AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #1 Del Skrevet 30. november 2024 Tittelen er misvisende, hear me out. Jeg mener ikke og jeg må ha det dyreste og mest fancy som er å oppdrive, hva som gir status e.l., men heller det beste for mine behov eller preferanser. Så når jeg skal kjøpe noe, så gjør jeg mye research for å lære alt jeg kan om ulike produkter før jeg tar en beslutning, jeg leser forbrukertester, undersøker levetid, ser om jeg kan få noe hakket bedre for noen kroner mer og om det er noe jeg trenger, kan jeg vente til et tilbud osv. Og når det kommer til ting som en kjøkkenmaskin, en støvsuger, en vaskemaskin o.l. så er jo dette egentlig fint. Jeg har fått nesten alt jeg har i huset mitt på tilbud(og jeg mener reelle tilbud, ikke black week-lureri), og jeg er alltid fornøyd med produktene jeg ender opp med nettopp fordi de passer til mine behov og preferanser. Problemet er jo bare at jeg gjør dette med alt. Hvert minste jævla innkjøp, om det så er en føkkings juletrekule! Jeg tråler alt jeg kjenner til av både fysiske- og nettbutikker for å finne alle alternativene, før jeg bestemmer meg for hva jeg synes er den/de fineste kulene. Jeg kan ikke bare, å, fin kule, den vil jeg ha, og si meg fornøyd. For finner jeg da noe jeg liker enda bedre, så føler jeg ikke at jeg kan kjøpe den og føler meg dum som tok en forhastet beslutning. Det eneste positive som kommer ut av dette er at jeg har et lavt forbruk, heh. Hjelp meg å slutte før jeg driver meg selv til vannvidd! 😩 Anonymkode: ddb75...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 30. november 2024 #2 Del Skrevet 30. november 2024 Det beste av alt høres dyrt ut.. Noen ting er jo greit å kjøpe kvalitet, buy once, cry once liksom, men når det kommer til elektronikk, hvitevarer og møbler, så er i hvert fall min erfaring at det ikke lønner seg å kjøpe toppmodeller. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg gjør også dette. Elsker det. Men kan ikke gjøre det med tannkrem, sokker o.l. da, noe må fare. Anonymkode: 14ae9...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Del Skrevet 30. november 2024 Takk og pris for at det ikke bare er meg.... utover det har jeg ingen råd. Blir koko selv snart. Anonymkode: 53eaf...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 Samme her 😑 Det er greit om man ikke har annet å bruke tida si på, men har man ikke overflod av tid så bør man noen ganger enten tenke at man kunne tjent mer penger på den tida man brukte for å finne det beste tilbudet, eller bare shoppe mindre. Jeg sparer en del og får mye kunnskap om ting av å lete, men noen ganger flyr jo bare livet forbi mens man sitter der og sammenligner - lite nyttig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg gjør research jeg også, men jeg bruker ikke så mye tid på det at vinninga går opp i spinninga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #7 Del Skrevet 30. november 2024 K.B. skrev (16 minutter siden): Det beste av alt høres dyrt ut.. Noen ting er jo greit å kjøpe kvalitet, buy once, cry once liksom, men når det kommer til elektronikk, hvitevarer og møbler, så er i hvert fall min erfaring at det ikke lønner seg å kjøpe toppmodeller. Jo, men det er det jeg mener med at tittelen er misvisende. Det beste betyr ikke det dyreste, ikke toppmodellen til iphone f.eks. Det har jeg ikke bruk for, da ville jeg ikke hatt noe som passet mine behov og preferanser. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk og pris for at det ikke bare er meg.... utover det har jeg ingen råd. Blir koko selv snart. Anonymkode: 53eaf...641 Enda godt det ikke bare er meg:P katties skrev (3 minutter siden): Samme her 😑 Det er greit om man ikke har annet å bruke tida si på, men har man ikke overflod av tid så bør man noen ganger enten tenke at man kunne tjent mer penger på den tida man brukte for å finne det beste tilbudet, eller bare shoppe mindre. Jeg sparer en del og får mye kunnskap om ting av å lete, men noen ganger flyr jo bare livet forbi mens man sitter der og sammenligner - lite nyttig . Ja, jeg kan alltids jobbe overtid, ingen mangel på arbeid for å si det sånn Men jeg kjenner på at det ikke bare dreier seg om prisen, men at jeg ikke vil ende opp med et produkt jeg ikke liker/er fornøyd med, uavhengig av hva det kostet. Jeg har en vinterjakke jeg ikke liker, selv om jeg tok alle mine "forhåndsregler," og nå blir jeg minnet på det hver gang jeg går ut døra med den. Anonymkode: ddb75...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Del Skrevet 30. november 2024 Det gjør jeg også og jeg klarer aldri å bestemme meg. Det er derfor jeg aldri gidder å kjøpe ting på f.eks Temu. Det blir alt for mange varer og jeg må lese alle anmeldelsene og fortsatt så prøver jeg å finne noe som er "bedre". Skulle ønske at det bare fantes en av hver ting sånn at det var enklere å ta et valg 😅 Anonymkode: 14078...f44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #9 Del Skrevet 30. november 2024 Du høres ut som mannen min TS, og jeg blir ko-ko av han.... Ingen råd. Anonymkode: 2f219...e21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 1. desember 2024 #10 Del Skrevet 1. desember 2024 At dere gidder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, jeg kan alltids jobbe overtid, ingen mangel på arbeid for å si det sånn Men jeg kjenner på at det ikke bare dreier seg om prisen, men at jeg ikke vil ende opp med et produkt jeg ikke liker/er fornøyd med, uavhengig av hva det kostet. Jeg har en vinterjakke jeg ikke liker, selv om jeg tok alle mine "forhåndsregler," og nå blir jeg minnet på det hver gang jeg går ut døra med den. Anonymkode: ddb75...d25 Ja, jeg har samme greia selv. Perfeksjonisme, men bra for miljøet da. Jeg har ellers samme greia med julegaver: må gi det beste, kun slikt som helst i fremtiden kan erstatte det personen allerede har på nåværende tidspunkt 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 1. desember 2024 #12 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det gjør jeg også og jeg klarer aldri å bestemme meg. Det er derfor jeg aldri gidder å kjøpe ting på f.eks Temu. Det blir alt for mange varer og jeg må lese alle anmeldelsene og fortsatt så prøver jeg å finne noe som er "bedre". Skulle ønske at det bare fantes en av hver ting sånn at det var enklere å ta et valg 😅 Anonymkode: 14078...f44 Jeg handlet på LevVel for ikke så lenge siden. Sååååå deilig å kunne gå gjennom ALLE varene deres på 15 min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #13 Del Skrevet 1. desember 2024 Capazitet skrev (17 timer siden): At dere gidder... Spør meg selv om det samme rimelig ofte 😅 katties skrev (11 timer siden): Ja, jeg har samme greia selv. Perfeksjonisme, men bra for miljøet da. Jeg har ellers samme greia med julegaver: må gi det beste, kun slikt som helst i fremtiden kan erstatte det personen allerede har på nåværende tidspunkt 😆 Ja, jeg gjør det samme med julegaver også. Har heldigvis ikke så mange å kjøpe til ellers tror jeg at jeg hadde strøket med! Anonymkode: ddb75...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #14 Del Skrevet 2. desember 2024 Du er økonomisk smart og klimabevisst. Hva er dumt med det? Alle burde gjøre som deg. Anonymkode: af008...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå