Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg datt ned hele trappa fra andre etasje tidligere i dag. Jeg fikk ekstremt vondt og har store blåmerker flere plasser. Har ikke til vane at det skjer. Fortalte samboer om det når han kom hjem og han hadde null reaksjon. Sa ikke et ord eller viste med kroppsspråket at han brydde seg. Synes det var litt rart. Jaja så er han mann, men er det ikke vanlig å bry seg litt? 

Anonymkode: 773f4...182

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe å si at han er mann. Jo, i gode forhold så bryr man seg om det.

Anonymkode: 4b21c...57a

• Liker 1
Skrevet

Er han alltid like blottet for empati?

Anonymkode: e9a4a...87c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er han alltid like blottet for empati?

Anonymkode: e9a4a...87c

Når det gjelder følelser så ja, hvis jeg er lei meg for noe han ikke klarer å sette seg inn i. Men at han ikke bryr seg om fysiske skader en gang, det trodde jeg ikke. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når det gjelder følelser så ja, hvis jeg er lei meg for noe han ikke klarer å sette seg inn i. Men at han ikke bryr seg om fysiske skader en gang, det trodde jeg ikke. 

Hvorfor gidder du å være sammen med en person som ikke evner å forstå hva du føler i det hele tatt..?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ha brydd meg og det burde han gjort også 

• Nyttig 2
Skrevet

Au! Høres ikke noe godt ut. Hvordan går det nå? Fortsatt vondt?

Skrevet
Meowmere skrev (Akkurat nå):

Au! Høres ikke noe godt ut. Hvordan går det nå? Fortsatt vondt?

Sånt gjør nok vondt i noen dager ☹️

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg datt ned hele trappa fra andre etasje tidligere i dag. Jeg fikk ekstremt vondt og har store blåmerker flere plasser. Har ikke til vane at det skjer. Fortalte samboer om det når han kom hjem og han hadde null reaksjon. Sa ikke et ord eller viste med kroppsspråket at han brydde seg. Synes det var litt rart. Jaja så er han mann, men er det ikke vanlig å bry seg litt? 

Jobber han i helsevesenet? Erfaring med at de bruker opp all empati på jobb. 

Anonymkode: 7627f...c22

Skrevet

Har ikke ord. Herregud... dette er ikke normalt

Anonymkode: 80a38...ce6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å ikke ha empati er å mangle forståelse for andres følelser. Det er å mangle empati. Du får ikke engang sympati. Dette høres bare jævlig trist ut. Har selvfølgelig ikke å gjøre med at han er mann.

Anonymkode: 4b21c...57a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobber han i helsevesenet? Erfaring med at de bruker opp all empati på jobb. 

Jeg jobber med mennesker og har lang fartstid både i helse og pedagogisk retning, empati er en av byggesteinene i ryggmargen min og jeg kunne -aldri- latt være å reagere om min samboer slo seg så det gjorde vondt! Nå er jeg kvinne men det spiller ingen rolle.

Anonymkode: 6a992...d70

Skrevet

Jeg er ikke utpreget empatisk, men jeg hadde blitt veldig bekymret og sannsynligvis tatt deg med på legevakta.

Anonymkode: 75e75...590

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg jobber med mennesker og har lang fartstid både i helse og pedagogisk retning, empati er en av byggesteinene i ryggmargen min og jeg kunne -aldri- latt være å reagere om min samboer slo seg så det gjorde vondt! Nå er jeg kvinne men det spiller ingen rolle.

Omsorgstretthet er da ett reelt fenomen. Dette gjelder så klart ikke alle, men vanlig nok til at jeg ikke tar sjansen igjen 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Omsorgstretthet er da ett reelt fenomen. Dette gjelder så klart ikke alle, men vanlig nok til at jeg ikke tar sjansen igjen 

Jeg vet hva empatitretthet er, jeg har hatt det selv. Men da går det utover de man jobber med og ikke de man elsker/er glad i. 

Skrevet

Høres ut som mannen min, men han ville sannsynligvis også ha påstått at jeg gjorde det med vilje, på samme måte som jeg velter glass med vilje, mister tunge ting med vilje osv.

Anonymkode: 2c6bf...63c

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet hva empatitretthet er, jeg har hatt det selv. Men da går det utover de man jobber med og ikke de man elsker/er glad i. 

Ikke nødvendigvis nei

Anonymkode: b6e6a...e8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke nødvendigvis nei

Anonymkode: b6e6a...e8d

Høres veldig merkelig ut at det medfører at man har null reaksjon når nærstående faller og slår seg så kraftig. Å dette ned en trapp kan jo være fatalt og medføre død. Min mor falt på betong for noen uker siden og jeg reagerte med forferdelse for tenk om det kunne være en alvorlig hjernerystelse. Og jeg har vært ganske langt ute på skalaen av empatitretthet, og likevel hadde jeg reagert sånn på nærstående som slår seg. Vet at jeg ikke er fasiten men høres bare ekstremt merkelig ut med null reaksjon. 

Skrevet

Han kjente jo ingenting...

Anonymkode: a4034...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...