Gå til innhold

Vi har vist plass til rampenissen likevel, småsprell frem til han dukker opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna har begynt å snakke om rampenissen, jeg har tenkt at alt det styret der orker jeg ikke. Så jeg har forklart barna på en ålreit måte at her er det ikke plass til rampenisse. Så har jeg tenkt litt og muligens ombestemt meg. 

Vi bor et stykke unna byen så det går nok en uke til før jeg får kjøpt en rampenisse. Frem til det tenkte jeg å lage litt små sprell og spørre barna om de har gjort dette, hmm, lurer på hvem som har gjort det her. Brått en dag dukker rampenissen opp og sier han har gjemt seg for å være ekstra lur. 

Hva skal jeg finne på av småting den neste uken? Barna er 4 og 6 år. 

Anonymkode: e3406...6f4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakaopulver i melken, så er det sjokomelk? 

Eneste jeg kommer på i farta, som ikke krever at nissen er med 😅

Min fireåring synes det var litt skummelt at nissen snek seg rundt om natten mens vi sov, så her gjør nissen helt enkle ting som å ha te-selskap med barbiedukker, steke snopespeilegg, bæsje i vasken og sånne ting. Men det må rampenissen være med på selv😅

Anonymkode: 18bc5...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barna har begynt å snakke om rampenissen, jeg har tenkt at alt det styret der orker jeg ikke. Så jeg har forklart barna på en ålreit måte at her er det ikke plass til rampenisse. Så har jeg tenkt litt og muligens ombestemt meg. 

Vi bor et stykke unna byen så det går nok en uke til før jeg får kjøpt en rampenisse. Frem til det tenkte jeg å lage litt små sprell og spørre barna om de har gjort dette, hmm, lurer på hvem som har gjort det her. Brått en dag dukker rampenissen opp og sier han har gjemt seg for å være ekstra lur. 

Hva skal jeg finne på av småting den neste uken? Barna er 4 og 6 år. 

Rampenissen trenger du ikke å kjøpe, han kan da ha blitt voksen siste året og opptrer i ny nisse drakt i år. Har du ikke en nisse som passer? 
Rampenissen trenger vel heller ikke lage ablegøyer hver eneste dag hjemme hos dere? Nisser pleier å ha det travelt før jul, så at han hopper over en dag eller to hos dere kan jo ha en naturlig forklaring for en travel nisse?

Må alle følge boka fra perm til perm alltid, og ha den rette nissen for å ha en Rampenisse?  

Anonymkode: 5d593...623

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kakaopulver i melken, så er det sjokomelk? 

Eneste jeg kommer på i farta, som ikke krever at nissen er med 😅

Min fireåring synes det var litt skummelt at nissen snek seg rundt om natten mens vi sov, så her gjør nissen helt enkle ting som å ha te-selskap med barbiedukker, steke snopespeilegg, bæsje i vasken og sånne ting. Men det må rampenissen være med på selv😅

Anonymkode: 18bc5...2c9

Må være ting der vi ikke ser nissen. Tenkte på å sette skoene på knaggene i gangen eller bamsene nedover trappa osv. Kanskje noen har grisa sukker på natten, det er små spor men ingen å finne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rampenissen trenger du ikke å kjøpe, han kan da ha blitt voksen siste året og opptrer i ny nisse drakt i år. Har du ikke en nisse som passer? 
Rampenissen trenger vel heller ikke lage ablegøyer hver eneste dag hjemme hos dere? Nisser pleier å ha det travelt før jul, så at han hopper over en dag eller to hos dere kan jo ha en naturlig forklaring for en travel nisse?

Må alle følge boka fra perm til perm alltid, og ha den rette nissen for å ha en Rampenisse?  

Nei, jeg har ikke noen nisse som passer heller

Tenkte kanskje om jeg begynner onsdagen med noe sprell. Så får jeg se om jeg får handlet rampenissen på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en veldig rar tovet mus som et av barna har laget 😂 kanskje vi skal ha julemusa i stedet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må være ting der vi ikke ser nissen. Tenkte på å sette skoene på knaggene i gangen eller bamsene nedover trappa osv. Kanskje noen har grisa sukker på natten, det er små spor men ingen å finne..

Du knytter alle skoene som har knytting sammen med en ulik sko, slik at alle sko med knytting henger sammen. Eller borelåssko. 

Husnøklene lå plutselig opp på smørboksen om morgenen, meningen var at vi skulle leite som gale etter nøklene før vi skulle ut døra, men en gluping oppdaget nøklene i kjøleskapet lenge før vi skulle gå. Under lå en lapp, med der lurte jeg dere , hilsen Rampenissen. 
En morgen var alt bestikket borte vekk. Det fant vi igjen i en kjele i oppvaskmaskinen. Lapp, med hilsen Rampenissen lå der og. 
En lørdags morgen fant vi vaskebøtte, moppekost og støvsuger på kjøkkenet. Med lap om at jobben var så kjedelig at han ikke gadd å gjøre den, også der hilsen Rampenissen. 
Han finner i grunnen på en del ting, Rampenissen før jul. Fantasien hans er velutviklet, for å si det slik. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette frem to hønseegg og glitrer (pulver) ved siden av som barna skal strø over. Etter noen timer er det blitt tryllet til Kinderegg.

Tegne øyne på bananer eller annen frukt.

bytte ut adventslys med gulrøtter

pynte juletre med dopapir 

farge melk med konditorfarge så det blir rød, grønn eller blå melk

Anonymkode: c9205...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Rampenissen i fjor, før det har jeg bare brukt en liten nissefigur fra julepynten som jeg allerede hadde. 

Jeg har fryst leker i fryseboksen. 

Hengt undertøy på kjøleskapet. 

Bygget tårn av doruller 

Satt bamsene i sofaen, de hadde filmkveld på natten. 

Doruller i pakkekalender. 

Skotog i gangen. 

Kindegg, jellybean og baconchips til frokost. 

Mel på kjøkkenbenken med små fotspor i. 

Anonymkode: 1543a...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...