AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:07 #21 Del Skrevet søndag kl 16:07 Jeg foretrekker QR koder fremfor å vente på treige servitører som vanligvis ikke engang forstår norsk Anonymkode: 2bff3...1dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:42 #22 Del Skrevet søndag kl 17:42 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Servitøren bestemmer ikke hva som skal stå på kortautomaten. Har vært noen ganger på baren til Olivia på Østbanehallen. Når jeg skal betale så står det ulike valg som 5% tips og så høyere. Et valg er null tips. Velger alltid det for de heller kun i et glass vin til meg. Det er ingenting som skal belønnes. Anonymkode: 3a81f...ef4 Jeg unngår Olivia på Østbanehallen pga dette. Jævla irriterende å stå i kø for så tipse fordi man selv velger mat og betaler for den. Hadde heller ikke tenkt å sitte der. Anonymkode: 26fa1...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet søndag kl 17:44 #23 Del Skrevet søndag kl 17:44 Ja, jeg reagerte og på et sted det var sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:05 #24 Del Skrevet søndag kl 19:05 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg foretrekker QR koder fremfor å vente på treige servitører som vanligvis ikke engang forstår norsk Anonymkode: 2bff3...1dd Her var det jo en bestillingsautomat, der man måtte knote lenge for å bestille, fordi de driver med masse mersalg (måtte klikke bort en del ekstra ting før jeg fikk betalt). Så får man en melding på mobilen når maten er ferdig, og henter selv. Hvor er serveringen? Anonymkode: 921d3...7f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:14 #25 Del Skrevet søndag kl 19:14 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her var det jo en bestillingsautomat, der man måtte knote lenge for å bestille, fordi de driver med masse mersalg (måtte klikke bort en del ekstra ting før jeg fikk betalt). Så får man en melding på mobilen når maten er ferdig, og henter selv. Hvor er serveringen? Anonymkode: 921d3...7f0 Ingen servering. Hadde heller ikke tipset der, selvom jeg tipser for faktisk servering og oppvartning. Anonymkode: b25f6...edf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:35 #26 Del Skrevet søndag kl 20:35 Jeg har opplevd sånn noen steder og jeg tipser aldri på forhånd. Det er jo mot sin hensikt. De skal gjøre seg fortjent til det og det er ikke sånn at man kan forvente tips der kunden gjør det aller meste av jobben selv og så blir man så godt som alltid møtt av et surt eller nøytralt fjes. Det er ikke mye å tipse for akkurat. Mange spisesteder i Norge har null fokus på kundeservice, men allikevel forventer de tips. Andre steder i verden vet de at de må gi god kundeservice for å få tips, mens her skal de bare få det opp i hendene på bakgrunn av at de var der, tok bestillingen og lagde maten. Anonymkode: 478fe...a96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:44 #27 Del Skrevet søndag kl 20:44 Jeg tipser bare Foodora-budene, synes så synd på dem der de farter rundt i all slags vær 😄 Anonymkode: 97d54...788 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:49 #28 Del Skrevet søndag kl 20:49 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tipser bare Foodora-budene, synes så synd på dem der de farter rundt i all slags vær 😄 Anonymkode: 97d54...788 Det gjør jeg også. Synes de fortjener det Anonymkode: 478fe...a96 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:53 #29 Del Skrevet søndag kl 20:53 Tipser ikke i Norge fordi det gir arbeidsgiver et iniativ til å holde lønnen til de ansatte nede. De ansatte skal ikke leve på allmisser fra kundene, men skal få lønn av arbeidsgiver. De skal yte god service uavhenig av om de får tips eller ikke. Skulle tatt seg ut om jeg som saksbehandler skulle gjort en litt ekstra bra jobb hvis jeg fikk noen kroner ekstra av den som har en søknad inne. Tror til og med det er et begrep for sånt? Anonymkode: 94ec0...025 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:04 #30 Del Skrevet søndag kl 21:04 Er det ikke sånn på alle steder hvor man betaler på forhånd? Jeg tipser heller ikke før jeg vet hvordan servicen er, men da taster jeg bare 0. Anonymkode: f36d4...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:11 #31 Del Skrevet søndag kl 21:11 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det ikke sånn på alle steder hvor man betaler på forhånd? Jeg tipser heller ikke før jeg vet hvordan servicen er, men da taster jeg bare 0. Anonymkode: f36d4...b43 Ja, men da får de ansatte et surt fjes og hele greia er ødelagt Anonymkode: f6544...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:11 #32 Del Skrevet søndag kl 21:11 Fordi noen steder så betaler du får du får mat, so feks cafeer. Så er terminalen innstilt sånn. Er bare å la være å tipse hvis du ikke vil. Anonymkode: 5a75e...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:14 #33 Del Skrevet søndag kl 21:14 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 21.58): Det er dyrt å spise ute. Jeg tipser ikke lenger. Resturanten er frekke som ber om tips. Anonymkode: 11ab1...6af Nei, det er de ikke. Det er standard og det er innstilt på terminalen. Du kan la være å tipse. Gretne ikke-tipsere er det verste i verden. Helt greit å ikke få tips, men de folka som skal diskutere tips negativt når de skal betale, de kan du få gratis av meg. Jeg driter i om du ikke tipser, men jeg gidder ikke surpomp-diskusjoner som ikke tåler at det er mulig å tipse. Anonymkode: 5a75e...932 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:15 #34 Del Skrevet søndag kl 21:15 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg tipser bare Foodora-budene, synes så synd på dem der de farter rundt i all slags vær 😄 Anonymkode: 97d54...788 Jeg er glad det har blitt mulig og tipse i etterkant, for noen av de er virkelig vanskelige. Ja, tipser de som oppfører seg normalt. Anonymkode: b25f6...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:16 #35 Del Skrevet søndag kl 21:16 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tipser ikke i Norge fordi det gir arbeidsgiver et iniativ til å holde lønnen til de ansatte nede. De ansatte skal ikke leve på allmisser fra kundene, men skal få lønn av arbeidsgiver. De skal yte god service uavhenig av om de får tips eller ikke. Skulle tatt seg ut om jeg som saksbehandler skulle gjort en litt ekstra bra jobb hvis jeg fikk noen kroner ekstra av den som har en søknad inne. Tror til og med det er et begrep for sånt? Anonymkode: 94ec0...025 Takk for at du kjemper for at vi skal få høyere lønn, haha. Anonymkode: 5a75e...932 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:21 #36 Del Skrevet søndag kl 21:21 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er de ikke. Det er standard og det er innstilt på terminalen. Du kan la være å tipse. Gretne ikke-tipsere er det verste i verden. Helt greit å ikke få tips, men de folka som skal diskutere tips negativt når de skal betale, de kan du få gratis av meg. Jeg driter i om du ikke tipser, men jeg gidder ikke surpomp-diskusjoner som ikke tåler at det er mulig å tipse. Anonymkode: 5a75e...932 Det er veldig rart. Før tipset alle, og folk som betalte med kort la igjen kontanter. Så blir de kjempe fornærmet for og få mulighet til og tipse på kortterminal. Krenka generasjonen. Jeg serverer ikke lenger, hadde ikke orka, men blir så flau av bare av og sitte på bord ved siden av sånne. Det er vel de samme som kjefter på butikkpersonalet for og være grådige fordi en annen butikkjede har bedre black friday tilbud en de 😂 Anonymkode: b25f6...edf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:22 #37 Del Skrevet søndag kl 21:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for at du kjemper for at vi skal få høyere lønn, haha. Anonymkode: 5a75e...932 😂😂right Anonymkode: b25f6...edf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:23 #38 Del Skrevet søndag kl 21:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er veldig rart. Før tipset alle, og folk som betalte med kort la igjen kontanter. Så blir de kjempe fornærmet for og få mulighet til og tipse på kortterminal. Krenka generasjonen. Jeg serverer ikke lenger, hadde ikke orka, men blir så flau av bare av og sitte på bord ved siden av sånne. Det er vel de samme som kjefter på butikkpersonalet for og være grådige fordi en annen butikkjede har bedre black friday tilbud en de 😂 Anonymkode: b25f6...edf Ja, det er helt utrolig, men de fleste er IKKE sånn. Her har visstnok gnierne samlet seg. Jeg tipser heller aldri på forhånd, men at man ikke klarer å forholde seg til muligheten for å tipse, det er deres eget problem. Jeg er servitør og bartender, ikke en bøtte for deres frustrasjoner. Skal jeg være bøtte så får de heller betale meg ekstra. Kall det et emosjonelt smusstillegg. Anonymkode: 5a75e...932 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:27 #39 Del Skrevet søndag kl 21:27 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for at du kjemper for at vi skal få høyere lønn, haha. Anonymkode: 5a75e...932 Det er faktisk sånn på Island. Anonymkode: 87698...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet søndag kl 21:27 #40 Del Skrevet søndag kl 21:27 Problemet er at nå kan servitørene benytte anledningen til å snyte seg i maten din når de på forhånd vet at du ikke tipser. Så jeg tipser minsteprisen for å gardere meg mot hark og spytt i maten. Jeg tipset mer før da jeg gjorde opp for meg etter maten, da det ikke føltes som at de holdt maten min ransom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå