AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #21 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 16.59): Sannsynligvis at du møter på disse menneskene i en annen setting en gang i løpet av livet, så ikke brenn alle broer. Anonymkode: c0bf6...f9d Og? Det er jo sjefen til ts som bør stresse over det, og ikke ts Anonymkode: d9092...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #22 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 17.42): Husk at Norge er lite. Du risikerer å ødelegge mer for deg selv ved å lage noe stort nummer av hvorfor du slutter. Du risikerer at du blir baksnakket og spredt rykter om, som kan hindre deg i å få jobb/oppdrag i framtiden. Du kan risikere å møte sjefen eller kollegaer igjen på andre arenaer i fremtiden, også i yrkessammenheng. Du vil heller neppe få noen ‘closure’ av å få ut gugga di, om sjefen til nå ikke har vært åpen for tilbakemelding. Du vil neppe få reaksjonen du er ute etter. Anonymkode: 18612...657 Det kan jo gå begge veier. TS kan baksnakke sjefen og gi han en dårlig rykte. Så hvorfor skal ts bekymre seg og ikke sjefen? Anonymkode: d9092...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #23 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 16.49): Men er det lurest å bare glatte over og ikke si noe? Arbeidsgiver er ikke noe mottakelig for tilbakemeldinger så hvis jeg skulle sagt noe ville det vært for egen del. Anonymkode: c25c4...116 Antar at behandlingen av deg er tatt opp med arbeidsgiver tidligere, og hvis det ikke kom noen løsning ut av det vil det å si noe i ettertid nok bare "bevise" at problemet var deg og ikke arbeidsgiver. Anonymkode: a5290...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #24 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 16.49): Går ikke inn på hva eller hvordan, men ble veldig dårlig behandlet av arbeidsgiver. Så jeg så meg om etter noe annet og har fått ny jobb, så skal si opp. Jeg har veldig lyst til å gi en tilbakemelding til (tidligere) arbeidsgiver om hvordan jeg ble behandlet, for min egen del for å kunne gå videre da dette var svært sårende. Men er det lurest å bare glatte over og ikke si noe? Arbeidsgiver er ikke noe mottakelig for tilbakemeldinger så hvis jeg skulle sagt noe ville det vært for egen del. Anonymkode: c25c4...116 Hvorfor skulle det være «for din egen del» å fortelle noen som du selv sier ikke bryr seg at du synes de behandlet deg dårlig? Eller, for å snu på spørsmålet: hva får deg til å anta de ikke vet at de har behandlet deg dårlig? At de ikke med vilje valgte å behandle deg dårlig? De to scenarioene er jo de eneste som fremstår sannsynlige. Eller tenker du arbeidsgiver er så lite intelligent at de som gruppe ikke vet forskjell på ok og ikke-ok adferd? Anonymkode: 4b175...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #25 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg er i samme situasjon, og har sååå lyst å si noe. Men har bestemt meg for å la være. Det blir bedre for meg indet lange løp, og det er lurt å tenke på mulighet for referanse ved en senere anledning. Så jeg skal slutte med et smil. Anonymkode: 9e7d3...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #26 Del Skrevet 5. desember 2024 Handler om å gjøre en vurdering om du har mye eller lite å tape på det. Trives du godt i ny jobb, så er ikke de referansene så viktig likevel. Etter 3-4 år er de uansett ''gamle'' referanser som ikke betyr noe lengre. Anonymkode: 720fd...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #27 Del Skrevet 5. desember 2024 På min jobb har de intervju med alle som slutter, og jeg vet ikke om jeg hadde klart å holde kjeft da. Jeg heller nok mot ideen om at man ikke skal stille spørsmål man ikke tåler svar på. Anonymkode: fa685...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå