AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #1 Skrevet 30. november 2024 Hvor lenge har du gått? Hvor ofte går du? Hvilken type behandling går du til? Fungerer det? Hvor lenge har du et tilbud der? Hvilke diagnose/er har du? Alder? Takk for svar. Hilsen ei som har gått ulike typer behandling der de siste 4 årene,men føler lite fremgang tross bra behandlere😴 Anonymkode: f7e76...901
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Skrevet 30. november 2024 Adhd. Act og atferd. Vet ikke hvor lenge jeg har krav. Gått i 3 uker. Godt opplegg, men forstår at det ikke fungerer hvis jeg ikke selv gjennomfører det jeg skal. Jeg er veldig glad for å få ganske spesifikke oppgaver. Trenger ikke samtale. Kunne trengt coaching oftere, men skjønner det ikke er kapasitet. Anbefaler deg å skrive ned utfordringene dine, prøve å analysere hva som er problemet og si til dem: jeg vil jobbe med dette. Det klarte jeg ikke før. Nå klarer jeg det. Anonymkode: 3ee58...ef3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Skrevet 30. november 2024 Kan man svare selv om behandlingen er avsluttet? Jeg gikk i ett år. Jeg var enig i å avslutte. Gikk en gang i uken de første månedene, så to ganger i måneden. Jeg fikk kognitiv og meta-kognitiv terapi. I tillegg var det generell veiledning, tips og triks til hvordan løse praktiske problemer jeg slet med som gjorde tilfriskning vanskeligere. Det fungerte veldig godt, ble 90% frisk. Gikk fra å være akutt syk, ikke kunne sove eller spise, til å leve et ganske vanlig liv. Lærte ting som gjorde at den generelle livskvaliteten økte også. Ble kvitt mange bekymringer og ideer som har vært med på å gjøre stressnivået mitt høyere enn det har behøvd å være. Det var en uventet bonus. Diagnosen min var uspesifisert angstlidelse, så vidt jeg vet. Jeg var i slutten av 30-årene når jeg fikk behandling. Anonymkode: ac616...b72 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4 Skrevet 1. desember 2024 Hvor lenge har du gått? 2 år. Hvor ofte går du? 1-2 ganger uka. Hvilken type behandling går du til? Samtalebehandling hos psykolog, og oppfølging av medisiner hos psykiater. Fungerer det? Kombinasjonen av timer hos psykolog, medisiner, innleggelser og kommunal oppfølging har gjort at jeg er bedre enn da jeg først ble syk. Hvor lenge har du et tilbud der? Det vet jeg ikke. Hvilke diagnose/er har du? Bipolar lidelse. Alder? 27. Anonymkode: 0f9b4...63b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #5 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 23.01): Hvor lenge har du gått? jeg gikk in3 måneder før jeg valgte å si fra meg plassen Hvor ofte går du? gikk 2-4 ganger i måneden Hvilken type behandling går du til? samtaler Fungerer det? nei Hvor lenge har du et tilbud der? jeg sluttet siden behandler ikke hadde traumekompetanse og jeg ble dårligere av behandlingen Hvilke diagnose/er har du? KPTSD Anonymkode: f7e76...901 Livet mitt ble bedre uten DPS. Ingen behandling var bedre enn behandler som ikke hadde kompetanse på traumer. Anonymkode: d0986...a6b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #6 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 23.01): Hvor lenge har du gått? Hvor ofte går du? Hvilken type behandling går du til? Fungerer det? Hvor lenge har du et tilbud der? Hvilke diagnose/er har du? Alder? Takk for svar. Hilsen ei som har gått ulike typer behandling der de siste 4 årene,men føler lite fremgang tross bra behandlere😴 Anonymkode: f7e76...901 Hva slags diagnose har du da? Er ikke alt som kan fikses med psykolog. Ofte må man gjøre ting selv for å bli bedre. Anonymkode: 6c322...bee
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #7 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 23.20): Kan man svare selv om behandlingen er avsluttet? Jeg gikk i ett år. Jeg var enig i å avslutte. Gikk en gang i uken de første månedene, så to ganger i måneden. Jeg fikk kognitiv og meta-kognitiv terapi. I tillegg var det generell veiledning, tips og triks til hvordan løse praktiske problemer jeg slet med som gjorde tilfriskning vanskeligere. Det fungerte veldig godt, ble 90% frisk. Gikk fra å være akutt syk, ikke kunne sove eller spise, til å leve et ganske vanlig liv. Lærte ting som gjorde at den generelle livskvaliteten økte også. Ble kvitt mange bekymringer og ideer som har vært med på å gjøre stressnivået mitt høyere enn det har behøvd å være. Det var en uventet bonus. Diagnosen min var uspesifisert angstlidelse, så vidt jeg vet. Jeg var i slutten av 30-årene når jeg fikk behandling. Anonymkode: ac616...b72 Forstår,men du har kun 1 diagnose. Jeg har flere. Noe helt annet. Dessverre. TS Anonymkode: f7e76...901
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #8 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva slags diagnose har du da? Er ikke alt som kan fikses med psykolog. Ofte må man gjøre ting selv for å bli bedre. Anonymkode: 6c322...bee Alvorlig spiseforstyrrelse, ustabil emmosjonell pf ,blandet angst/depresjon,ptsd og unvikende pf. Samt migrene,fibro ( får botox og fysio) så fysiske lidelser er også dekket av behandling med god effekt der🙏 TS Anonymkode: f7e76...901
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #9 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Forstår,men du har kun 1 diagnose. Jeg har flere. Noe helt annet. Dessverre. TS Anonymkode: f7e76...901 Ok, kanskje du burde spesifisert at bare de med flere diagnoser skulle svare. Anonymkode: ac616...b72 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå