Gå til innhold

Når du er invitert med på julebord til jobben til kjæreste...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de dresscode til vanlig? Hva er settingen rundt julebordet - er det typ privat arrangement, dyrere restaurant? Vi har er pent kledd på jobb, mennene bruker dress, så da blir jo julebordet et knepp opp fra dette. 

Ikke trangt, kort, utringet, i alle fall ikke i kombinasjon, uansett setting. 

Vi har også hatt dresskode på julebordet noen ganger, og hvert år er det noen av mennene som tydelig ikke har videreformidlet det... I den andre skalaen har jeg mannlige kollegaer som spør meg om tips, på vegne av partner. 

Anonymkode: 4121f...89e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ville ikke kledd meg sexy. Det er så tacky med pluss 1 - damene som viser både kløft og rumpe. Tenk at du skal kle deg om om du skulle på fest med sjefene dine. 

Anonymkode: d7abd...289

Enig. Og oppfør deg også som du skulle på fest med sjefene dine, dvs ikke forsyn deg for mye av "free drinks". 

Hvor dere skal være vil også gi en pekepinn om hvordan det er forventet å kle seg. 

Anonymkode: 087d4...069

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kledd meg i en pen julekjole men ikke full galla og ikke for utfordrende. Dropp for kort skjørt/høy splitt/stor utrigning. Hvordan ville du kledd deg til julebord på egen jobb?

Anonymkode: 17a9c...bb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Slik jeg pleier i selskaper og på julebord så klart. Har du aldri vært på fest?

Pen kjole, pene sko. Og da mener jeg fest-pent, ikke hverdagspent. 

Anonymkode: dcf2f...a14

Det er da ulike tradisjoner for sånt. Der jeg jobbet før, var de fleste på min avdeling pyntet litt sånn hverdagslig. Paljettene og glamouren sparte de til nyttårsfesten.

Anonymkode: 5ea39...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da ulike tradisjoner for sånt. Der jeg jobbet før, var de fleste på min avdeling pyntet litt sånn hverdagslig. Paljettene og glamouren sparte de til nyttårsfesten.

Hverdagslig pyntet på julebordet, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bar rygg er ikke innafor på julebord, spesielt ikke typens julebord. Da ser jeg for meg nærmest hele ryggen bar, ikke bar fra skuldrene og opp (stroppeløs). Kombinert med høy splitt så blir det bare alt for mye. Ro ned litt. 

Pen kjole som heller mer mot elegant enn vulgær, pene sko. 

Anonymkode: b9619...be3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ville ikke kledd meg sexy. Det er så tacky med pluss 1 - damene som viser både kløft og rumpe. Tenk at du skal kle deg om om du skulle på fest med sjefene dine. 

Anonymkode: d7abd...289

Klokt råd! 
En er følget til partneren, og da bør ta hensyn og følge en kleskode som ikke lager hakeslipp på mannens kolleger 

Anonymkode: c326f...3f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klokt råd! 
En er følget til partneren, og da bør ta hensyn og følge en kleskode som ikke lager hakeslipp på mannens kolleger 

Anonymkode: c326f...3f5

Det kommer da vel an på hva mannen selv ønsker?

Kanskje det er derfor han har tatt henne med, for å vise at han er sammen med en bombe. 

Anonymkode: 177b0...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...