AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #101 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skuffende. Hadde spurt om det var chicks with dicks, siden det er julebord for gutta. Anonymkode: 7d271...eca Julebord for gutta med litt kvinnelig «underholdning», helt uproblematisk det. Anonymkode: e8c27...f1c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #102 Skrevet 1. desember 2024 Kvinner må snart lære seg at menn har et sterkt biologisk behov. Alle attraktive menn har litt «action» på sida, så lenge vi kommer hjem bør de nikke og smile pent.. Anonymkode: e8c27...f1c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #103 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner må snart lære seg at menn har et sterkt biologisk behov. Alle attraktive menn har litt «action» på sida, så lenge vi kommer hjem bør de nikke og smile pent.. Anonymkode: e8c27...f1c Da vil jeg heller være alene for alltid. Tror det er salg på kondomeriet nå. Anonymkode: 52880...655 31 2 14
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #104 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kvinner må snart lære seg at menn har et sterkt biologisk behov. Alle attraktive menn har litt «action» på sida, så lenge vi kommer hjem bør de nikke og smile pent.. Anonymkode: e8c27...f1c Ja ja, vi kvinner har også sterkt biologisk behov. Vi vil jo ha barn, og er skapt for å få barn - så da er det selvfølgelig innafor at vi kvinner har flere på si, for å maksimere sjansene for å bli gravide ☺️ Anonymkode: 4b380...9fd 23 1 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #105 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kvinner må snart lære seg at menn har et sterkt biologisk behov. Alle attraktive menn har litt «action» på sida, så lenge vi kommer hjem bør de nikke og smile pent.. Anonymkode: e8c27...f1c Haha, vel, alle har lov til å drømme. Anonymkode: 6b402...b97 7 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #106 Skrevet 1. desember 2024 Fremdeles ikke en lyd fra han. Anonymkode: 52880...655 1 12 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #107 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fremdeles ikke en lyd fra han. Anonymkode: 52880...655 😔🫶 Anonymkode: 4b380...9fd
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #108 Skrevet 1. desember 2024 Det han skrev at han ikke likte at DU drar ut på ting... Kan det hende at det er derfor han ikke vil ha deg med? Han er sjalu og vil ikke at du skal bli bedre kjent med dem og få et liv utenom han? Uansett fortjener du en ordentlig mann som stolt tar deg med i vennegjengen Anonymkode: e056e...259 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #109 Skrevet 1. desember 2024 Nå har jeg lest alle svarene dine i tråden, Ts. Og jo mer du har fortalt om denne mannen, jo verre fremstår han. Det er veldig tydelig at du har bodd sammen med en mann som har både løyet til deg, manipulert deg og kontrollert deg. Men han virker også veldig snikete i måten han gjør det på, så det virker som om du har vært frustrert over hans urimeligheter, men kanskje ikke sett hvor manipulerende han faktisk er mot deg. Ut fra det du har skrevet i tråden er jeg sikker på at du vil komme på at han har mange flere slike trekk og at du har altfor mange episoder som bekrefter dette. Som mange menn som er slik så opererer han med ulike sett regler i forholdet. Han bestemmer reglene, han bestemmer at du er urimelig. Han skal få gjøre som han vil, inkl. minst å lyve til deg. Du skal ikke ha samme friheten som han selv krever å ha. Dette er en veldig manipulerende mann. Derfor er det dessverre også å forvente at han ikke svarer deg nå, Ts, for et er også en form for manipulasjon - for å psyke deg ned. Han kjenner deg godt nok til å vite at dette påvirker deg, og også at du ikke vil la dette gå forbi som du har gjort med andre ting i forholdet. Dermed manipulerer han deg for å psyke deg ned, slik at han lettere kan skylde på at det atter en gang er du som liksom er urimelig når han har gjort feil og behandlet deg respektløst. Hadde jeg hatt muligheten i en slik situasjon, så hadde jeg tatt med barnet og bodd et annet sted en stund, og så hadde jeg sagt at hvis han ønsket å snakke sammen, så skal det gjøres sammen med en parterapeut, og at han får sørge for å få en rask time til en slik om han ønsker å bevare familien. Når du skal snakke med ham, uansett hvilken måte du gjør det på... om du da er alene med ham, vær forsiktig, for en så manipulerende og kontrollerende mann kan blir aggressiv i en slik situasjon. Så du bør i det minste ha en person som sjekker at du har det bra, som vet når du skal snakke med ham og kan sjekke at du har det bra etterpå. Slik jeg ser det er dette/disse julebordene og løgnene hans rundt dem ikke det egentlige problemet. Problemet er at han har ingen respekt for deg, at han over år har manipulert, kontrollert og forsøkt å psyke deg ned. I beste fall er han en umoden drittsekk (som sikkert også har noen gode sider siden du har vært sammen med ham), i verste fall har han en personlighet som ikke kan endres og som kan gjøre ham til en farlig mann i en bruddsituasjon. Så sørg for at du tar vare på deg selv, vær smart. Husk at han nå kommer til å forberede seg på en taktikk til han kommer hjem. Og siden han vet dette nå er langt mer alvorlig enn når det har vært krangler i forholdet før, så vet du egentlig ikke hva han vil si eller gjøre når han kommer hjem. Så tenk egen og barnets sikkerhet i dette. ❤️ Anonymkode: fdebc...f4a 16 4 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #110 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kvinner må snart lære seg at menn har et sterkt biologisk behov. Alle attraktive menn har litt «action» på sida, så lenge vi kommer hjem bør de nikke og smile pent.. Anonymkode: e8c27...f1c Fu*k no. Vi har en sjangse til å leve, selvsagt skal vi ønske oss selv et godt liv. Anonymkode: 25405...634 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #111 Skrevet 1. desember 2024 Å bruke uttrykket «julebord med gutta», må jo allerede ringe noen bjeller… ? Men enig i at du fortjener bedre. Å lyge slik, ville vært kroken på døra for forholdet. Anonymkode: 5ae80...f1d 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #112 Skrevet 1. desember 2024 Så denne tråden sent og tok litt tid å lese gjennom og tenke litt underveis. Ser også at du har fått mange råd om å konfrontere og vet du har skrevet en melding uten å få svar. Har du hørt mere fra mannen nå? Jeg regner med at du ikke har hørt mere med mindre mannen har kommet hjem. Det at det virker som at du ikke venter han hjem tolker jeg som at han er skiftarbeider og uansett ikke skal være hjemme i natt. For min del ville jeg hatt tusen spørsmål og nevner her noen av de: Hvem er disse ukjente damene på julebordet? Hvorfor har han ikke sagt noe om at du kunne kommet etter middag? Har han noen på si? Stemmer det at han faktisk er på jobb nå? Hva annet lyver han om? Sikkert mange flere spørsmål også, men viktigst av alt, slik jeg ser det, er dette: IKKE avslør alt av tanker og bekymringer. Lag for all del ikke "drama" (definitivt hans ord om du stiller de rette spørsmålene 😉 ). Spill litt dum. Fokuser på denne ene festen og se hva han svarer. Bruk tiden fremover til å forberede deg til å splitte opp uten at det er du som må flytte ut (han kommer til å bruke det mot deg i barnefordelingen og du må ikke være den som krever adresseendring for barnet og får nei slik at han har hovedomsorgen/bostedsforelder som utgngspunkt 😉 ). La han få slite med å gjenoppbygge tillit mens du uansett planlegger for en fremtid uten han. Se han dypt inn i øynene om et par måneders tid og si at du beklager at du har mistet følelser over tid. La han bli desperat (en narsissist og manipulator blir det) og la han likevel forstå at det ikke er noen vei tilbake. Ikke la han få mulighet til å endre jobbsituasjon i.f.t skiftarbeid i tilfelle du må rømme vekk med barnet. Da tar du med barnet og forlater, men jeg håper da dere har felles bolig slik at du ikke i affekt endrer adresse på verken deg eller barnet i første omgang. Kontakt advokat og vær selv initiativtaker til å starte dialogen på familievernkontoret (FVK). Vær tydelig om at det da er slutt og at dialogen kun omhandler samvær for hans del (innenforstått at det selvsagt er du som har daglig omsorg for barnet jamfør status quo, også uavhengig av bosted 😉 ). Ha gjerne venner/familie tilstede fremover dersom ting føles utrygt og start som sagt å planlegge bruddet allerede nå, men hold det skjult og spill dum så lenge du kan. Er du ærlig med følelser og tanker nå vil du aldri få sannheten fra han! Ikke sikkert du får sannheten fra han uansett, men bedre å få alle løgner servert og kunne faktasjekke disse og slå i bordet med etterpå. Og hvem vet? Mulig han innrømmer en brøkdel og så kan du fortsette å nøste opp i mistankene dine mens han tror du er like lettlurt som før. Bare vær klok og ikke gi han alle svarene du har før han sier noe som helst. Han vil definitivt avpasse, justere, moderere og manipulere etter eget forgodtbefinnende. Dette er en mann du bør komme deg vekk fra, men det har i grunn ikke umiddelbar hast. Mye bedre å forstå hva du lever sammen med så du er dønn sikker og ovenpå fremfor knust den dagen du forlater. Mener ikke du skal vente lenge, men ta kontroll selv og kjenn på egne følelser. Tenker dette vil komme naturlig av seg selv, men du bør kunne spille med på noen av de falske tonene for din egen og ikke minst barnet sin skyld. Fordi dere fortjener så veldig mye bedre!!! Anonymkode: cbc37...ac6 3 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #113 Skrevet 1. desember 2024 Pulebord.. mente julebord med innleide damer? Anonymkode: 7a062...d24 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #114 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så denne tråden sent og tok litt tid å lese gjennom og tenke litt underveis. Ser også at du har fått mange råd om å konfrontere og vet du har skrevet en melding uten å få svar. Har du hørt mere fra mannen nå? Jeg regner med at du ikke har hørt mere med mindre mannen har kommet hjem. Det at det virker som at du ikke venter han hjem tolker jeg som at han er skiftarbeider og uansett ikke skal være hjemme i natt. For min del ville jeg hatt tusen spørsmål og nevner her noen av de: Hvem er disse ukjente damene på julebordet? Hvorfor har han ikke sagt noe om at du kunne kommet etter middag? Har han noen på si? Stemmer det at han faktisk er på jobb nå? Hva annet lyver han om? Sikkert mange flere spørsmål også, men viktigst av alt, slik jeg ser det, er dette: IKKE avslør alt av tanker og bekymringer. Lag for all del ikke "drama" (definitivt hans ord om du stiller de rette spørsmålene 😉 ). Spill litt dum. Fokuser på denne ene festen og se hva han svarer. Bruk tiden fremover til å forberede deg til å splitte opp uten at det er du som må flytte ut (han kommer til å bruke det mot deg i barnefordelingen og du må ikke være den som krever adresseendring for barnet og får nei slik at han har hovedomsorgen/bostedsforelder som utgngspunkt 😉 ). La han få slite med å gjenoppbygge tillit mens du uansett planlegger for en fremtid uten han. Se han dypt inn i øynene om et par måneders tid og si at du beklager at du har mistet følelser over tid. La han bli desperat (en narsissist og manipulator blir det) og la han likevel forstå at det ikke er noen vei tilbake. Ikke la han få mulighet til å endre jobbsituasjon i.f.t skiftarbeid i tilfelle du må rømme vekk med barnet. Da tar du med barnet og forlater, men jeg håper da dere har felles bolig slik at du ikke i affekt endrer adresse på verken deg eller barnet i første omgang. Kontakt advokat og vær selv initiativtaker til å starte dialogen på familievernkontoret (FVK). Vær tydelig om at det da er slutt og at dialogen kun omhandler samvær for hans del (innenforstått at det selvsagt er du som har daglig omsorg for barnet jamfør status quo, også uavhengig av bosted 😉 ). Ha gjerne venner/familie tilstede fremover dersom ting føles utrygt og start som sagt å planlegge bruddet allerede nå, men hold det skjult og spill dum så lenge du kan. Er du ærlig med følelser og tanker nå vil du aldri få sannheten fra han! Ikke sikkert du får sannheten fra han uansett, men bedre å få alle løgner servert og kunne faktasjekke disse og slå i bordet med etterpå. Og hvem vet? Mulig han innrømmer en brøkdel og så kan du fortsette å nøste opp i mistankene dine mens han tror du er like lettlurt som før. Bare vær klok og ikke gi han alle svarene du har før han sier noe som helst. Han vil definitivt avpasse, justere, moderere og manipulere etter eget forgodtbefinnende. Dette er en mann du bør komme deg vekk fra, men det har i grunn ikke umiddelbar hast. Mye bedre å forstå hva du lever sammen med så du er dønn sikker og ovenpå fremfor knust den dagen du forlater. Mener ikke du skal vente lenge, men ta kontroll selv og kjenn på egne følelser. Tenker dette vil komme naturlig av seg selv, men du bør kunne spille med på noen av de falske tonene for din egen og ikke minst barnet sin skyld. Fordi dere fortjener så veldig mye bedre!!! Anonymkode: cbc37...ac6 Han kommer ikke til å slite med å gjenoppbygge noe tillit. Jeg antar at han ikke kommer til å legge seg flat eller prøve å ordne opp. Han kommer derimot til å beskylde meg for å huske feil. Så han kommer til å spille dummere enn jeg er i stand til. Det er tross alt en fyr som aldri har sagt unnskyld før. Jeg ser at det er et par timer siden han var aktiv på fb, men ikke noe svar til meg. Anonymkode: 52880...655 5 21 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #115 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Pulebord.. mente julebord med innleide damer? Anonymkode: 7a062...d24 Ingen av de har så god råd. Anonymkode: 52880...655 1
Mizzy Skrevet 1. desember 2024 #116 Skrevet 1. desember 2024 For en sviker. Han vil tydelig ikke ha deg der. Hadde ikke stolt på han igjen dessverre 7 1 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #117 Skrevet 1. desember 2024 Mizzy skrev (9 minutter siden): For en sviker. Han vil tydelig ikke ha deg der. Hadde ikke stolt på han igjen dessverre Ikke jeg heller. Anonymkode: 52880...655 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #118 Skrevet 1. desember 2024 Hvis det er så mye morsommere uten partner hadde jeg slått opp... Sorry men.. Anonymkode: 7a062...d24 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #119 Skrevet 1. desember 2024 Han regner nok med du godtar alt mulig. Anonymkode: 7a062...d24 4 1
Melus Skrevet 1. desember 2024 #120 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg kommer ikke til å skrive alt jeg har på hjertet. Jeg tenker nå at han da kan være forberedt på motsvar, altså nye løgner. Det er bedre å tømme alt ansikt til ansikt så jeg får hans virkelige reaksjon. Anonymkode: 52880...655 Lurt. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han kommer ikke til å slite med å gjenoppbygge noe tillit. Jeg antar at han ikke kommer til å legge seg flat eller prøve å ordne opp. Han kommer derimot til å beskylde meg for å huske feil. Så han kommer til å spille dummere enn jeg er i stand til. Det er tross alt en fyr som aldri har sagt unnskyld før. Jeg ser at det er et par timer siden han var aktiv på fb, men ikke noe svar til meg. Anonymkode: 52880...655 Han høres veldig manipulerende ut. Jeg var også sammen med en slik, og det tullet til hodet mitt ekstremt mye. Jeg begynte å lure på om jeg var gal, samtidig som jeg visste innerst inne at jeg ikke tok feil. Det var så ekstremt frustrerende! Det er veldig usunt i et forhold. Jeg håper du kommer deg vekk fra ham, for du fortjener bedre. 8 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå