Gå til innhold

Frekt av meg å kjøpe kjøtt fra datodisken til hunden min?

SisteGang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er noe som er usolidarisk, så er det å fore dyra dine med menneskemat.. Det er vel det nærmeste du kommer å kaste mat.. 

Anonymkode: 8f9f9...e7d

Hva i alle dager mener du med det? Dyr trenger mat de også, og dette er mye sunnere enn ultraprossesert dyremat. Ja, jeg vet at en del i datodisken er ultraprossesert og dette brukes kun som godbiter. Så maten kommer jo fortsatt til nytte, bare ikke til et menneske.. ts

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SisteGang skrev (29 minutter siden):

Jeg pleier alltid å kjøpe diverse ting i datodiskene i butikken. Litt til meg, men er særlig på jakt etter kjøtt og fisk som jeg gir til hunden min. Jeg råforer, og det er dyrt, så sparer mye penger når store deler av maten hans er fra datodisk. Når det er kjøttpålegg bruker jeg det til godbiter til han. Når det er frukt, grønnsaker og brød tar jeg dette for å gi mesteparten til mine marsvin og fugler (og spiser litt selv). Jeg tømmer ikke disken helt altså, men tar en god del. Går ofte i flere butikker i nærområdet for å sjekke alle datodiskene. Sparer masse penger på dette, og har ikke så god råd. Jeg hadde hatt råd til å kjøpe alt til fullpris, men  da hadde det blitt trangere økonomisk.

Et familiemedlem fikk greie på at jeg gjør dette og ble kjempesint og synes jeg er frekk som "tar" mat som fattige  barnefamilier  og andremkunne trengt, og at det er provoserende at jeg gir det til dyrene mine. Er det virkelig så ille? 

Nei, det er ikke sånn at maten i datohylla er forbeholdt mennesker.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (22 minutter siden):

Så lenge du ikke er den som dro en pakke julepølse ut av hendene mine forleden...

Nå må jeg si at det hadde vært bedre om jeg fikk kjøpe den pakken kjøtt eller pålegg, men du er i din fulle rett. 

Og har du egentlig råd til å ha så mange dyr? 

Er det den hvite som østlendinger spiser? 

Anonymkode: 7b1e8...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SisteGang skrev (50 minutter siden):

Jeg pleier alltid å kjøpe diverse ting i datodiskene i butikken. Litt til meg, men er særlig på jakt etter kjøtt og fisk som jeg gir til hunden min. Jeg råforer, og det er dyrt, så sparer mye penger når store deler av maten hans er fra datodisk. Når det er kjøttpålegg bruker jeg det til godbiter til han. Når det er frukt, grønnsaker og brød tar jeg dette for å gi mesteparten til mine marsvin og fugler (og spiser litt selv). Jeg tømmer ikke disken helt altså, men tar en god del. Går ofte i flere butikker i nærområdet for å sjekke alle datodiskene. Sparer masse penger på dette, og har ikke så god råd. Jeg hadde hatt råd til å kjøpe alt til fullpris, men  da hadde det blitt trangere økonomisk.

Et familiemedlem fikk greie på at jeg gjør dette og ble kjempesint og synes jeg er frekk som "tar" mat som fattige  barnefamilier  og andremkunne trengt, og at det er provoserende at jeg gir det til dyrene mine. Er det virkelig så ille? 

Kjøtt- og fiskeprodukter for mennesker inneholder ofte for mye salt for mange dyr, så vær obs på dette!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (25 minutter siden):

Kjøtt- og fiskeprodukter for mennesker inneholder ofte for mye salt for mange dyr, så vær obs på dette!

Er klar over dette, og tar det med i beregningen. Bruker mye tid på å sette sammen kostholdet hans.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SisteGang skrev (På 30.11.2024 den 18.08):

Hehe, så teit … 

Anonymkode: 6edd5...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke noe galt med det. Alle som vil kan kjøpe varer i butikken og gjøre det de ønsker med de. 
All hundemat kommer uansett fra samme råvarer som menneskemat, så det er da ikke noe verre at hunden spiser fra datohylla enn noe annet sted.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt? Nei, det er det ikke. Du bestemmer selv hva du vil bruke varene du kjøper til. Og til hvilken pris du kjøper dem, er opp til deg. 

Ikke bry deg om denne personen som ble sint for dette. Makan.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 18.55):

Kjøp heller skikkelig hundefor.

Anonymkode: 5fce7...0bb

Kjøtt ER skikkelig hundefor. Har du lest innholdsfortegnelsen på en tilfeldig pakke hunde- eller kattemat? Det er jo fullt av erter og alt mulig tull og tøys som dyrene åpenbart ikke er laget for å spise.

Jeg heier på TS som tar godt vare på dyra (og forhåpentligvis også seg selv) i matveien. Men glem ikke at hundene gjerne kan spise egg også, det er enda billigere enn kjøttet i datodisken. Lever får du råbillig, og kraftbein (også billig) er jo genialt å gi til en hund.

Anonymkode: 30542...cd0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne kjøpe datomerket kjøtt og gi til hunden din. Jeg stusser bare på at det er så dyrt å råfore? Jeg råforer hunden min på vom og hundemat. Jeg kjøper eskene med 3 stk pølser på 6 kg. Totalt 18 kg. Det koster 349kr. Det er nok til å fore hunden min på 40kg i 30 dager. Det blir 11,66 kr pr dag. I tillegg får han gulrot og eple. Det har jeg ikke regnet ut prisen på. 

jeg deler opp pølsene i 3 biter hver og har de i fryseren og tar opp en bit og tiner i kjøleskapet så jeg har i 3-4 dager av gangen. 

kjøper du de små pølsene siden du tenker råforing er dyrt?

Anonymkode: ccdb7...d31

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 18.55):

Kjøp heller skikkelig hundefor.

Du er klar over at ville hunder spiser rått? Eller ser du for deg en flokk med ville hunder spise tørrfor kjøpt på den lokale matbutikken? 😄

Hunder er fra naturens side skapt for å spise rått. Det er bare å se på tennene deres. Hundens tenner er for å rive i stykker kjøttbiter. Og knuse margbein. 

Jeg forer hunden min med råforing og har gjort det i mange år. Det er naturlig og god mat for hunder. Ikke et tørrfor som er tilsatt alt mulig dritt som de ikke trenger. Jeg har selv gitt hunden min f.eks koteletter og annet rått kjøtt 😊 Da koser han seg skikkelig 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flott at maten blir brukt, at det blir dekket en stor del av økonomisk tap, og at dyrene får sunn og ren mat. Mye spiselig mat blir kastet, og her må nesten første mann til mølla gjelde. Denne maten får ikke ligge lenge før den blir avfall 

Anonymkode: 94ec4...576

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 1.38):

Du kan gjerne kjøpe datomerket kjøtt og gi til hunden din. Jeg stusser bare på at det er så dyrt å råfore? Jeg råforer hunden min på vom og hundemat. Jeg kjøper eskene med 3 stk pølser på 6 kg. Totalt 18 kg. Det koster 349kr. Det er nok til å fore hunden min på 40kg i 30 dager. Det blir 11,66 kr pr dag. I tillegg får han gulrot og eple. Det har jeg ikke regnet ut prisen på. 

jeg deler opp pølsene i 3 biter hver og har de i fryseren og tar opp en bit og tiner i kjøleskapet så jeg har i 3-4 dager av gangen. 

kjøper du de små pølsene siden du tenker råforing er dyrt?

Anonymkode: ccdb7...d31

Hvor kjøper du det til denne prisen?

Anonymkode: 94ec4...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 1.25):

Kjøtt ER skikkelig hundefor. Har du lest innholdsfortegnelsen på en tilfeldig pakke hunde- eller kattemat? Det er jo fullt av erter og alt mulig tull og tøys som dyrene åpenbart ikke er laget for å spise.

Jeg heier på TS som tar godt vare på dyra (og forhåpentligvis også seg selv) i matveien. Men glem ikke at hundene gjerne kan spise egg også, det er enda billigere enn kjøttet i datodisken. Lever får du råbillig, og kraftbein (også billig) er jo genialt å gi til en hund.

Det er lett å få innvollsorm av rått kjøtt. Hunder trenger også vitaminer.

Hilsen en som hadde en hund som elsket grønnsaker, frukt og bær. Ikke fordi jeg tvang han. Det var fordi han likte det. I tillegg fikk han Hill's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er lett å få innvollsorm av rått kjøtt. Hunder trenger også vitaminer.

Hilsen en som hadde en hund som elsket grønnsaker, frukt og bær. Ikke fordi jeg tvang han. Det var fordi han likte det. I tillegg fikk han Hill's.

Er det innvollsorm i kjøtt i norske butikker? 

Ja, hunder trenger også vitaminer, det er derfor kjøtt, spesielt rått kjøtt er så sunt for dem. Det er ekstremt næringsrikt, fullt av vitaminer og nøyaktig det de er ment å spise fra naturens side. De liker søte ting også, men det skal man selvsagt begrense kraftig (akkurat som for mennesker).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...