Gå til innhold

Hvor fort flytte sammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er livredd for at kjæresten skal forandre seg etter at vi flytter sammen. At han er psykopat, eller har en annen personlighetsforstyrrelse som han skjuler nå. Jeg hat vært i et dårlig samboerskap før, og vil unngå å havne i ett igjen. 

Sånn som det er nå føles det riktig og trygt. Vi har kjent hverandre i 6 måneder. Hvor lang tid bør det går for vi evt vurderer å flytte sammen? Hvor lenge klarer en psykopat å holde maska? Hvilke tegn kan jeg se etter? 

Anonymkode: e20fe...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-3 år tenker jeg, dersom dere er 25+. 

Anonymkode: cd94d...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er livredd for at kjæresten skal forandre seg etter at vi flytter sammen. At han er psykopat, eller har en annen personlighetsforstyrrelse som han skjuler nå. Jeg hat vært i et dårlig samboerskap før, og vil unngå å havne i ett igjen. 

Sånn som det er nå føles det riktig og trygt. Vi har kjent hverandre i 6 måneder. Hvor lang tid bør det går for vi evt vurderer å flytte sammen? Hvor lenge klarer en psykopat å holde maska? Hvilke tegn kan jeg se etter? 

Ett år ish. Noe lenger er unødvendig

Anonymkode: 31f26...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år eller noe ? Ellers så kan du vel spørre om helseattest ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan føles det da? får du stikk i magen eller en følelse av at dere burde vente?

Anonymkode: a22b6...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for min del flyttet jeg inn sammen med kjæresten etter bare uker og i dag har vi vært sammen i 5 år

men er nok lurt å vente om du er usikker eller har en følelse om at det ikke passer nå

Anonymkode: a22b6...1f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke usikker, alt føles trygt og godt med denne mannen. Men er uansett redd for å bli lurt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det barn med i bildet? Hvis ja, så bør du bruke minst ett år. Da bør du være sikrere på at det er et forhold som er trygt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet sammen med min nåværende mann omtrent etter ca 2-3 uker, fortsatt sammen etter 26 år og har 2 barn. Det er ingen fasit på dette, blir hva du føler for

Anonymkode: 07b4d...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke finnes en eksakt regel for hvor lenge psykopater kan opprettholde en «maske» i et forhold, vil fasaden ofte begynne å sprekke under visse omstendigheter. Dette skjer gjerne når forholdet blir mer forpliktende, som om partneren skal flytte inn eller når psykopaten opplever motstand fra personen

Tegn du kan se etter er :

• Endring fra sjarm til kontroll
  • Manglende empati blir tydelig
  • Sinne og aggresjon (spesielt om dette endrer seg)
  • Løgner
  • Skyldfordeling og mangel på ansvar
  • Tap av interesse og tilbaketrekning
  • Bruk av skyldfølelse og manipulasjon
  • Isolerer deg

Ofte kan det være vanskelig å se de negative forandringene selv, fordi du kan være følelsesmessig involvert. Dette er spesielt vanlig når du har blitt manipulert over tid. Derfor kan det være svært nyttig å snakke med  nærpersoner rundt deg som venner, familie eller kolleger, fordi dem gjerne kan ha et mer nøytralt perspektiv på situasjonen.

Pass på deg selv.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (26 minutter siden):

Det finnes mange udiagnostiserte tilfeller og helseattester kan dessverre forfalskes, noe som kan gi en falsk trygghet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Det finnes mange udiagnostiserte tilfeller og helseattester kan dessverre forfalskes, noe som kan gi en falsk trygghet.

Ja alt kan forfalskes men jeg tror de fleste helseattester er ekte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Flyttet sammen med min nåværende mann omtrent etter ca 2-3 uker, fortsatt sammen etter 26 år og har 2 barn. Det er ingen fasit på dette, blir hva du føler for

Anonymkode: 07b4d...fff

Samme her, flyttet inn til min samboer etter 3 uker fordi han foreslo det og jeg hadde egentlig ikke noe annet valg. Viste seg å være en drømmepartner ut av en annen verden, til den grad at folk her på forumet ikke tror meg når jeg forteller om han eller hvor fint vi har det. 

Man vet aldri før man faktisk har bodd sammen med vedkommende over litt tid. 

Anonymkode: 31f26...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (32 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt

Anonymkode: 73097...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 år. Her er det 3 år som et minimum. Flyttet sammen med ekssamboer etter underkant av ett år, det var katastrofe. Ikke at han var slem, men helt ubrukelig. Jeg lærte da. 

Anonymkode: 33fe2...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...