Gå til innhold

Problemer med eldre familiemedlem i jula. Hva ville dere gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flintis skrev (8 minutter siden):

Fremdeles 21 dager igjen eller 20 da. Har en vilje finnes råd.

Når går din grense for å be 18 gjester finne en måte å komme seg langt nord i Trøndelag på, i stedet for til Oslo? 

Hvor fleksibel er din arbeidsplass om du ringer og sier at du trenger ferie i jula likevel, at noen andre får ta vakten julaften? 

Har du kjølebager nok, og stor nok bil, til å frakte bestilt julemat 10 timer nordover? 

Eller er du bare en ensom, liten mann, som ikke er vant til logistikken med storfamilier? 

Anonymkode: 65bcf...cbc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når går din grense for å be 18 gjester finne en måte å komme seg langt nord i Trøndelag på, i stedet for til Oslo? 

Hvor fleksibel er din arbeidsplass om du ringer og sier at du trenger ferie i jula likevel, at noen andre får ta vakten julaften? 

Har du kjølebager nok, og stor nok bil, til å frakte bestilt julemat 10 timer nordover? 

Eller er du bare en ensom, liten mann, som ikke er vant til logistikken med storfamilier? 

Da får de feire i Oslo da, så får de som drar nord og syd feire i Trøndelag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (3 minutter siden):

Da får de feire i Oslo da, så får de som drar nord og syd feire i Trøndelag. 

Ja. De fra trøndelag drar til utlandet. De i Oslo feirer der med de som var invitert. Og farmor som i sommer ville feire i trøndelag, feirer i trøndelag. Det er jo det alle ønsker, med ett unntak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså, jeg forstår at noen tror det er bare å frakte gamlemor ned, men dette kommer aldri til å være hyggelig for henne eller dere. 

Jeg jobber med gamle, og de orker faktisk minimalt, så nesten er halvt døgn i bil er bare fantasi. Dessuten kan jeg nesten garantere at hvis barnebarnet kommer for å hente henne, så orker hun ikke allikevel,men forventer at han er der med henne. Har sett dette så mange ganger i løpet av mine 18år i eldreomsorgen. 

Bare glem det. Hun har fått valget tidligere.

Anonymkode: cf28b...299

Endelig ett edruelig svar av noen som tydligvis også har erfaring med eldre. Bra! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså, jeg forstår at noen tror det er bare å frakte gamlemor ned, men dette kommer aldri til å være hyggelig for henne eller dere. 

Jeg jobber med gamle, og de orker faktisk minimalt, så nesten er halvt døgn i bil er bare fantasi. Dessuten kan jeg nesten garantere at hvis barnebarnet kommer for å hente henne, så orker hun ikke allikevel,men forventer at han er der med henne. Har sett dette så mange ganger i løpet av mine 18år i eldreomsorgen. 

Bare glem det. Hun har fått valget tidligere.

Anonymkode: cf28b...299

Signerer denne, mine gamle svigerforeldre orker ikke 2 timer i bil en gang. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...