Gå til innhold

Julebord med gutta, overrasket over å se at det ikke bare er gutta likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke noe sted å reise nå, men jeg vet at han har muligheten til å bo på jobb. 

Anonymkode: 52880...655

Kan du sende ham en melding og be han bo på jobb frem til mekling?

ikke bli dratt inn i noe, ikke gjør deg selv mindre, vær tydelig på at det er slutt og at dere nå kun kommuniserer om det praktiske.

Anonymkode: 95581...eec

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da sier du det i meklingen. 

Hvis du ikke holder ut mer enn noen minutter før du føler for å "fikse ting", bør du dra. Det er tydeligvis så hardt implementert i deg at det umulig kan gå å holde maska i flere uker. 

Enten er du ferdig, eller så vil du fortsette slik det var. Det er ingen mellomting, og ingenting er løst.. men det blir helt opp til deg, dette kan ikke andre styre. 

Men vil du at din datter skal få et likt forhold i fremtiden? Monkey see, monkey do heter det og slikt går i arv. Spesielt når man vokser opp i det, blir det gjerne enda verre...

Anonymkode: 4b875...71f

Jeg er ferdig, det vet jeg. Vi skal da samarbeid i noen år fremover, jeg tenker litt på hvordan det vil bli. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Støtter de de to overnevnte kommentarer. Om han er villig, sover han borte. Hvis ikke så sov selv på loftstuen eller et annet soverom og unngå ham der du kan. Vær mest mulig ute og ikke snakk til ham om annet enn ting som omhandler barnet.

Ja, du føler deg nok jævlig nå. Men hva er alternativet?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og sov på ulike rom! Gi deg selv rom til å føle hvor godt det er å være uten han, og gi rom til deg selv.

Anonymkode: 95581...eec

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Sier du unnskyld for det (mini)utbruddet der, så bekrefter du bare for både han og deg selv at han har deg så tilnde grader rundt lillefingeren. 

Det du må fokusere på nå er hvordan du skal stå i dette, og holde løpet ut. Både emosjonelr, men også praktisk og økonomisk. Jeg forstod det slik at det blir du som må flytte? Da må du begynne å se deg om etter et sted å bo. Du må snakke med noen som kan støtte deg og være sterk gjennom dette. En samtale på familievernkontoret ordner ikke alt. Så fokuser på det praktiske, og det at du skal være sterk nok til å holde ut bruddet. 

Anonymkode: 44e09...302

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

En skal være forsiktig med å anklage noen for såpass seriøse ting som dette, men om du ikke allerede har gjort det vil jeg anbefale deg å lese om enkelte manipuleringstaktikker, om du ikke allerede har gjort det. Jeg nevner det i tilfelle du kan kjenne deg igjen i det, med hans oppførsel.. 

Projecting/projeksjon er kort fortalt en strategi han kan bruke bevisst eller ubevisst, der han tillegger deg egenskaper, følelser og meninger som han selv har men som ingen av dere liker.

Blame shifting - Dette er veldig nyttig å bruke for konfliktsky mennesker som vet de har gjort noe galt, ved å anklage deg for enten det samme eller for noe helt annet, om du anklager dem for noe. Eller å si at det du anklager dem for er din feil. Det er i alle fall viktig å skifte fokus ved å enten anklage eller stille spørsmål tilbake, og ignorere det du sier. 

Gas lighting er når han får deg til å tvile på deg selv og om du har misforstått situasjoner eller husket dem feil. Om du begynner å tenke at kanskje du er urimelig eller har misforstått når han har oppført seg dårlig kan det være et tegn på gas lighting. 

Love bombing er grunnen til at en blir værende med mennesker som bruker disse manipulasjonstaktikkene, fordi de er så sjarmerende og fine i perioder, så man ønsker hele tiden å oppnå å bli elsket på den måten igjen. Da aksepterer man den dårlige oppførselen, i lengsel etter love bombing. Det er en slags sirkel av misbruk der en blir nedbrutt for så å bli bygd opp igjen gang på gang. 

Ofte har de som bruker disse taktikkene personlighetsforstyrrelser. Personlig har jeg hatt nytte av å lese om borderline personality disorder og narsissisme for å beskytte meg mot den type mennesker i mitt liv. 

Og sist, forresten: les om stonewalling. 

Anonymkode: cb5ea...db0

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ferdig, det vet jeg. Vi skal da samarbeid i noen år fremover, jeg tenker litt på hvordan det vil bli. 

Det er godt å høre.

Dessverre blir nok ikke det samarbeidet lettere eller vanskeligere av at noe du sier.

Håper du får skjermet deg mest mulig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke ok å si sånt til noen. Det burde jeg si unnskyld for. Jeg ønsker ikke å bli sånn mer. 

Reaksjonen din er helt naturlig når han fryser deg ut, og oppfører seg som om det er du som har gjort noe galt, når hele situasjonen skyldes at han har holdt ting skjult for deg lenge. Det er ikke rart du klikker når han avviser deg og følelsene dine konstant, og nå så sitter han vel bare å venter på at du skal krype for han.  Han virker ikke som en snill mann så du har ingenting å si unnskyld for.

Anonymkode: 30f86...11f

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei. Jeg føler meg bare full av skam og anger. Burde jeg si unnskyld? Hvordan blir morgendagen.. 

NEI!

Det er bare fordi du er et godt menneske. Og det er ikke han.

Stor klem

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

IKKE si unnskyld. Du har ingenting å unnskylde. Det er han som skal unnskylde til deg, legge seg paddeflat faktisk. For fy faen for noe så usympatisk fyr hører jeg sjeldent om. Vil du virkelig ha det sånn her ? Leve med en som lyver og manipulerer? Får deg til å føle at du har gjort noe galt når du ikke har gjort noe galt? 

Anonymkode: 63474...588

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En skal være forsiktig med å anklage noen for såpass seriøse ting som dette, men om du ikke allerede har gjort det vil jeg anbefale deg å lese om enkelte manipuleringstaktikker, om du ikke allerede har gjort det. Jeg nevner det i tilfelle du kan kjenne deg igjen i det, med hans oppførsel.. 

Projecting/projeksjon er kort fortalt en strategi han kan bruke bevisst eller ubevisst, der han tillegger deg egenskaper, følelser og meninger som han selv har men som ingen av dere liker.

Blame shifting - Dette er veldig nyttig å bruke for konfliktsky mennesker som vet de har gjort noe galt, ved å anklage deg for enten det samme eller for noe helt annet, om du anklager dem for noe. Eller å si at det du anklager dem for er din feil. Det er i alle fall viktig å skifte fokus ved å enten anklage eller stille spørsmål tilbake, og ignorere det du sier. 

Gas lighting er når han får deg til å tvile på deg selv og om du har misforstått situasjoner eller husket dem feil. Om du begynner å tenke at kanskje du er urimelig eller har misforstått når han har oppført seg dårlig kan det være et tegn på gas lighting. 

Love bombing er grunnen til at en blir værende med mennesker som bruker disse manipulasjonstaktikkene, fordi de er så sjarmerende og fine i perioder, så man ønsker hele tiden å oppnå å bli elsket på den måten igjen. Da aksepterer man den dårlige oppførselen, i lengsel etter love bombing. Det er en slags sirkel av misbruk der en blir nedbrutt for så å bli bygd opp igjen gang på gang. 

Ofte har de som bruker disse taktikkene personlighetsforstyrrelser. Personlig har jeg hatt nytte av å lese om borderline personality disorder og narsissisme for å beskytte meg mot den type mennesker i mitt liv. 

Og sist, forresten: les om stonewalling. 

Anonymkode: cb5ea...db0

Han har borderline, men jeg har ikke fått det til å stemme da han ikke viser følelser. 

Skrevet

Du har ingenting å si unnskyld for ❤️

Det er vel akkurat det han vil med oppførselen sin, være taus og kjip så du blir frustrert og sint og han kan skylde på deg fordi du blir "hysterisk".

La meg gjette, dette er et vanlig mønster? Han gjør noe du ikke liker, du prøver å konfrontere ham, du sier han i stedet anklager deg for å huske feil og er unnvikende, du blir frustrert og sint og så sier du unnskyld fordi du ble sint og har dårlig samvittighet. 

Anonymkode: df97a...7b5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har ingenting å si unnskyld for ❤️

Det er vel akkurat det han vil med oppførselen sin, være taus og kjip så du blir frustrert og sint og han kan skylde på deg fordi du blir "hysterisk".

La meg gjette, dette er et vanlig mønster? Han gjør noe du ikke liker, du prøver å konfrontere ham, du sier han i stedet anklager deg for å huske feil og er unnvikende, du blir frustrert og sint og så sier du unnskyld fordi du ble sint og har dårlig samvittighet. 

Ofte så blir han kåt av å se meg gråte meg ferdig. Så blir han avvist også er det silent treatment frem til han har noe han bare må fortelle meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ofte så blir han kåt av å se meg gråte meg ferdig. Så blir han avvist også er det silent treatment frem til han har noe han bare må fortelle meg. 

😅😅 unnskyld at jeg ler. Det er ikke meningen. Det var bare ikke det mønsteret jeg så for meg.

Anonymkode: 0fa2a...bfa

• Liker 5
Skrevet

Han høres corny og litt sadistisk ut.

Anonymkode: 0fa2a...bfa

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 22.55):

Damer på KG, hvor finner dere alle disse gullguttene?

Anonymkode: 5cad9...047

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva i helvete... vet ikke om jeg skal le eller bli forskrekket 

Anonymkode: c50dd...9ae

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva i helvete... vet ikke om jeg skal le eller bli forskrekket 

Anonymkode: c50dd...9ae

Jeg har tenkt at det er hans måte å si unnskyld på. 

Jeg ser det litt annerledes nå. 

• Liker 5
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Damer på KG, hvor finner dere alle disse gullguttene?

Anonymkode: 5cad9...047

Helt ærlig så tror jeg ikke det finnes så mange som han. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sånn var min første samboer. Vi hadde aldri sex, og det var skikkelig frustrerende. Det var bare når jeg gråt på grunn av uenigheter og lignende han fikk lyst til å ha sex. Skulle løpt min vei etter første gang det skjedde. 15 år etter ser jeg jo hvor sinnssykt det var. 

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...