Gå til innhold

Julebord med gutta, overrasket over å se at det ikke bare er gutta likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du sier du må snakke med han først for å ta en avgjørelse. Det må du faktisk ikke. Du er sjef i ditt liv, selv om han har lurt deg til å tro noe annet i sju år. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Neida, du er sikkert ikke en ufin person. En mer generell grunn til og ikke invitere noen uten det trenger være tilfelle her. 
hva sier fruen til verten ? Vertinnen ? Jeg hadde spurt henne. Selvom dere ikke har blitt « en gjeng « på grunn av utskiftninger av damer, er vel hun du snakker med daglig en venninne av deg? Trodde hun mannen din hadde invitert deg med? Hvor fikk du bildene fra? Hvis du vanligvis blir invitert med og alle har det gøy, er det jo rart de andre ikke har etterlyst deg. 
er du sikker på at det har vært likt i 7 år, i såfall har jo vertinnen indirekte løyet til deg i 7 år. Og dere snakker sammen hver dag. 

Anonymkode: b1533...a87

Fruen til verten trenger jo ikke å ha løyet. Men kan hende det er en etablert sannhet i gjengen at ts ikke liker å være med f eks, sånn at de andre ikke vil mase på henne . Men om du ts snakker med henne hver dag, hadde jeg nok valgt å åpne meg for henne . Å sagt hvor landet ligger . 

• Liker 9
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Her er det jo en hel gjeng med mennesker involvert? Ja, mulig partneren er manipulerende, men hva med resten ? Har han sagt til de andre at hun har hatt omgangssyke og dessverre ikke kunne være med dette året i 7 år? Og hva med kona til verten, som hun snakker med daglig , hun har ikke lurt på hvorfor hun ikke har vært med i 7 år? 

jeg henger virkelig ikke med på tankegangen til kg her. Det er så mye som skurrer. For mange år siden hadde jeg en samboer som dro på fest uten meg når jeg var syk, og han klina med ei annen. Jeg fikk vite det av vitner samme natt. Her har hele vennegjengen , inkludert hun ts snakker med daglig , løyet og dekket over for den manipulerende utro mannen i 7 år? Og hvor kom bildene fra? Om det ikke er trolling  har ts et større problem enn bare mannen, om det ikke er en god forklaring, eller om dette var første året de andre damene var med og det har skjedd i 7 år. Hva pokker er greia med kona til verten som snakker med ts hver dag, og har holdt julebord skjult i 7 år? Og resten av vennegjengen med damer på utskift? Har de alle ledd godt inni seg av ts som i 7 år har trodd bare mennene var på julebord , imens alle var der bortsett fra henne ? 

Jeg har vært offer for en slik manipulerende mann, som endret historien akkurat nok til å kontrollere at folk ikke fortalte meg noe. Jeg ble oppfattet som den utro parten (der var jeg aldri), og jeg ble malt som en kontrollerende og sjalu dame som klikker, og med drama. Ingen turte å si noe til meg, og etterhvert fortalte han at vi testet ut åpent forhold, så lenge det var diskré osv.

Forferdelig ydmykende når jeg begynte å forstå, og det var vanskelig å ta innover seg omfanget. Jeg er selvsagt ikke venn med noen av disse vennene rundt oss, for jeg ble jo sjokkert over at ingen kom til meg direkte. Likevel, jeg visste jo selv hvor god han var til å prate for seg, og hvordan han klarte å manipulere meg til de grader i mange år...

Anonymkode: d42f2...73d

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har blitt kjent med venninnene hans, jeg må omgås hans ekser ute med hans venner. En av eksene hans ble sammen med broren hans og ei annen med en kamerat av han. Så forstår ikke helt at det skal være vanskelig å ha med seg følge. Jeg går overens med alle. 

Anonymkode: 52880...655

Du høres ut som en omgjengelig og laidback person, så da heller jeg mot at han gjør dette fordi han har lyst til å flørte med andre damer...? Det betyr ikke at han er utro. Hvordan er det ellers, går dere ut sammen og har det hyggelig i sosiale settinger? I så tilfelle kan det være en slags rar tradisjon han har laget for seg selv. At på dette julebordet, 1 gang i året, skal han føle seg "fri" eller noe sånt. Spør han hvorfor han utestenger deg, og om han også lyger om andre ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har vært offer for en slik manipulerende mann, som endret historien akkurat nok til å kontrollere at folk ikke fortalte meg noe. Jeg ble oppfattet som den utro parten (der var jeg aldri), og jeg ble malt som en kontrollerende og sjalu dame som klikker, og med drama. Ingen turte å si noe til meg, og etterhvert fortalte han at vi testet ut åpent forhold, så lenge det var diskré osv.

Forferdelig ydmykende når jeg begynte å forstå, og det var vanskelig å ta innover seg omfanget. Jeg er selvsagt ikke venn med noen av disse vennene rundt oss, for jeg ble jo sjokkert over at ingen kom til meg direkte. Likevel, jeg visste jo selv hvor god han var til å prate for seg, og hvordan han klarte å manipulere meg til de grader i mange år...

Vi må ikke kalle det offer for en sånn mann. Vi er survivers av en sånn mann . Man får jo et sååå mye bedre liv uten han. Det blir jo som å rive av et plaster . Vips kommer sannheten frem, å ja, det blør og verker litt med det samme . Men så gror man sammen , og priser seg lykkelig over å ha fått vite sannheten , og dermed muligheten  til å få leve et godt liv uten han . Å som du sier, ikke enkelt for andre å gjennomskue han , med tanke på hvor lenge man selv ble lurt . 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ut fra måten du beskriver han i denne tråden, virker det som om dette var en slags dråpe som fikk det hele til å renne over…eller, nei, som et slags luktesalt som fikk deg til å bråvåkne og innse hvordan du egentlig har det.

Altså at det ikke egentlig er hemmeligholdet rundt julebordet som er problemet i deres forhold - og som dere garantert hadde kommet over hvis dere hadde et trygt og godt forhold - men snarere at det var det som skulle til før du forteller om hvordan det egentlig er fatt.

Sier ikke nå at du virker klar for å gå.

Hadde du vært det, da hadde du nok ikke sittet og håpet på melding sent på natten…

(skal gå tilbake og lese videre :) )

Anonymkode: f6a0f...3f2

Han gjør det jo lettere for meg med å ikke gi lyd fra seg

Nei, jeg ringer han ikke. Jeg tvinger meg ikke på når han tydeligvis ikke vil prate. For han kan slite med sinne og jeg bare orker ikke det nå. 

NiceOrNothing skrev (24 minutter siden):

Fruen til verten trenger jo ikke å ha løyet. Men kan hende det er en etablert sannhet i gjengen at ts ikke liker å være med f eks, sånn at de andre ikke vil mase på henne . Men om du ts snakker med henne hver dag, hadde jeg nok valgt å åpne meg for henne . Å sagt hvor landet ligger . 

Jeg sliter med å fremlegge alt dette for henne. Hun og verten har vært sammen I 2 år, før henne var det ei annen jeg kom overens med. Så hun har ikke løyet I 7 år, men de flyttet sammen i år så i mine øyne går de som nyforelsket. Jeg vet at hun deler alt med sin samboer, da legger jeg opp til bråk om jeg brått snakker med henne om dette. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For kort tid siden fikk jeg en kommentar av noen i hans familie. Det jeg tenkte da var "oi, jeg trodde dere likte han pg var blinde for den siden av han." 

Så som andre sier så er dette siste dråpen for mye annet rart. 

PGMVL skrev (7 minutter siden):

Du høres ut som en omgjengelig og laidback person, så da heller jeg mot at han gjør dette fordi han har lyst til å flørte med andre damer...? Det betyr ikke at han er utro. Hvordan er det ellers, går dere ut sammen og har det hyggelig i sosiale settinger? I så tilfelle kan det være en slags rar tradisjon han har laget for seg selv. At på dette julebordet, 1 gang i året, skal han føle seg "fri" eller noe sånt. Spør han hvorfor han utestenger deg, og om han også lyger om andre ting. 

På et par fester tidligere så har jeg sett at han ofte prater både tett og lenge med andre damer. Der og da har jeg ikke sagt noe, men har tatt opp med han dagen etter. Spurt om forhistorie og sagt at det gjorde meg usikker.

De siste 2 årene har jeg ikke fått være med på noe. 

Han har en greie med å besvare et spørsmål med et annet spørsmål. I blant må jeg stille samme spørsmål 4 ganger for å få svar. Andre ganger har vi funnet en enighet som han senere ikke vedkjenner seg, svaret hans er da "ja jeg hørte du pratet, men jeg var jo ikke enig." Så blir jeg ganske sur for vi hadde begge en lengre samtale. 

Noe så lite som at jeg ønsket å begynne på treningssenter. Ja, han skulle være hjemme 2-3 kvelder i friukene så jeg fikk reise på trening. Så jeg meldte meg inn og skulle til å begynne da han ikke kunne være hjemme den kvelden, heller ikke neste kveld. Så spurte jeg han om når jeg får reist, jeg hadde da vært medlem en måned uten å få brukt det. Nei han hadde hørt at jeg pratet om dette, men han hadde jo ikke sagt seg enig. Og da stormer det for meg og jeg sier ganske tydelig "hva mener du?? Du sa jo det og det." Han svarer "Nei, dette sa du selv, uansett passer det ikke pga *avtale*." 

Så ja, dette var siste dråpen for veldig mye annet. 

• Liker 4
  • Hjerte 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg ringer han ikke. Jeg tvinger meg ikke på når han tydeligvis ikke vil prate. For han kan slite med sinne og jeg bare orker ikke det nå. 

Jeg sliter med å fremlegge alt dette for henne. Hun og verten har vært sammen I 2 år, før henne var det ei annen jeg kom overens med. Så hun har ikke løyet I 7 år, men de flyttet sammen i år så i mine øyne går de som nyforelsket. Jeg vet at hun deler alt med sin samboer, da legger jeg opp til bråk om jeg brått snakker med henne om dette. 

For kort tid siden fikk jeg en kommentar av noen i hans familie. Det jeg tenkte da var "oi, jeg trodde dere likte han pg var blinde for den siden av han." 

På et par fester tidligere så har jeg sett at han ofte prater både tett og lenge med andre damer. Der og da har jeg ikke sagt noe, men har tatt opp med han dagen etter. Spurt om forhistorie og sagt at det gjorde meg usikker.

Han har en greie med å besvare et spørsmål med et annet spørsmål. I blant må jeg stille samme spørsmål 4 ganger for å få svar. Andre ganger har vi funnet en enighet som han senere ikke vedkjenner seg, svaret hans er da "ja jeg hørte du pratet, men jeg var jo ikke enig." Så blir jeg ganske sur for vi hadde begge en lengre samtale. 

Noe så lite som at jeg ønsket å begynne på treningssenter. Ja, han skulle være hjemme 2-3 kvelder i friukene så jeg fikk reise på trening. Så jeg meldte meg inn og skulle til å begynne da han ikke kunne være hjemme den kvelden, heller ikke neste kveld. Så spurte jeg han om når jeg får reist, jeg hadde da vært medlem en måned uten å få brukt det. Nei han hadde hørt at jeg pratet om dette, men han hadde jo ikke sagt seg enig. Og da stormer det for meg og jeg sier ganske tydelig "hva mener du?? Du sa jo det og det." Han svarer "Nei, dette sa du selv, uansett passer det ikke pga *avtale*." 

Aaaaah, så han er slik at han har jobbturnus og er borte og når han har fri og er hjemme så skal han ha "fri" og ta igjen all fritiden med alle andre og tenker egentlig ikke over at han har familie? For han har jo tross alt turnusfri? Har han i det hele tatt skjønt at han har en familie og hva det innebærer? Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 87492...9d5

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Høres ut som en blåkopi av min eks ( lang tid tilbake ) . Saboterte alt jeg ønsket å bruke tiden min på  , men tok seg  all verdens friheter selv  . Bra barnet er så lite enda, å du enda ung . Du kommer til å få et såååå mye enklere liv uten han. Å ikke minst mer frihet . Bare begynn å planlegg , du fortjener SÅ mye bedre ❤️🫶. Bruk energien din på å samle deg, kontakte advokat for det økonomiske , forbered deg godt . Ikke bruk energi på å diskutere med han eller konfrontere. Bare bestem deg for at nok er nok ❤️

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Uff!

Får helt vondt av deg!

Kan bare anbefale deg å ikke gå i diskusjon med denne fyren i det hele tatt, eller for den saks skyld med noen som kan tenke seg å skjule ting for deg fordi han ber de om det. Her behøver du ikke finne ut mer. Dette er en r*va mann, det er jo åpenbart for alle som leser, og det ser du tydeligvis også selv.

Bruk heller all den tiden du har fremover til å snakke med mennesker som kan støtte DIN versjon av verden og virkeligheten. Venninner? Familie? 

Anonymkode: f6a0f...3f2

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Opplevde omtrent det samme. Julebordet på jobben hans viste seg i alle år å ha inkludert eventuelt samboere. Jeg fikk ikke vite det før svigermor, som hadde en bekjent som også jobbet der, hadde spurt henne hvorfor jeg aldri var med. Og så spurte svigermor meg. Hans forsvar: "Du kjenner jo ingen der, jeg tror ikke du ville hatt det noe gøy". 

Fyren var en jævla mannegris og gjør seg best som den x-en han har blitt. 

Anonymkode: f71f5...5bb

• Liker 10
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Aaaaah, så han er slik at han har jobbturnus og er borte og når han har fri og er hjemme så skal han ha "fri" og ta igjen all fritiden med alle andre og tenker egentlig ikke over at han har familie? For han har jo tross alt turnusfri? Har han i det hele tatt skjønt at han har en familie og hva det innebærer? Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 87492...9d5

30+

• Liker 1
Skrevet

Men har du ikke snakket med ham enda? Er han ikke kommet hjem?

Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 timer siden):

Ja, det kan være sånn. Samtidig synes jeg det er rart om de snakker sammen hver dag at det ikke har blitt nevnt. 

• Nyttig 1
Skrevet
gullars skrev (24 minutter siden):

Men har du ikke snakket med ham enda? Er han ikke kommet hjem?

Han kommer hjem på mandag. 

Skrevet

Har dere felles bolig? Kan du klare å ta over boligen alene rent økonomisk? 

Hvis ja på begge ovenstående spørsmålene ville jeg startet å pakke tingene hans nå. For å unngå konflikt om hovedomsorgen for barnet er det best at du blir boende. Hvis du flytter ut og endrer adresse kommer han til å nekte å endre adresse for barnet . Når du allerede har flyttet kan det by på problemer for deg.

Anonymkode: cbc37...ac6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han kommer hjem på mandag. 

Jeg ville spurt vennene hans eller en av kjærestene deres. Du har jo spurt ham og han nekter å svare deg. For en fyr

Anonymkode: c80a1...99f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har dere felles bolig? Kan du klare å ta over boligen alene rent økonomisk? 

Hvis ja på begge ovenstående spørsmålene ville jeg startet å pakke tingene hans nå. For å unngå konflikt om hovedomsorgen for barnet er det best at du blir boende. Hvis du flytter ut og endrer adresse kommer han til å nekte å endre adresse for barnet . Når du allerede har flyttet kan det by på problemer for deg.

Anonymkode: cbc37...ac6

Jeg må nok flytte på meg. 

Tviler på at han nekter på noe sånt, fritid er det han liker best. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg ville spurt vennene hans eller en av kjærestene deres. Du har jo spurt ham og han nekter å svare deg. For en fyr

Anonymkode: c80a1...99f

Jeg får meg ikke til å blande inn andre sånn. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at TS skriver at hun kjenner flere av damene til kompisene, og så har det altså gått syv år uten at noen av disse bekjente/venninnene noensinne har nevnt at de er med på julebordet, eller hørt med TS hvorfor hun aldri er med.

Anonymkode: c6f89...bec

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er veldig rart at TS skriver at hun kjenner flere av damene til kompisene, og så har det altså gått syv år uten at noen av disse bekjente/venninnene noensinne har nevnt at de er med på julebordet, eller hørt med TS hvorfor hun aldri er med.

Anonymkode: c6f89...bec

Kan jo være at han har ikke har tilrettelagt at de skal bli så veldig kjent. Jeg vet om kollegers partnere men vi snakker ikke sammen dersom vi ikke har møttes noe særlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...