Gå til innhold

Julebord med gutta, overrasket over å se at det ikke bare er gutta likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Et familiemedlem av han som vi egentlig har lite kontakt med overrasket meg med å fortelle at hn hele tiden har forstått at han ikke er helt bra. Jeg har vist mer støtte enn jeg har trodd. Barn av hn skal hjelpe med flyttelass når den tid kommer. 

Anonymkode: 52880...655

Betyr dette at du har snakket med dette familiemedlemmet av han du har vært sammen med nå? I såfall: veldig tøft gjort av deg!! Bra!

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da det var snakk om huskjøp her så ble det til at han kjøpte alene. Vi visste begge to at ved brudd kan man slite med å betale ut den andre. Fra studietid eier jeg en 35kvm leilighet i sentrum, leies ut til studenter den dag i dag. Jeg kan ikke bo der pga det og at det er lite, samt langt unna bhg. Men via familiemedlem av (nå eks) har det dukket opp en bolig i nabokommune. Den blir nok min. 

Han har samvær når han ikke er på jobb sier han, sendte meg sms i sta. Så på papiret skal det stå 50/50. Om han ikke følger dette så må jeg dokumentere over sms og kan senere da søke om overgangsstønad. 

Møbler så har jeg sett over hva jeg eier. Sofa og tv var gave fra hans familie, det er det jeg må kjøpe nytt/brukt. 

Godt å se at du er i prosessen! Men din da nåværende eks, altså barnafar, er innforstått med at det er slutt, og har svart på sms at han kan ha samvær 'når han ikke er på jobb'?

Anonymkode: 7c90d...0c4

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har samvær når han ikke er på jobb sier han, sendte meg sms i sta. Så på papiret skal det stå 50/50. Om han ikke følger dette så må jeg dokumentere over sms og kan senere da søke om overgangsstønad. 

Ikke vær dumsnill her. Hvis det reelle samværet er nærmere 30/70 så taper du og barna penger på det. 

Litt slingringsmonn er jo greit, men hvis det er mye mindre enn 50% som er mulig bør du ikke skrive under på en late-som avtale. 

Anonymkode: df65a...19b

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Betyr dette at du har snakket med dette familiemedlemmet av han du har vært sammen med nå? I såfall: veldig tøft gjort av deg!! Bra!

Godt å se at du er i prosessen! Men din da nåværende eks, altså barnafar, er innforstått med at det er slutt, og har svart på sms at han kan ha samvær 'når han ikke er på jobb'?

Ved en tilfeldighet så pratet jeg med familiemedlemmet i går. 

Ja, eksen forholder seg til det praktiske virker det som. Jeg lurer på hva han sier når han innser at jeg har betalt for halvparten av kjøkkenutstyret, kaffemaskinen, spisestue, støvsuger og de fleste pyntegjenstander og kommoder. Han må også ha seg ny vaskemaskin. 

• Liker 3
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er STERK ❤️

Anonymkode: 1845f...88e

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ved en tilfeldighet så pratet jeg med familiemedlemmet i går. 

Ja, eksen forholder seg til det praktiske virker det som. Jeg lurer på hva han sier når han innser at jeg har betalt for halvparten av kjøkkenutstyret, kaffemaskinen, spisestue, støvsuger og de fleste pyntegjenstander og kommoder. Han må også ha seg ny vaskemaskin. 

Fader heller, nå blir jeg litt rørt her jeg sitter. Så tøff du er ❤️ 

Jeg har ikke vært i barnefordelingssaker, men det kan jo være du burde få noen råd rundt det, angående 50/50, men dette er opp til deg. Pakke kan du gjøre når han er på jobb, så får han heller være sur for seg selv.

Heia deg, altså!!

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Angående julebordet mente han nå at jeg husker feil, det var en greie de begynte med for 4 år siden. Jeg lurer på om jeg faktisk kan huske feil, jeg husker ikke helt sikkert lengre at det har vært hele forholdet. Samtidig "jeg trodde det veldig sikkert." 

Han svarer at han ikke kan noe for hva verten bestemmer. Jeg svarte at da kunne du sagt at det er vanlig fest etterpå. Da svarte han at mitt fokus er jo helt feil. Jeg spør hvorfor han da skrev på melding at det vanligvis er for alle etter middag. Han sier at slik ble det for et par år siden, brått var det flere der utenat det var avgjort på forhånd. Jeg spør igjen at da visste du jo om det i år, han sier igjen at han kan ikke styre verten. Det var da han bare stoppet hele praten med at dette orker han ikke.

Han mente at jeg var umulig å prate med og at jeg ikke hører på hans forklaring. 

Så mulig jeg overdrev, mulig dette bare har foregått i 4 år, der det har vært for alle de siste par årene. Jeg er litt forvirret. 

Julebordet er deres minste problem.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Du er knalltøff TS! Heier på deg!!😊🥳

Du får det MYE bedre uten den fyren der...

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 21.47):

Har en bekjent som også har julebord med gutta hvert år. De drar på hytter rundt omkring. Hvert år ber de damer fra nabohytter inn til seg som de fester med, bader nakne med og har sex med. Så jadda. Disse gutte juleborda kan være så mangt. 

Anonymkode: 1bd19...bd7

Hvordan har det seg at andre damer ønsker å bli med på et sexifisert julebord "med gutta" ? 

Eier ikke disse damene selvrespekt når de lar seg bli herjet med på denne måten?

Spør for en venn.

Anonymkode: 1067c...fad

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han "stopper praten" og "orker ikke mer" når du har tatt ham i selvmotsigelser han ikke kan snakke seg ut av.

Så skylder han på deg.  

Og du lar deg lure hver gang. 

Anonymkode: ef0de...e71

Dette. 

Anbefaler også å få skrevet ned en skriftlig samværsplan, og ta bidrag via nav, da slipper du ytterligere diskusjoner om det. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 21.48):

Han gjør det jo lettere for meg med å ikke gi lyd fra seg

Nei, jeg ringer han ikke. Jeg tvinger meg ikke på når han tydeligvis ikke vil prate. For han kan slite med sinne og jeg bare orker ikke det nå. 

Jeg sliter med å fremlegge alt dette for henne. Hun og verten har vært sammen I 2 år, før henne var det ei annen jeg kom overens med. Så hun har ikke løyet I 7 år, men de flyttet sammen i år så i mine øyne går de som nyforelsket. Jeg vet at hun deler alt med sin samboer, da legger jeg opp til bråk om jeg brått snakker med henne om dette. 

For kort tid siden fikk jeg en kommentar av noen i hans familie. Det jeg tenkte da var "oi, jeg trodde dere likte han pg var blinde for den siden av han." 

Så som andre sier så er dette siste dråpen for mye annet rart. 

På et par fester tidligere så har jeg sett at han ofte prater både tett og lenge med andre damer. Der og da har jeg ikke sagt noe, men har tatt opp med han dagen etter. Spurt om forhistorie og sagt at det gjorde meg usikker.

De siste 2 årene har jeg ikke fått være med på noe. 

Han har en greie med å besvare et spørsmål med et annet spørsmål. I blant må jeg stille samme spørsmål 4 ganger for å få svar. Andre ganger har vi funnet en enighet som han senere ikke vedkjenner seg, svaret hans er da "ja jeg hørte du pratet, men jeg var jo ikke enig." Så blir jeg ganske sur for vi hadde begge en lengre samtale. 

Noe så lite som at jeg ønsket å begynne på treningssenter. Ja, han skulle være hjemme 2-3 kvelder i friukene så jeg fikk reise på trening. Så jeg meldte meg inn og skulle til å begynne da han ikke kunne være hjemme den kvelden, heller ikke neste kveld. Så spurte jeg han om når jeg får reist, jeg hadde da vært medlem en måned uten å få brukt det. Nei han hadde hørt at jeg pratet om dette, men han hadde jo ikke sagt seg enig. Og da stormer det for meg og jeg sier ganske tydelig "hva mener du?? Du sa jo det og det." Han svarer "Nei, dette sa du selv, uansett passer det ikke pga *avtale*." 

Så ja, dette var siste dråpen for veldig mye annet. 

Jo mere du forteller om denne fyren, jo mere blir jeg fortvilet på dine vegne. Masse røde flagg. Fyren saboterer alle dine forsøk på å gjøre egne ting og lyger om ting du kunne vært med på. Han er ikke glad i deg. (Mangel på respekt= mangel på kjærlighet.) Han kontrollerer deg og isolerer deg. Dette er veldig ille. Jeg håper du kommer deg vekk og finner en bedre. Jeg heier masse på deg. 💗

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da det var snakk om huskjøp her så ble det til at han kjøpte alene. Vi visste begge to at ved brudd kan man slite med å betale ut den andre. Fra studietid eier jeg en 35kvm leilighet i sentrum, leies ut til studenter den dag i dag. Jeg kan ikke bo der pga det og at det er lite, samt langt unna bhg. Men via familiemedlem av (nå eks) har det dukket opp en bolig i nabokommune. Den blir nok min. 

Møbler så har jeg sett over hva jeg eier. Sofa og tv var gave fra hans familie, det er det jeg må kjøpe nytt/brukt. 

Har dere hatt en 50/50-deling så langt? Tviler meget sterkt på det! Jeg tror du begår en stor feil ved å danse etter hans pipe nok en gang. ‘Han sier’. 

Den prosessen, å omgjøre det, den er mye tyngre enn å gå andre vei. Han gjør dette fordi han skal snike seg unna bidrag! Banna bein på det! 

Anonymkode: 49385...09c

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke gå med på 50/50!!! Om det blur en konflikt nå så kommer de aldri til å døme 50/50, skriver du under blir det mye vanskeligere å få rettet det opp sener. 

Men jeg er kjenpe imponært av deg her! Du er tøf som tar takk og gjør det som er best for deg og barna din. Jeg heier på deg og tror du vill få det så mye bedre når du er ferdi med brudet!!!

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg vil også påpeke at du overhodet ikke skal gå med på 50/50 "på papiret" om det ikke stemmer overens med faktisk samvær. Kan han ha barnet bare 70 f eks så skal det ikke stå 50. Fordi da tapere du VILT mye penger! 

Anonymkode: 1b164...077

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har dere hatt en 50/50-deling så langt? Tviler meget sterkt på det! Jeg tror du begår en stor feil ved å danse etter hans pipe nok en gang. ‘Han sier’. 

Den prosessen, å omgjøre det, den er mye tyngre enn å gå andre vei. Han gjør dette fordi han skal snike seg unna bidrag! Banna bein på det! 

Anonymkode: 49385...09c

I følge bidragskalkulator står det 0 helt ned til 30% samvær, da står det 1700. Han har foreslått å betale halve barnehageregningen. Mulig han var redd for å betale masse selv med høyt samvær. 

Skrevet

Jeg har 100k mer enn han i året. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at bidrag er en ting… Men kanskje ikke bra for barnet å skulle bo 50/50 med en som er så til de grader manipulerende og selvopptatt….

Anonymkode: 0ec63...76f

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror du oppriktig han klarer å gå fra nærmest full frihet og festing annenhver helg, til kun jobb og samvær? Det virker som han har vært ganske fraværende i farsrollen. 
Jeg anbefaler deg å avvente prosentfordeling til du har tenkt nøye igjennom hva som er praktisk gjennomførbart.

Anonymkode: 388a3...0b4

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Han kommer aldri i verden  til å greie og gjennomføre 50/50-ordning ut ifra det du skriver her TS!
Jeg ville gått for minimum samvær for ham, rett og slett fordi det er DU og DU ALENE som drar lasset hjemme, og ordner så og si alt med den lille.

Handling trumfer ord, og han har ennå ikke vist med handling at han er interessert i å ta vare på barnet deres.

Anonymkode: c9eed...158

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo på en måte fint at dere allerede er igang med forhandlinger, men husk på at dette kan også være utmattelsestaktikk fra hans side. Jeg tipper han satser på at du skal få panikk og/eller bli så sliten at du gir deg på hele bruddet. 

Ikke gå med på noe som helst enda, dere har god tid på dere til å komme til enighet. Jeg tipper som sagt at hans taktikk er at du får kalde føtter når det begynner å ligne en realitet. 

Anonymkode: 44e09...302

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har 100k mer enn han i året. 

Det handler ikke bare om penger. Tro meg, har en ex med lignende diagnoser. Flere ting du skriver som er kjent. Ikke gå med på 50/50 om han ikke er egnet til å ivareta barnet.

Anonymkode: 696fd...3cd

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...