er riktig tråd, men min mor som bor i et lite bygd har fått noen ubehagelig meldinger av en mannlig nabo. Det begynte ved at denne naboen var interessert i en yoga time da min mor har drevet med dette før og hold kurs kun for andre kvinner. Min mor sa dette var greit og planen var å vise han etpar øvelser. Han har siden igår i kveld sendt mengder med ubehagelig meldinger da han garantert er full. Mamma har bedt han om å slutte og avlyste yoga timen, men han ga seg ikke og meldingene eskalerte. Jeg har selv vært på fest med denne karen da jeg bodde i bygda, han er nærmere 50 og jeg er 26, så det hadde ikke vært særlig pent for hans del om jeg måtte konfrontere han. Jeg vurderer å ringe han senere i dag når han er edru å be han om å aldri ta kontakt med mamma igjen slik at han blir skremt. Har dere noen andre forslag? Anonymkode: b868b...25c Hvorfor har hun ikke blokkert han? Anonymkode: eef6a...c99 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #3 Del Skrevet 1. desember 2024 Din mor er eldre enn deg, og hun har mer fartstid i livet til å kunne fikse opp i dette selv. Om hun ikke vet hvordan hun blokkerer folk, kan du jo hjelpe henne med det. Anonymkode: fb0ae...b5e 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 1. desember 2024 #4 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Din mor er eldre enn deg, og hun har mer fartstid i livet til å kunne fikse opp i dette selv. Om hun ikke vet hvordan hun blokkerer folk, kan du jo hjelpe henne med det. Anonymkode: fb0ae...b5e Her er det vel ikke bare blokkering og stopp av trakasseringen det er snakk om, men at han det gjelder får en porsjon voksenkjeft også. Å få tilsnakk fra en utenforstående når han selv er edru kan kanskje få vedkommende til å faktisk skjerpe seg og ikke gjøre sånt mot noen noensinne igjen. Dessuten er det kanskje ikke så lett for moren til TS å ta naboen fatt når hun kan risikere å møte ham på gata i morgen. TS, jeg synes du godt kan ringe denne personen senere, bare hold tonen saklig og ordentlig. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #5 Del Skrevet 1. desember 2024 Hun må blokkere ham og aldri tillate ham å ta kontakt igjen. Hvis han kommer fysisk å vil snakke, så avvis ham. Hun må holde avstand til sånne ustabile mennesker. Hvis hun er eldre, så kan hun vurdere å ringe politiet for råd. Man skal ikke måtte finne seg i trakassering. Anonymkode: 2d9ae...dca 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #6 Del Skrevet 1. desember 2024 Ba mamma om å blokkere han. Dette var ganske grov trakassering blandt annet om at han ville betale for seksuelle handlinger som gjorde meg forbanna! Endte med å sende han melding for 1 time siden der jeg ba han slutte ellers så ville det få konsekvenser. Fikk som svar «Helt ok. Var bare fleip 👍» Jeg kan garantere at han ikke kødda, han ble nok bare redd... -TS Anonymkode: b868b...25c 4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #7 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ba mamma om å blokkere han. Dette var ganske grov trakassering blandt annet om at han ville betale for seksuelle handlinger som gjorde meg forbanna! Endte med å sende han melding for 1 time siden der jeg ba han slutte ellers så ville det få konsekvenser. Fikk som svar «Helt ok. Var bare fleip 👍» Jeg kan garantere at han ikke kødda, han ble nok bare redd... -TS Anonymkode: b868b...25c Typisk menn å alltid slenge på at det bare var tull. Helt latterlig. Forhåpentligvis tok han beskjeden klart og tydelig og ikke starter å tulle igjen når han drikker neste gang 😡 Anonymkode: c684b...bd5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #8 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ba mamma om å blokkere han. Dette var ganske grov trakassering blandt annet om at han ville betale for seksuelle handlinger som gjorde meg forbanna! Endte med å sende han melding for 1 time siden der jeg ba han slutte ellers så ville det få konsekvenser. Fikk som svar «Helt ok. Var bare fleip 👍» Jeg kan garantere at han ikke kødda, han ble nok bare redd... -TS Anonymkode: b868b...25c Og full. Men du overdriver, det hadde vært nok å bare blokkere. Men nå er det vel ute av verden Anonymkode: 2cca1...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 1. desember 2024 #9 Del Skrevet 1. desember 2024 Hvorfor skal du rydde opp for din mor? Hun er gammel nok til å gjøre det selv. Blokker og anmeld om det så må til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 1. desember 2024 #10 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og full. Men du overdriver, det hadde vært nok å bare blokkere. Men nå er det vel ute av verden Anonymkode: 2cca1...64b Det er ikke overdrevet å be noen som seksuelt trakkaserer å holde opp. Det heter å ta ansvar . Vi må slutte å dulle med sånne folk . Det han driver med er straffbart . 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 NiceOrNothing skrev (4 minutter siden): Det er ikke overdrevet å be noen som seksuelt trakkaserer å holde opp. Det heter å ta ansvar . Vi må slutte å dulle med sånne folk . Det han driver med er straffbart . Jada, men moren hadde vel klart å si ifra og blokkere selv? Anonymkode: 2cca1...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #12 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og full. Men du overdriver, det hadde vært nok å bare blokkere. Men nå er det vel ute av verden Anonymkode: 2cca1...64b Overdriver? Ærlig talt, folk som dette trenger å høre at det de holder på med er ugreit. Anonymkode: 1fd51...ed9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #13 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jada, men moren hadde vel klart å si ifra og blokkere selv? Anonymkode: 2cca1...64b Dersom hun bor alene og denne mannen er en nabo, tviler jeg ikke på at hun kan kjenne på at dette er ubehagelig, selv om hun er voksen. Hva er galt med å ta familien sin i forsvar? Nei her skal alle klare seg selv. Fy faen så kaldt. Anonymkode: 1fd51...ed9 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 1. desember 2024 #14 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jada, men moren hadde vel klart å si ifra og blokkere selv? Anonymkode: 2cca1...64b Tydelig at mor har gått i freeze å ikke klarer det. Å da må noen selvsagt hjelpe henne . Dette handler ikke om hvordan trakkasering blir håndtert . Men at det må bli håndtert . Av noen som er mer uredd enn mottager . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 1. desember 2024 #15 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ba mamma om å blokkere han. Dette var ganske grov trakassering blandt annet om at han ville betale for seksuelle handlinger som gjorde meg forbanna! Endte med å sende han melding for 1 time siden der jeg ba han slutte ellers så ville det få konsekvenser. Fikk som svar «Helt ok. Var bare fleip 👍» Jeg kan garantere at han ikke kødda, han ble nok bare redd... -TS Anonymkode: b868b...25c Du gjorde det helt rette. Sånne drittsekker må settes på plass . Metoden er uvesentlig . Resultatet er det som teller . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #16 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ba mamma om å blokkere han. Dette var ganske grov trakassering blandt annet om at han ville betale for seksuelle handlinger som gjorde meg forbanna! Endte med å sende han melding for 1 time siden der jeg ba han slutte ellers så ville det få konsekvenser. Fikk som svar «Helt ok. Var bare fleip 👍» Jeg kan garantere at han ikke kødda, han ble nok bare redd... -TS Anonymkode: b868b...25c Han tøyset ikke og hadde nok takket ja.. Han stilker nok snart med en dame fra 3dje verden.. Anonymkode: 987da...d87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #17 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han tøyset ikke og hadde nok takket ja.. Han stilker nok snart med en dame fra 3dje verden.. Anonymkode: 987da...d87 Stiller (Rette skrivefeil) Anonymkode: 987da...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #18 Del Skrevet 1. desember 2024 mereo skrev (55 minutter siden): Hvorfor skal du rydde opp for din mor? Hun er gammel nok til å gjøre det selv. Blokker og anmeld om det så må til. Er du seriøs... Anonymkode: b868b...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #19 Del Skrevet 1. desember 2024 Si at hun må ta vare på meldingene slik at hun har de o det skulle bli noe mer og hun vil politianmelde! Anonymkode: 360f8...4ec 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #20 Del Skrevet 2. desember 2024 Anmeld. Angrer på jeg ikke gjorde det den gangen en aldrende advokat sendte slibrige meldinger til sønnen min på 13 år. Mobilnummeret var registrert på meg- blokkerte sporenstreks. Men tapt omdømme for den fyren ja. Folk i høye profesjoner kan ofte være de verste. Frimurer og gris gitt. Anonymkode: c142a...d1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå