AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #241 Skrevet 2. desember 2024 Mona123 skrev (3 minutter siden): Kan jo være at han har ikke har tilrettelagt at de skal bli så veldig kjent. Jeg vet om kollegers partnere men vi snakker ikke sammen dersom vi ikke har møttes noe særlig. Jo, men hun skrev at hun kjente dem, det virker som mer enn bare å vite om noen. I løpet av syv år vil jeg anta at TS har truffet disse damene ved mange anledninger, og jeg synes derfor det er merkelig at det aldri har blitt tatt opp hvorfor hun ikke blir med på julebordene. Anonymkode: c6f89...bec 1
Mona123 Skrevet 2. desember 2024 #242 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, men hun skrev at hun kjente dem, det virker som mer enn bare å vite om noen. I løpet av syv år vil jeg anta at TS har truffet disse damene ved mange anledninger, og jeg synes derfor det er merkelig at det aldri har blitt tatt opp hvorfor hun ikke blir med på julebordene. Anonymkode: c6f89...bec Det virker ikke slik for meg. Da kunne hun selv ha spurt. Men det er normalt å ha tillitt til kjæreste og ikke tenke at han lyver om at det partnere ikke blir invitert. Hvakom kjæreste sier til kollegaer at hun ikke kunne prioritere å bli med? Blir jo merkelig som fjern bekjent å grave opp i dette dersom man ses ganske sjeldent. Uansett hva, så er dette ikke TS sitt ansvar. Her viser kjæreste en dårlig side. Jeg vet min tillitt ikke lengre hadde vært der dersom det var meg. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #243 Skrevet 2. desember 2024 Mona123 skrev (2 minutter siden): Det virker ikke slik for meg. Da kunne hun selv ha spurt. Men det er normalt å ha tillitt til kjæreste og ikke tenke at han lyver om at det partnere ikke blir invitert. Hvakom kjæreste sier til kollegaer at hun ikke kunne prioritere å bli med? Blir jo merkelig som fjern bekjent å grave opp i dette dersom man ses ganske sjeldent. Uansett hva, så er dette ikke TS sitt ansvar. Her viser kjæreste en dårlig side. Jeg vet min tillitt ikke lengre hadde vært der dersom det var meg. Ja, det kan tenkes at han har lagt det frem slik. Men, i min krets er det i hvert fall ganske vanlig at man for eksempel da kan nevne at "trist at du ikke får vært med på julebordene", "hørte at du ikke hadde anledning til å bli med oss", og lignende. I løpet av hele syv år synes jeg det er rart at det aldri har vært et tema når hun har truffet damene til mannens kamerater. Nei, det er selvsagt ikke TS sitt ansvar, og jeg hadde blitt veldig skuffet om min mann hadde ført meg bak lyset på den måten. Kunne jo mistenke at han skammer seg over henne, det må ligge noe bak. Anonymkode: c6f89...bec 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #244 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det kan tenkes at han har lagt det frem slik. Men, i min krets er det i hvert fall ganske vanlig at man for eksempel da kan nevne at "trist at du ikke får vært med på julebordene", "hørte at du ikke hadde anledning til å bli med oss", og lignende. I løpet av hele syv år synes jeg det er rart at det aldri har vært et tema når hun har truffet damene til mannens kamerater. Nei, det er selvsagt ikke TS sitt ansvar, og jeg hadde blitt veldig skuffet om min mann hadde ført meg bak lyset på den måten. Kunne jo mistenke at han skammer seg over henne, det må ligge noe bak. Anonymkode: c6f89...bec Han er veldig opptatt av å ikke være noe tøffel, ikke være styrt av dama og ha frihet. De fleste vet at min samboer hele veien har hatt fullstendig frihet. Om han vil kjøpe seg noe dyrt så gjør han det, om han vil dra en uke på ferie midt i året så gjør han det. Det har hendt at en kamerat av han har sagt "hva sier du om han kjøper seg en sånn?" Jeg svarer at det er hans penger, opp til han. Kameraten sier at han ikke fikk øiv av kjerringa. Så min er veldig opptatt av dette med å ikke være styrt. Da ser det kanskje best ut om jeg alltid er hjemme med barnet? Han bør ikke være flau over meg som til tross for lite fri, likevel er slank og tar vare på kroppen. Verken fødsel eller det å bli 30 syns på meg. Han bør heller ikke være flau over meg som ordner og steller det veldig ålreit hjemme. Eller at jeg driver med ekstra utdanning, bygger karriere og tjener mest av oss. Jeg er ganske feminin, jeg viser meg ikke frem, jeg er ydmyk, sosial, trygg på meg selv. Heldigvis har han ikke knekt meg helt, det er ennå selvtillit igjen. Om han skal være flau over noen så får det være seg selv. Mulig han oppfører seg helt annerledes uten meg og ikke vil bli oppdaget. Kanskje det er heftig flørting han ikke vil bli tatt for. Han godtar såvidt om jeg prater lengre med en fyr, så når jeg er med så må han holde seg i skinnet. Jeg husker så godt da jeg snakket lenge med samboer til ei venninne. Min samboer var helt på tuppa av dette. Når det kommer til å kjenne disse damene, de damene som var kjærester med kameratene for 7 år siden er byttet ut. Verten fikk seg ny dame for 2 år siden. En annen ble single i fjor, en tredje fikk seg ny kjæreste for 4 år siden som vi egentlig aldri treffer. Disse mannfolka møtes hos hverandre uten oss som regel. Damen til verten ble jeg bedre kjent med via jobb, enn via han selv. Kun 2 av samboers nære kamerater har barn. Damen i det ene forholdet jobber turnus og er sjeldent med på besøk hit. Den andre damen kjenner jeg bedre, men hun drikker ikke pga migreneanfall så hun får ikke med seg alt. Min samboer liker ikke den og den dama, de har kontroll på mennene sine mener han. Akkurat nå prøver han å motivere verten til å dumpe dama si. Anonymkode: 52880...655 4 7 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #245 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Han er veldig opptatt av å ikke være noe tøffel, ikke være styrt av dama og ha frihet. De fleste vet at min samboer hele veien har hatt fullstendig frihet. Om han vil kjøpe seg noe dyrt så gjør han det, om han vil dra en uke på ferie midt i året så gjør han det. Det har hendt at en kamerat av han har sagt "hva sier du om han kjøper seg en sånn?" Jeg svarer at det er hans penger, opp til han. Kameraten sier at han ikke fikk øiv av kjerringa. Så min er veldig opptatt av dette med å ikke være styrt. Da ser det kanskje best ut om jeg alltid er hjemme med barnet? Han bør ikke være flau over meg som til tross for lite fri, likevel er slank og tar vare på kroppen. Verken fødsel eller det å bli 30 syns på meg. Han bør heller ikke være flau over meg som ordner og steller det veldig ålreit hjemme. Eller at jeg driver med ekstra utdanning, bygger karriere og tjener mest av oss. Jeg er ganske feminin, jeg viser meg ikke frem, jeg er ydmyk, sosial, trygg på meg selv. Heldigvis har han ikke knekt meg helt, det er ennå selvtillit igjen. Om han skal være flau over noen så får det være seg selv. Mulig han oppfører seg helt annerledes uten meg og ikke vil bli oppdaget. Kanskje det er heftig flørting han ikke vil bli tatt for. Han godtar såvidt om jeg prater lengre med en fyr, så når jeg er med så må han holde seg i skinnet. Jeg husker så godt da jeg snakket lenge med samboer til ei venninne. Min samboer var helt på tuppa av dette. Når det kommer til å kjenne disse damene, de damene som var kjærester med kameratene for 7 år siden er byttet ut. Verten fikk seg ny dame for 2 år siden. En annen ble single i fjor, en tredje fikk seg ny kjæreste for 4 år siden som vi egentlig aldri treffer. Disse mannfolka møtes hos hverandre uten oss som regel. Damen til verten ble jeg bedre kjent med via jobb, enn via han selv. Kun 2 av samboers nære kamerater har barn. Damen i det ene forholdet jobber turnus og er sjeldent med på besøk hit. Den andre damen kjenner jeg bedre, men hun drikker ikke pga migreneanfall så hun får ikke med seg alt. Min samboer liker ikke den og den dama, de har kontroll på mennene sine mener han. Akkurat nå prøver han å motivere verten til å dumpe dama si. Anonymkode: 52880...655 Tenker de setningene jeg har markert sier det meste om hva slags type person dette er. Og det gjenspeiler seg jo veldig i hvordan du beskriver en del hendelser, og at han mener at han ikke skal forholde seg til Familien AS som han faktisk er en del av, fordi "ingen skal bestemme over han". Dette er dessverre ikke et spesielt godt menneske, og han høres eller ikke særlig moden ut. Tror du og treåringen vil få et mye bedre og mer stabilt uten å måtte forholde deg til dette ekstra "barnet" som kommer og bor hos dere innimellom og lever sitt eget liv. Anonymkode: 87492...9d5 16 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #246 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg må jo prate med han før jeg tar store avgjørelser. Jeg skriver ikke mitt barn, jeg har ikke ordnet barnepike. Han regner alltid med at jeg blir hjemme, det er alltid han som får reist ut. Ja, så klart er det felles barn! Han ordner ikke barnepike når han kl 12 finner ut at han skal på fest. Han henter i bhg i blant, han tar legging i blant, men det er mest meg og barnet alene. Anonymkode: 52880...655 Innertier Anonymkode: 7a062...d24
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #247 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenker de setningene jeg har markert sier det meste om hva slags type person dette er. Og det gjenspeiler seg jo veldig i hvordan du beskriver en del hendelser, og at han mener at han ikke skal forholde seg til Familien AS som han faktisk er en del av, fordi "ingen skal bestemme over han". Dette er dessverre ikke et spesielt godt menneske, og han høres eller ikke særlig moden ut. Tror du og treåringen vil få et mye bedre og mer stabilt uten å måtte forholde deg til dette ekstra "barnet" som kommer og bor hos dere innimellom og lever sitt eget liv. Anonymkode: 87492...9d5 Ja, jeg er ganske lei av å leve hvert vårt liv, under samme tak. Anonymkode: 52880...655 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #248 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det er veldig rart at TS skriver at hun kjenner flere av damene til kompisene, og så har det altså gått syv år uten at noen av disse bekjente/venninnene noensinne har nevnt at de er med på julebordet, eller hørt med TS hvorfor hun aldri er med. Anonymkode: c6f89...bec Lett å lyve om grunner til dette altså. Tina har et snev av sosial angst, så hun orker ikke slikt. Tina liker ikke store fester. Tina klarer ikke å reise fra barnet. Men hun synes det er så fint at jeg reiser ut! Kanskje best å ikke spørre henne for mye, hun kan bli flau over det.. Anonymkode: df65a...19b 13 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #249 Skrevet 2. desember 2024 Herre. Han høres ikke riktig god ut. "Ikke bli kontrollert av dama"?!? Et partnerskap handler ikke om å ha kontroll på hverandre. Det handler om å være sammen om ting som et team. Jeg og typen er våre egne individer og lever livene våre på våre egne premisser, men vi valgte å dele livet med hverandre fordi vi ønsker et liv sammen. Og da kommuniserer vi hva vi trenger og ønsker i et forhold. Da jeg var ute på girls night så trengte han å vite at jeg kom meg trygt hjem. Det handlet ikke om kontroll, men kjærlighet. Så jeg skriver "Nå er jeg på vei hjem" og når jeg er trygt hjemme. På lik linje som når han er på jobbtur med lengre kjøreturer vil jeg vite at han har kommet seg trygt frem til destinasjonen. Men ingen av oss er sjalu eller på noen måte kontrollerende 👀 Og vi skal flytte sammen til neste år. Da er det naturlig at vi prater om større ting vi skal investere i eller kjøpe. Vi velger et liv sammen og resten av livet sammen. Da involverer vi selvfølgelig hverandre i alt. Anonymkode: fdc8a...a54 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #250 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han er veldig opptatt av å ikke være noe tøffel, ikke være styrt av dama og ha frihet. De fleste vet at min samboer hele veien har hatt fullstendig frihet. Om han vil kjøpe seg noe dyrt så gjør han det, om han vil dra en uke på ferie midt i året så gjør han det. Det har hendt at en kamerat av han har sagt "hva sier du om han kjøper seg en sånn?" Jeg svarer at det er hans penger, opp til han. Kameraten sier at han ikke fikk øiv av kjerringa. Så min er veldig opptatt av dette med å ikke være styrt. Da ser det kanskje best ut om jeg alltid er hjemme med barnet? Han bør ikke være flau over meg som til tross for lite fri, likevel er slank og tar vare på kroppen. Verken fødsel eller det å bli 30 syns på meg. Han bør heller ikke være flau over meg som ordner og steller det veldig ålreit hjemme. Eller at jeg driver med ekstra utdanning, bygger karriere og tjener mest av oss. Jeg er ganske feminin, jeg viser meg ikke frem, jeg er ydmyk, sosial, trygg på meg selv. Heldigvis har han ikke knekt meg helt, det er ennå selvtillit igjen. Om han skal være flau over noen så får det være seg selv. Mulig han oppfører seg helt annerledes uten meg og ikke vil bli oppdaget. Kanskje det er heftig flørting han ikke vil bli tatt for. Han godtar såvidt om jeg prater lengre med en fyr, så når jeg er med så må han holde seg i skinnet. Jeg husker så godt da jeg snakket lenge med samboer til ei venninne. Min samboer var helt på tuppa av dette. Når det kommer til å kjenne disse damene, de damene som var kjærester med kameratene for 7 år siden er byttet ut. Verten fikk seg ny dame for 2 år siden. En annen ble single i fjor, en tredje fikk seg ny kjæreste for 4 år siden som vi egentlig aldri treffer. Disse mannfolka møtes hos hverandre uten oss som regel. Damen til verten ble jeg bedre kjent med via jobb, enn via han selv. Kun 2 av samboers nære kamerater har barn. Damen i det ene forholdet jobber turnus og er sjeldent med på besøk hit. Den andre damen kjenner jeg bedre, men hun drikker ikke pga migreneanfall så hun får ikke med seg alt. Min samboer liker ikke den og den dama, de har kontroll på mennene sine mener han. Akkurat nå prøver han å motivere verten til å dumpe dama si. Anonymkode: 52880...655 Er han 17 år i hodet og ønsker å leve som "ungkar" resten av livet? I så fall er det ikke forenlig med verken forhold eller familieliv. Du fortjener bedre, TS. Det fins menn der ute som med glede hadde tatt deg med på julebord og fest. Velg heller en sånn mann. Anonymkode: c80a1...99f 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #251 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er han 17 år i hodet og ønsker å leve som "ungkar" resten av livet? I så fall er det ikke forenlig med verken forhold eller familieliv. Du fortjener bedre, TS. Det fins menn der ute som med glede hadde tatt deg med på julebord og fest. Velg heller en sånn mann. Anonymkode: c80a1...99f Det er vist ikke normalt å ønske å bruke tid med damen sin. Anonymkode: 52880...655 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #252 Skrevet 2. desember 2024 Jeg prøver å forstå hvordan en greier å leve som en statist i et forhold , år etter år. Hvorfor godtar du å være så underdanig ? Kom deg ut av forholdet og begynn å leve Anonymkode: 60e08...e7e 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #253 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vist ikke normalt å ønske å bruke tid med damen sin. Anonymkode: 52880...655 Det er jo han som ikke er normal! Hvorfor vil han ha dame om det er slik at han ikke ønsker å bruke tid med damen? Og hvorfor i alle dager har han stiftet familie når han ignorerer den totalt? Anonymkode: 87492...9d5 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #254 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo han som ikke er normal! Hvorfor vil han ha dame om det er slik at han ikke ønsker å bruke tid med damen? Og hvorfor i alle dager har han stiftet familie når han ignorerer den totalt? Anonymkode: 87492...9d5 Det lurer jeg også på. Anonymkode: 52880...655 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #255 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg får meg ikke til å blande inn andre sånn. Anonymkode: 52880...655 De er jo allerede innblandet ? Hvor fikk du bildene fra? Anonymkode: b1533...a87 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #256 Skrevet 2. desember 2024 Mona123 skrev (6 timer siden): Kan jo være at han har ikke har tilrettelagt at de skal bli så veldig kjent. Jeg vet om kollegers partnere men vi snakker ikke sammen dersom vi ikke har møttes noe særlig. Enig. "Kjenne" kan nærmest bety "gjenkjenne". Altså, hun hilser sikkert på disse damene hvis de møtes tilfeldig på gaten eller i forbifarten i en butikk, men det betyr ikke at de nødvendigvis snakker sammen eller har noe kontakt. Anonymkode: b82ef...440 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #257 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vist ikke normalt å ønske å bruke tid med damen sin. Anonymkode: 52880...655 Har lest stort sett alle svarene dine og jeg føler virkelig med deg! Du er altfor god for en sånn mann som dette, det er sikkert! Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare flyttet ut, uten noen form for forklaring. Om du skal si noe, bare si du er møkk lei av hele han, si alle følelsene du en gang hadde, er borte. La han sitte igjen som en spørsmålstegn. Ikke si noe stygt, ikke forklar eller unnskyld deg, bare gå! Kaldt og rolig. Han fortjener ikke noe mer enn dette. Anonymkode: 4ebaf...2a8 5 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #258 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg må nok flytte på meg. Tviler på at han nekter på noe sånt, fritid er det han liker best. Anonymkode: 52880...655 Han er så full i røde flagg at det ikke er måte på. Alt du har funnet deg gjennom alle årene! At du føler behov for å snakke med han, skjønner jeg på en måte, men på en annen måte ikke. Nå er jeg såpass gammel at jeg ikke trenger å høre hans versjon lenger. Alt vannet som er under broen er nok. Hans reaksjon sier sitt. Jeg hadde kontakte familievernkontoret og bedt om time for obligatorisk mekling ved samlivsbrudd når man har felles barn under 16 år. Det er bare å starte prosessen. Han vil ikke være enig og han vil prøvde å gaslighte deg og love gull og grønne skoger uten at noe vil skje. Anonymkode: 49385...09c 9 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #259 Skrevet 2. desember 2024 Han er opptatt av at DU ikke skal kontrollere han, og så er det HAN som kontrollerer deg! Du har lykkes i livet. Han burde være stolt av deg. Men det virker heller som han er misunnelig på deg, og kanskje han er redd for at folk skal sammenligne dere om dere er på sosialt sammen. Kanskje han ikke føler seg som "mann" hvis dama tjener bedre. Å si til deg at han ikke kan fordra damer som gjør sånn og sånn, er en måte å kontrollere på (=hvis DU gjør dette, så dumper jeg deg) Anonymkode: e056e...259 8 4
LillaGorilla<3 Skrevet 2. desember 2024 #260 Skrevet 2. desember 2024 Tenker du at et slikt forhold dere to har er et godt eksempel for ditt barn? 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå