Gå til innhold

Hvor stor aldersforskjell mellom ungdomskjærester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter blir 15 år i starten av januar. Hun har fått seg kjæreste som er 17 år. Han blir 18 år ganske sent på året, så det er litt over 2 år mellom dem, i stedet for 3.

Dette blir jo et avstandsforhold og jeg antar de ikke kommer til å møtes irl. Har blitt kjent via sosiale medier. Mi datter er fornuftig, klok og pålitelig. Men, er dette for stor aldersforskjell? Noen venninner av meg sier det er alt for stor aldersforskjell og at det er uakseptabelt. Andre sier det er helt normalt. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 24c6a...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan tenker de at dette forholdet liksom skal fungere?

Håper du har snakket med henne om nakenbilder og slikt...

Anonymkode: 3e0b9...36d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare plis ikke la henne sende nakenbilder MED ansiktet på. For hun kommer til å sende nakenbilder.

OG: Vær 100 % sikker på at han er den han utgir seg for!!!!!!!!!!!

Aldersgrensen hadde jeg ikke brydd meg om.

Anonymkode: 5d231...a5e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Hun blir 15 i starten av året, og han på blir 18 år på slutten av året - er det ikke mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Min datter blir 15 år i starten av januar. Hun har fått seg kjæreste som er 17 år. Han blir 18 år ganske sent på året, så det er litt over 2 år mellom dem, i stedet for 3.

Dette blir jo et avstandsforhold og jeg antar de ikke kommer til å møtes irl. Har blitt kjent via sosiale medier. Mi datter er fornuftig, klok og pålitelig. Men, er dette for stor aldersforskjell? Noen venninner av meg sier det er alt for stor aldersforskjell og at det er uakseptabelt. Andre sier det er helt normalt. Hva tenker dere? 

Nei syns ikke det er ille aldersforskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts

Hun blir 15 i starten av året, og han på blir 18 år på slutten av året - er det ikke mye?

Aldersforskjell er det minste problemet her. 
jeg ville vært mer redd for deling av bilder og meldinger som blir spredt på nettet.

Anonymkode: b3685...129

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i samme situasjon. Samme aldersspenn og langdistanseforhold.

Vi er nå gift og har to barn, og har vært sammen i 16 år 🥳

Anonymkode: 91d4e...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Nei. Men at de ikke har møttes er et rødt flagg. Vet du at han faktisk blir bare 18? Og ikke er 25+?

Anonymkode: 21648...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg var i samme situasjon. Samme aldersspenn og langdistanseforhold.

Vi er nå gift og har to barn, og har vært sammen i 16 år 🥳

Anonymkode: 91d4e...3dd

Der er alltid noen unntak...

Anonymkode: 3e0b9...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke stor aldersforskjell. Vi gikk alltid etter gutter minst to år eldre fra ungdomsskolen. 

Å du som dier hun kommer til å sende nakenbilder, hvordan kan du påstå det? Kjenner du henne? 

Anonymkode: dd197...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare plis ikke la henne sende nakenbilder MED ansiktet på. For hun kommer til å sende nakenbilder.

OG: Vær 100 % sikker på at han er den han utgir seg for!!!!!!!!!!!

Aldersgrensen hadde jeg ikke brydd meg om.

Anonymkode: 5d231...a5e

Nei har trengs moralpreken om nakenbilder generelt. Man sender ikke nakenbilder. Punktum. De kan komme på avveie og gjenkjennes med eller uten hode. Ikke minst kan de misbrukes. Så dette bør både unge OG VOKSNE lære seg først som sist. ALDRI send nakenbilder til kjæresten. Det kan brukes som hevn eller oppdages ved uhell.

Anonymkode: e832c...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomsskolen ble man regelrett mobbet om aldersforskjellen var på ett år. På vgs ble man fryst ut om en 3 klassing datet en 1 klassing. Skal sies at dette var i Oslo. Har hørt at det er helt andre forhold i Bergen og i bygdene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel egentlig helt innafor. Var ikke uvanlig at en i 9. klasse var sammen med en i 7. klasse på ungdomsskolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke stor aldersforskjell. Vi gikk alltid etter gutter minst to år eldre fra ungdomsskolen. 

Å du som dier hun kommer til å sende nakenbilder, hvordan kan du påstå det? Kjenner du henne? 

Anonymkode: dd197...cd9

Det gjorde vi også, men her er store individuelle forskjeller. Jeg følte meg ikke moden nok for min 16 år gamle kjæreste da jeg var 14 år. Det var ikke stort sexpress mht samleie  for det hadde jeg gitt tydelig beskjed om fra start at var uaktuelt før jeg var 16 år. Men jeg holdt jo på å dåne av skam bare dem stakkars fyren prøvde seg på et lengre tungekyss. Syntes det var sååå ekkelt.

To år senere var jeg helt klar for det og likte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (3 minutter siden):

Da jeg gikk på ungdomsskolen ble man regelrett mobbet om aldersforskjellen var på ett år. På vgs ble man fryst ut om en 3 klassing datet en 1 klassing. Skal sies at dette var i Oslo. Har hørt at det er helt andre forhold i Bergen og i bygdene 

Kanskje dette var ei greia på deres kull 7-9 klasse? For her jeg vokste opp (i en annen norsk storby)  var det ihvertfall helt innafor at gutter i 9 kl datet jenter i 7 kl.

I vår kull var det derimot feks INGEN som røyka på ungdomskolen. Dette var på 90-tallet og både kullene før oss og like etter oss hadde  fullt ‘røykehjørnet’ i friminuttene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts

Nakenbilder kan jo sendes selv om de er 14 år og naboer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Nakenbilder kan jo sendes selv om de er 14 år og naboer...

Ja, men da kan de treffes også. Her er all kontakt digital/telefon.

Anonymkode: b3685...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjorde vi også, men her er store individuelle forskjeller. Jeg følte meg ikke moden nok for min 16 år gamle kjæreste da jeg var 14 år. Det var ikke stort sexpress mht samleie  for det hadde jeg gitt tydelig beskjed om fra start at var uaktuelt før jeg var 16 år. Men jeg holdt jo på å dåne av skam bare dem stakkars fyren prøvde seg på et lengre tungekyss. Syntes det var sååå ekkelt.

To år senere var jeg helt klar for det og likte det.

Ja individuelle forskjeller ja. Jeg tungekysset når jeg var 10 med min første kjæreste. Og hadde sex for første gang når jeg var 13. Med et ONS bare for å bli ferdig med det. 

Når jeg var 15 var kjæresten min 18. Når jeg var 18 var kjæresten min 25. 

2 år i min verden er ikke stor aldersforskjell. 

Anonymkode: 2a9f4...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...