SisteGang Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg pleier alltid å kjøpe diverse ting i datodiskene i butikken. Litt til meg, men er særlig på jakt etter kjøtt og fisk som jeg gir til hunden min. Jeg råforer, og det er dyrt, så sparer mye penger når store deler av maten hans er fra datodisk. Når det er kjøttpålegg bruker jeg det til godbiter til han. Når det er frukt, grønnsaker og brød tar jeg dette for å gi mesteparten til mine marsvin og fugler (og spiser litt selv). Jeg tømmer ikke disken helt altså, men tar en god del. Går ofte i flere butikker i nærområdet for å sjekke alle datodiskene. Sparer masse penger på dette, og har ikke så god råd. Jeg hadde hatt råd til å kjøpe alt til fullpris, men da hadde det blitt trangere økonomisk. Et familiemedlem fikk greie på at jeg gjør dette og ble kjempesint og synes jeg er frekk som "tar" mat som fattige barnefamilier og andremkunne trengt, og at det er provoserende at jeg gir det til dyrene mine. Er det virkelig så ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamm Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Nei. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Ingen bryr seg... Anonymkode: 3dc36...705 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Det du sier er at du ikke har råd til å gi dyrene den maten du vil. Anonymkode: 9c040...ec7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamm Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du sier er at du ikke har råd til å gi dyrene den maten du vil. Anonymkode: 9c040...ec7 Nei, det TS skrev var at hun sparer penger på å finne nedsatte varer. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Datodisken er ikke til for de fattige. Det er et tiltak for å redusere matsvin. Det kan gagne fattige også men det er virkelig ikke derfra fattige får majoriteten eller engang en vesentlig del av maten sin og det skal det heller ikke være. Ikke er varene i datodisk så rimelige heller, det finnes langt billigere spesielt kjøtt og fisk enn datohylla. Anonymkode: 1bff6...045 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Så lenge du ikke er den som dro en pakke julepølse ut av hendene mine forleden... Nå må jeg si at det hadde vært bedre om jeg fikk kjøpe den pakken kjøtt eller pålegg, men du er i din fulle rett. Og har du egentlig råd til å ha så mange dyr? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Nei. Det har ingen andre noe med uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SisteGang Skrevet 3 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du sier er at du ikke har råd til å gi dyrene den maten du vil. Anonymkode: 9c040...ec7 Jeg har råd, men får det romsligere økonomisk på denne måten. Ts 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Jeg må si meg enig med familiemedlemmet ditt her. Å nærmest støvsuge datohyllene for å kunne fore dyra er usolidarisk. Anonymkode: e4190...9e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SisteGang Skrevet 3 timer siden Forfatter #11 Del Skrevet 3 timer siden Stor pike skrev (1 minutt siden): Så lenge du ikke er den som dro en pakke julepølse ut av hendene mine forleden... Nå må jeg si at det hadde vært bedre om jeg fikk kjøpe den pakken kjøtt eller pålegg, men du er i din fulle rett. Og har du egentlig råd til å ha så mange dyr? Det var garantert ikke meg, hadde aldri tatt ut av hendene på noen. Og ja, jeg har råd til å ha så mange dyr. Men de hadde kanskje hatt et litt kjedeligere kosthold om jeg måtte betale fullpris. Da blir det ikke f.eks argentinske reker og roastbiff til hunden min. Men de er alle veldig godt tatt vare på og hadde alltid fått det de trenger. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Alle er kunder på lik linje, det finnes ikke mer «verdige» formål enn andre. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Heldig hund. Som har en eier som deg😊 Anonymkode: dabb4...ec3 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må si meg enig med familiemedlemmet ditt her. Å nærmest støvsuge datohyllene for å kunne fore dyra er usolidarisk. Anonymkode: e4190...9e9 Det er et tulle argument. Usolidarisk meg midt bak. Skal alle passere datodisken i tilfelle noen kommer bak de med mindre lommebok? Hvem er den ene som har mest rett på å handle datovarer og hvorfor mener du at solidaritet er å la være å forhindre matsvinn i tilfelle det er handledagen til denne ene fattige? Anonymkode: 1bff6...045 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Nei, ingenting som er frekt med det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SisteGang Skrevet 3 timer siden Forfatter #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg må si meg enig med familiemedlemmet ditt her. Å nærmest støvsuge datohyllene for å kunne fore dyra er usolidarisk. Anonymkode: e4190...9e9 Men hvorfor er det verre at jeg gir det til dyra mine enn at jeg spiser det selv? Det var det h*n hisset seg mest opp over. At det hadde vært helt ok om jeg tok den mengden til meg selv, men siden det er ment til dyremat ble det plutselig uetisk og egoistisk. Og igjen, jeg tar ikke alt. Lar det alltid være igjen litt av hver type ting de har avhengig av hvor mye det var når jeg kom og hvor godt tilbudet er. Har aldri tømt en hylle helt. Ts 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg må si meg enig med familiemedlemmet ditt her. Å nærmest støvsuge datohyllene for å kunne fore dyra er usolidarisk. Anonymkode: e4190...9e9 Tullprat! Det er ikke noe galt med maten i "datohylla" bare at den har kort holdbarhet. Den beste biffen finnes her.. Anonymkode: 8f9f9...e7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Ser heller ikke noe galt i det. Anonymkode: 3ab3b...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Hvis det er noe som er usolidarisk, så er det å fore dyra dine med menneskemat.. Det er vel det nærmeste du kommer å kaste mat.. Anonymkode: 8f9f9...e7d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Første tråden noen sinne hvor TS har rett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå