Gå til innhold

Leietaker ønsker at kjæresten skal flytte inn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Greit nok det det har hun krav på men er vi pliktet til å gi de en ekstra nøkkel? 

Dette er en leietaker det har vært mye problemer med som vi uansett ikke kommer til å forlenge kontrakten med, så vi er ikke så villige til å strekke oss kjenner jeg. 

Anonymkode: f30db...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bedre om dere bare kopierer og gir ut en til enn at de tar seg rettigheten og kopierer i vei selv også har dere null kontroll på antall nøkler som finnes? 

Anonymkode: f819b...404

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være mye tryggere for dere at alle beboerne har sin egen nøkkel enn at de i større grad lar døra stå ulåst eller legger den under matta, sim fort blir den alternative løsningen. 

Man trenger ikke være utleieren fra helvete selv om man ikke er fornøyd med leietaker. Ingenting blir bedre av det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med leieboeren siden dere ikke ønsker at kontrakten skal forlenges?

Anonymkode: 05a16...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er problemstillingen at dere ikke ønsker at de skal ha en nøkkel hver, eller at dere ikke ønsker å "gi" en ekstra nøkkel som å betale for en ny nøkkel? Førstnevnte vil være svært upraktisk for leietakerne, skal de alltid være avhengig av å dra og komme hjem samtidig? Hvis det er sistnevnte, er det vel innafor at leietaker må betale for den ekstra nøkkelen.

Endret av Nymphadora
Korreksjon i tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med meg flere ekspert og gått gjennom brannsikkerhet, rømningsvei, ventilasjon. Jeg hadde også sett opp en fast luftmåling med varsel som ligner på en brannalarm.

Det er lett å konkludere at leiligheten ikke er dimensjonert for to folk, spesielt når det er mer enn 1000ppm CO2 på soverommet. Alarmen går selvsagt ved 800ppm for å varsle litt før dårlig luft blir en sak.

Jeg hadde også tilpasset husreglene. Alarmen kan ikke gå på natten og derfor må de sørge for tilstrekkelig lufting ila. natten. Siden dingsen er fast installert, er det også alarm om de trekker ut strømmen. 

Første alarm om natten -> Advarsel
Andre alarm om natten -> Advarsel
Tredje alarm om natten -> Oppsigelse

Brudd på husregler har jeg null toleranse for.

Tviler på at de då trenger en til nøkkel.

:skya:

Anonymkode: db93f...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...