Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 Populært innlegg #1 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg er i midten av 30 årene, har kreft og skal dø. Jeg har tre barn, der den minste er så liten at han aldri noen gang vil huske meg. Jeg sliter så med tanker for tiden. Dette blir trolig min siste jul, og det å handle julegaver og pakke inn pakkekalendere føles bare vondt. Det er siste gang. Jeg klarer ikke glede meg over noe, jeg bare sørger over at barna mine skal miste meg. Min tenåringsjente sier hun ikke vet hvordan hun skal klare seg i livet etter jeg er borte. Jeg tenkte at jeg skulle lage kort og annet til ungene som de får på bursdagen sin osv, mens jeg enda orker. Men så var jeg inne på en tanke om å lage en bok til min datter, til den dagen hun selv blir mor og jeg ikke kan være en hun lener seg på. En bok med råd om fødsel, babytid og gode ord. Hadde det vært en fin ting? Så er likevel en liten bit av mamma der. Anonymkode: 92ef6...f40 2 136 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er i midten av 30 årene, har kreft og skal dø. Jeg har tre barn, der den minste er så liten at han aldri noen gang vil huske meg. Jeg sliter så med tanker for tiden. Dette blir trolig min siste jul, og det å handle julegaver og pakke inn pakkekalendere føles bare vondt. Det er siste gang. Jeg klarer ikke glede meg over noe, jeg bare sørger over at barna mine skal miste meg. Min tenåringsjente sier hun ikke vet hvordan hun skal klare seg i livet etter jeg er borte. Jeg tenkte at jeg skulle lage kort og annet til ungene som de får på bursdagen sin osv, mens jeg enda orker. Men så var jeg inne på en tanke om å lage en bok til min datter, til den dagen hun selv blir mor og jeg ikke kan være en hun lener seg på. En bok med råd om fødsel, babytid og gode ord. Hadde det vært en fin ting? Så er likevel en liten bit av mamma der. Anonymkode: 92ef6...f40 Ja❤️❤️❤️ Anonymkode: 5953c...a1c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbefrøken Skrevet 30. november 2024 #3 Del Skrevet 30. november 2024 Trist å høre at du står i en så tøff situasjon ❤️ Ideen din hørtes kjempe fin ut, og vil nok kunne hjelpe barna dine ❤️ 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 30. november 2024 #4 Del Skrevet 30. november 2024 Så absolutt ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 Vet du det må være verdens fineste ting å få når man mister sin mamma. Jeg skulle så gjerne ha lest ordrene hennes, mer bilder av oss og henne. Jeg føler virkelig med deg ts, klart gjør dette vondt. Det er så urettferdig💔 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 Høres flott ut, men forferdelig trist situasjon. Kan du få laget en "film" også til barna? Tenkte spesielt på den yngste som du regner med ikke vil huske deg? Da vil han få se sin mamma når han forstår mer av livet. 🥰 7 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruVillvin Skrevet 30. november 2024 #7 Del Skrevet 30. november 2024 (endret) så vondt å lese… 🫶en veldig god idé med å lage bok. Jeg tror det er viktig at alle barna dine får en bok hver. Gjerne en bok som beskriver hvem du er, hva du tenker om barna dine og hva du ønsker for dem. Framtidsønsker, minner, sitat, og en god porsjon hverdagsbilder av leker i stua, rotete frokostbord, kosedyr, matoppskrifter, ferieminner… Endret 1. desember 2024 av FruVillvin Fjernet et lite «rusk» i teksten 2 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Del Skrevet 30. november 2024 Uff, så vondt 😔 Synes bok høres ut som en veldig god idé! Om det skulle bli for mye for deg så går det an å kjøpe ferdiglaget bok som du bare skal skrive og klistre ting inn i. For eksempel denne: https://www.ark.no/produkt/min-mamma-innbundet-9788283131284 Det er fint med gode råd og slikt, men jeg tror det kan være vel så viktig for barna dine at de har historien om hvem mamma var og hvem hun er, sett fra ditt eget perspektiv. Det er i alle fall noe jeg savner voldsomt etter jeg mistet pappa, og nå har jeg ingen å spørre om barndommen og ungdomstiden hans, eller hvordan han opplevde det å bli far for første gang. Anonymkode: b3e8c...c26 7 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #9 Del Skrevet 30. november 2024 Huff så trist💔 Har selv vært inne på tanken om å lage noen brev/kort som de får på hver bursdag til de blir 18, og så ved hvert runde år og andre spesielle anledninger, konfirmasjon, bryllup osv. Har også vært inne på tanken om å kjøpe inn gaver som de får på julaften noen år frem i tid. Har også alt av bilder og videoer lagret i skyen og har skrevet ned passord osv så de får tilgang til dette. Kan tenke meg at minste spesielt blir glad for videoer der han hører stemmen din. Anonymkode: 9e789...6d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #10 Del Skrevet 30. november 2024 Føler Veldig med deg ts ❤️ utrolig vondt å høre God idé med bok men hva om hun i voksen alder finner ut at hun ikke kan få barn eller ikke ønsker barn. Beklager for å blande en slik tanke inn i alt du nå går igjennom men kanskje viktig å ha det i mente også. Men en bok med ting du ønsker å formidle til dine barn om hvem du er og ting du ønsker å si til de synes jeg er en nydelig idé. Anonymkode: 3098d...fa8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #11 Del Skrevet 30. november 2024 Forferdelig trist. Sender deg all mulig styrke i en svært krevende tid♥️♥️♥️ Anonymkode: 6bacd...d31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSvarDa Skrevet 30. november 2024 #12 Del Skrevet 30. november 2024 Så forferdelig trist! Håper du får noe hjelp med tankene dine ❤️ Fin tanke med en bok, men kanskje ikke om mammarollen da det ikke er en garanti for at hun blir en mamma, eller at samme råd gjelder da som det gjør nå. Hva med å heller skrive gode minner du har med henne, hvor mye hun betyr for deg og hvor stolt du er av alt hun har fått til og alt hun skal klare i livet. Til de minste ville jeg ha laget en video der du leser eventyr eller høyt fra en annen bok. Det vil hjelpe den minste å kunne se og høre deg. Å danne seg et bilde om hvordan du var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #13 Del Skrevet 30. november 2024 Å lage en slik bok synes jeg er en veldig god idé. Men kanskje lage den til alle barna, for selv om du ev. bare har en datter, så kan det jo hende guttene dine også ønsker eller trenger støtte den dagen de kanskje blir fedre også. En annen ting er at du også kan skrive brev til hver av dem. Til konfirmasjonen, til 18-årsdagen, til bryllup, og så boken om det å få barn. For en stund siden leste jeg en bok om en mor som hadde skrevet ulike brev til sin datter, brevene var til ulike situasjoner i livet, type "når du skal ta viktige/vanskelige valg", "når du føler deg alene", "når du trenger litt energi", men også lettere og mer gledesfylte brev. Husker dessverre ikke boktittelen, men kanskje er det noe i dette som du kan bruke som inspirasjon i boken du tenker lage, eller i brev til barna. En annen ting, husk at ting ikke må være perfekt eller veldig omfattende. Sett deg overkommelige mål, del opp oppgavene slik at de står for seg selv, da vil du ikke bruke opp energien din på dette. For det viktigste nå er at du er med barna, er nær og tilstede og at dere skaper minner sammen. Eldste er så stor nå at hun kan fortelle de yngste mer når de blir større, fortelle historiene rundt bilder osv. Jeg ønsker deg lengst mulig tid og energi og glede. Og jeg tror det du nå ønsker å gjøre for barna dine viser hvor flott og omtenksom du er. Og å vite at det er en av dine sterke sider og verdier, det vil de alltid vil ha deg med seg videre i livene sine. ❤️ Anonymkode: 84ab3...960 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #14 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er i midten av 30 årene, har kreft og skal dø. Jeg har tre barn, der den minste er så liten at han aldri noen gang vil huske meg. Jeg sliter så med tanker for tiden. Dette blir trolig min siste jul, og det å handle julegaver og pakke inn pakkekalendere føles bare vondt. Det er siste gang. Jeg klarer ikke glede meg over noe, jeg bare sørger over at barna mine skal miste meg. Min tenåringsjente sier hun ikke vet hvordan hun skal klare seg i livet etter jeg er borte. Jeg tenkte at jeg skulle lage kort og annet til ungene som de får på bursdagen sin osv, mens jeg enda orker. Men så var jeg inne på en tanke om å lage en bok til min datter, til den dagen hun selv blir mor og jeg ikke kan være en hun lener seg på. En bok med råd om fødsel, babytid og gode ord. Hadde det vært en fin ting? Så er likevel en liten bit av mamma der. Anonymkode: 92ef6...f40 ❤️❤️❤️ du kan jo lage videoer til en og hver av dem slik at de kan høre stemmen din og se fjeset dit. Tror de hadde elsket det. Anonymkode: f1eda...ed5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #15 Del Skrevet 30. november 2024 Uff, dette er så trist å lese:( Vi skal inn i første jul etter å ha mistet mamma for bare halvannen måned siden, også i kreft. Jeg er eldst, men har småsøsken som fortsatt går på skole og jeg føler utrolig mye med deg. Mammas vondeste følelse var veldig lik det du beskriver litt av her, det å ikke få være med på alle livshendelser og store og små øyeblikk i livene våre. Og det vet jeg ikke hvordan man skal bøte på for å være ærlig, det er så brutalt og det gjør så vondt å være uten den som har gitt en liv, og i andre enden, å skulle forlate de du har gitt liv til 💔 Skriv veldig gjerne brev, det gjorde vår, og vi fikk et hver mens hun lå helt på slutten også. Hun ga også hver av oss et smykke som vi kan og kommer til å ha med oss og bruke til de store anledningene i livet. Fotografier, filmer, skriften din, ting du var glad i som du vil gi videre som minner, alt er verdt så uendelig masse. Om du klarer og orker, gjør alle de fine tingene du drømmer om sammen med dem, og jeg ønsker deg fred og kjærlighet i den siste tiden din. Det er ufattelig urettferdig, jeg er virkelig lei for det. Anonymkode: 80af7...cb0 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #16 Del Skrevet 30. november 2024 😭💔 Anonymkode: fa9c0...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #17 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Uff, så vondt 😔 Synes bok høres ut som en veldig god idé! Om det skulle bli for mye for deg så går det an å kjøpe ferdiglaget bok som du bare skal skrive og klistre ting inn i. For eksempel denne: https://www.ark.no/produkt/min-mamma-innbundet-9788283131284 Det er fint med gode råd og slikt, men jeg tror det kan være vel så viktig for barna dine at de har historien om hvem mamma var og hvem hun er, sett fra ditt eget perspektiv. Det er i alle fall noe jeg savner voldsomt etter jeg mistet pappa, og nå har jeg ingen å spørre om barndommen og ungdomstiden hans, eller hvordan han opplevde det å bli far for første gang. Anonymkode: b3e8c...c26 Dette synes jeg er en veldig god idé. Min mormor skrev en slags bok om sin barndom før hun døde, og den setter jeg stor pris på. Anonymkode: 6d747...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. november 2024 #18 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er i midten av 30 årene, har kreft og skal dø. Jeg har tre barn, der den minste er så liten at han aldri noen gang vil huske meg. Jeg sliter så med tanker for tiden. Dette blir trolig min siste jul, og det å handle julegaver og pakke inn pakkekalendere føles bare vondt. Det er siste gang. Jeg klarer ikke glede meg over noe, jeg bare sørger over at barna mine skal miste meg. Min tenåringsjente sier hun ikke vet hvordan hun skal klare seg i livet etter jeg er borte. Jeg tenkte at jeg skulle lage kort og annet til ungene som de får på bursdagen sin osv, mens jeg enda orker. Men så var jeg inne på en tanke om å lage en bok til min datter, til den dagen hun selv blir mor og jeg ikke kan være en hun lener seg på. En bok med råd om fødsel, babytid og gode ord. Hadde det vært en fin ting? Så er likevel en liten bit av mamma der. Anonymkode: 92ef6...f40 Det hadde vært nydelig gjort av deg om du orker 💕. Et minne for livet til din datter ❤️. Skjønner at dette er tøft. Mange styrkeklemmer til deg 💕. Du er rågod og sterk ❤️. Jeg blir imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #19 Del Skrevet 30. november 2024 Så forferdelig trist❤️ Da jeg var barn var moren min syk og borte fra oss over en lengre periode. Vi var heldige å fikk henne hjem den gangen, men det som trøstet meg i perioden hun var borte var at hun hadde lest inn godnatthistorie på kassett, og sunget den samme sangen hun alltid pleide å synge når jeg skulle sove. Jeg tror også at de gjerne vil ha Din historie, historien om ditt liv.. Man vet kanskje en del om egne foreldre, som hva de likte å gjøre, hvor de har bodd, hvor de gikk på skolen, hvem som er vennene dems.. Men jeg jeg skulle gjerne hatt feks min fars historie fra hans egen munn. Hvem var han da han var barn, hva likte han å leke, var han klassens klovn, skjedde det noe spesielt morsomt som han husker fra barneskolen osv. En annen ting jeg tror barna vil sette stor pris på er sin egen fødselshistorie. Mitt barn elsker å høre meg fortelle om den dagen han ble født, hva som skjedde fra jeg sto opp til han kom ut sent på kveld, og dagene etterpå. Hvem besøkte oss, hva slags gaver fikk han, hvor rød og god og rar han var. Rare ting han har sagt og gjort er også skrevet ned i tilfelle jeg en dag ikke er her lenger. Klarer ikke ta inn over meg hvilken smerte du må stå i, alt godt til deg❤️ Anonymkode: c4647...b49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #20 Del Skrevet 30. november 2024 Så utrolig trist å lese 😢 Livet er så urettferdig 💔 Kan bare prøve å forestille meg smerten din 😭 Har hatt kreft selv, og husker godt tankene rundt det å kanskje skulle dø fra barna. Mange fine gode tips i tråden her ❤️ Tenker barna ville satt utrolig stor pris på brev/fimsnutter på merkedager. Det for dem vil etterhvert være en stor trøst og hjelpe minnene som kanskje blekner.. Samt at den minste vil få tydlige minner/bilder av deg 🥰 Anonymkode: 69074...dca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå