Gå til innhold

Blitt behandlet veldig dårlig av arbeidsgiver, fått ny jobb. Gi tilbakemelding til tidligere arb.giver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går ikke inn på hva eller hvordan, men ble veldig dårlig behandlet av arbeidsgiver. Så jeg så meg om etter noe annet og har fått ny jobb, så skal si opp. Jeg har veldig lyst til å gi en tilbakemelding til (tidligere) arbeidsgiver om hvordan jeg ble behandlet, for min egen del for å kunne gå videre da dette var svært sårende. Men er det lurest å bare glatte over og ikke si noe? Arbeidsgiver er ikke noe mottakelig for tilbakemeldinger så hvis jeg skulle sagt noe ville det vært for egen del.

Anonymkode: c25c4...116

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, la det ligge. 

Du har alt å tape på det, for det vil garantert bli en snakkis når du har sluttet. Ikke sikkert alle er enige med deg, så og da blir du fort latterliggjort. 

«Lettkrenka» ungdom mot ingrodde voksne, på en måte. 

Anonymkode: 6a7c5...16d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

LA

Vær! 

Norge er lite…

Anonymkode: 63306...01e

Hva mener du med at Norge er lite? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Hev deg over det. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, la det være. Det fører ikke til noe godt. 

Anonymkode: 0fd80...a51

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, la det ligge. 

Du har alt å tape på det, for det vil garantert bli en snakkis når du har sluttet. Ikke sikkert alle er enige med deg, så og da blir du fort latterliggjort. 

«Lettkrenka» ungdom mot ingrodde voksne, på en måte. 

Anonymkode: 6a7c5...16d

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med at Norge er lite? 

Sannsynligvis at du møter på disse menneskene i en annen setting en gang i løpet av livet, så ikke brenn alle broer.

Anonymkode: c0bf6...f9d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sikkert treffe sjefen igjen eller trenge referanse eller sjefen kjenner en ny arbeidsgiver eller kollega engang. Ikke si noe. Vær glad for ny jobb!

Anonymkode: 474e0...d51

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Går ikke inn på hva eller hvordan, men ble veldig dårlig behandlet av arbeidsgiver. Så jeg så meg om etter noe annet og har fått ny jobb, så skal si opp. Jeg har veldig lyst til å gi en tilbakemelding til (tidligere) arbeidsgiver om hvordan jeg ble behandlet, for min egen del for å kunne gå videre da dette var svært sårende. Men er det lurest å bare glatte over og ikke si noe? Arbeidsgiver er ikke noe mottakelig for tilbakemeldinger så hvis jeg skulle sagt noe ville det vært for egen del.

Nei, skriv alt du ønsker å si i et brev - sett fyr på brevet og legg det bak deg. Lykke til videre!

Anonymkode: eac1b...0ca

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jobb, om dette er en drittkjerring med lederjobb i kommune vil jeg si

destroy!!!!!!

Anonymkode: 76fac...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Spørs jobb, om dette er en drittkjerring med lederjobb i kommune vil jeg si

destroy!!!!!!

Anonymkode: 76fac...304

Det blir jo ikke noe destruction av å sende et brev og si at man følte seg dårlig behandlet.

Anonymkode: 02172...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må generelt lære seg å la ting gå. Enten det er arbeidsgiver, kjærlighet, venner eller familie. Om folk behandler en dårlig så gir det blank F i hvor hardt du tok det. Det kan tvert imot gi næring til de å få vite hvor stor skade de har gjort.

Endret av Macro
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Norge er lite.

Du risikerer å ødelegge mer for deg selv ved å lage noe stort nummer av hvorfor du slutter.

Du risikerer at du blir baksnakket og spredt rykter om, som kan hindre deg i å få jobb/oppdrag i framtiden. Du kan risikere å møte sjefen eller kollegaer igjen på andre arenaer i fremtiden, også i yrkessammenheng.

Du vil heller neppe få noen ‘closure’ av å få ut gugga di, om sjefen til nå ikke har vært åpen for tilbakemelding. Du vil neppe få reaksjonen du er ute etter.

Anonymkode: 18612...657

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv hatt en veldig dårlig sjef og har vært skuffet og mistet tillit. Men jeg har ikke gjort noe ut av det unnatt å slutte i jobben. Dette er fordi det er lett å vite om folk i mitt fagfelt og at jeg ikke ville gjøre det vanskelig for meg i en framtidig situasjon der en tilfeldigvis treffes ved et jobbopplegg eller lignende. 

Anonymkode: 5fe53...25a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

?

Vet ikke hva som skjedde. Skulle komme kommentere. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...