AnonymBruker Skrevet 1. desember #41 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han som alltid la ut bilde av seg selv med spørsmålet om han er stygg Noen må ha kjent han igjen, han lagde flere tråder ukentlig. Og la ut mange selfies Anonymkode: 2ced2...e42 Huff ja det husker jeg! Skulle ønske moderatorne hadde vært mer på hugget der med å slette de trådene. Noen mennesker kan eksponere seg selv for mye og kanskje angre på det når de får det bedre psykisk, og da er det liksom "for sent". Anonymkode: 3f22d...a51 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #42 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Hmm.. må si jeg er en av de som har delt gor mye..har ikke jobbet i barnehage særlig mye eller husker å ha hatt slik diskusjon, så dette er ikle meg. Der dom er sykt pussig er at noen behandler meg som om de vet hvem jeg er og det har skjedd flere ganger, men jeg vet at min dagbok var ikke en av de mest populære- langt i fra, så jeg var sikker mye av dette var dødt og begravet. Likevel ganske sikker jeg er gjenkjent. Syns det har vært tøft. En gang på kurs var det til og med bien som sa : er ikke det der...og kurs veileder avbrøt han med bare hysj. Men fyren var likevel noe kontaktsøkende med meg. Jeg aner ikke hvem han trodde jeg var. Hehe Lene Marlin? Men på samme kurs var det ei som lurte på om det var jeg som skrev noe på en nettside. Jeg sa nei. Løy liksom. Syns det var skikkelig fælt å bli gjenkjent. Jeg ville jo ikke. Ville helst bli slukt av jorden. Etter dette har dette skjedd titt og ofte. Var borte fra KG i mange år. Jeg prøver å leve et normalt liv, glemme alt det tåpelige jeg skrev, det meste er slettet, prøver å tenke meg ut av det at det er bare i mitt eget hode. Jeg lyver til alle, om min deltakelse her. Så nien år sida så jeg min datters pc skjerm når hun satt i stua, hun var på KG 🙈 neste gen... tydeligvis genetisk last. Mener jo at jeg ikke var særlig populær, hvorfor skulle jeg bli gjenkjent så mye? Når noen hadde 30k lesere hadde jeg bare 5k. Var en miniputt, uinteressant.. Jo provoserte noen ganger, det gjorde jeg nok sikkert. Beklager det... Anonymkode: a4f44...a74 Oi, unnskyld det ble mange skrivebom. 🙈 Anonymkode: a4f44...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #43 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Han som alltid la ut bilde av seg selv med spørsmålet om han er stygg Noen må ha kjent han igjen, han lagde flere tråder ukentlig. Og la ut mange selfies Anonymkode: 2ced2...e42 Han, ja, han mener jeg at jeg har sett bilder av flere steder enn på KG. Anonymkode: fe1c4...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #44 Del Skrevet 1. desember En jeg kjenner til som har brukt eget navn og bosted flere ganger. Litt ekstrem i uttrykksformen, og personen har også vært åpen om at hen sliter litt med rus, så jeg håper vedkommende ikke får problemer hvis noen rundt leser innleggene her. Egentlig rart hvis ingen har fått det med seg. Anonymkode: fe1c4...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 1. desember #45 Del Skrevet 1. desember Husker godt den tråden av en fyr som fortalte om hvor snill og kjærlig han var mot den håpløse damen sin som ikke forstod sitt eget beste og ville forlate ham, han hadde til og med tatt henne med på Gallhøypiggen for en boost. Han fikk mye sympati. Så kom hun inn i tråden og fortalte SIN versjon. Da ble det stille fra TS og hele tråden snudde. Husker ikke hva den het, men var ganske interesssnt å få begge versjoner. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 1. desember #46 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er 38 nå. Anonymkode: be61d...e4b Du har bursdag i dag? Anonymkode: b6e05...08f Den som er 37 har forskjellig anonymkode fra den som er 38, så det er nok 2 forskjellige personer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1. desember #47 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg føler jeg blir gjenkjent litt overalt og behandlet deretter. Dessverre kan man si. Anonymkode: a4f44...a74 På hvilken måte da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1. desember #48 Del Skrevet 1. desember Jeg bryr meg ikke om jeg blir gjenkjent. De som kjenner meg igjen de gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #49 Del Skrevet 1. desember Irak skrev (6 minutter siden): På hvilken måte da? Jeg er ikke glad i for mye oppmerksomhet, hverken positiv eller negativ, føler meg bare rar og klein og får angst. Ikke alle likte det jeg skrev noen grupper ble nok eksta sure andre glade. Husker en kollega av meg hadde det for seg å presentere meg til andre med detaljer som "for noen som tilfeldigvis hadde kommet over ting jeg skrev" ville vært avslørende nok til å avsløre meg, sånt ga meg fryktelig angst feks. Helt fra start følte jeg det var mulig de visste både det ene og andre om meg og måtte tenke på at det må være ekstremt uheldig. Altså det hørtes veldig paranoid ut, men nå har det skjedd for mange ganger at jeg møter på folk som virker til å vite ting jeg sliter med. Jeg hadde forsåvidt tenkt å ikke komme tilbake til Norge, men når jeg kom så fikk jeg ganske noia, spesieltetter noen kommentarer. Norge er så lite. Anonymkode: a4f44...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1. desember #50 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke glad i for mye oppmerksomhet, hverken positiv eller negativ, føler meg bare rar og klein og får angst. Ikke alle likte det jeg skrev noen grupper ble nok eksta sure andre glade. Husker en kollega av meg hadde det for seg å presentere meg til andre med detaljer som "for noen som tilfeldigvis hadde kommet over ting jeg skrev" ville vært avslørende nok til å avsløre meg, sånt ga meg fryktelig angst feks. Helt fra start følte jeg det var mulig de visste både det ene og andre om meg og måtte tenke på at det må være ekstremt uheldig. Altså det hørtes veldig paranoid ut, men nå har det skjedd for mange ganger at jeg møter på folk som virker til å vite ting jeg sliter med. Jeg hadde forsåvidt tenkt å ikke komme tilbake til Norge, men når jeg kom så fikk jeg ganske noia, spesieltetter noen kommentarer. Norge er så lite. Anonymkode: a4f44...a74 Ja Norge er lite. Enig i det 🤗. Håper det blir bedre etterhvert for deg 💕🫂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #51 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke meg du siterer, men jeg har gjenkjent noen på jobb. Hun fortalte samme historie i lunsjen som jeg akkurat hadde lest på kg, samme detaljer. Var noe med bhg, utkledning og nisse vs prinsessekjole på gutt (altså må ha vært samme for det var like detaljer og oppbygning av historie). Jeg jobber på kontor, vanlig jobb. Anonymkode: cf187...183 Og dette er en historie som understreker hvorfor det er best å skrive som anonym. Om man skriver en søt historie om barnehagen, og så klager man på kollegene i en annen tråd….og nicket er gjenkjent - det kan skape STORE problemer. Anonymkode: 3a2de...151 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #52 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kvinne 37 år og barnløs Anonymkode: 4cd15...ac2 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er 38 nå. Anonymkode: be61d...e4b Den tråden er det flere år siden den var aktiv. Vedkommende har passert 40. Og vi er flere som gjenkjente vedkommende. Anonymkode: 5f0a4...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #53 Del Skrevet 1. desember Trolltunge skrev (12 timer siden): Jeg tenker at det er ganske i tråd med min generelle personlighet at min profil her ikke er hemmelig for mine nære og kjære. Det er mer tilfeldighet enn hemmelighet dersom noen i min omgangskrets ikke kjenner min profil her. Såpass at det ble litt latter da en venninne oppdaget det og trodde det var hemmelig. Bare tilfeldig at hun ikke visste det. Det har bare ikke vært et tema når hun har vært tilstede, helt tilfeldig. Altså min mann har til og med min innlogging på sin mobil. Mine (nå voksne!) barn kjenner til min profil. Siste samtale jeg hørte om det var "Hun skriver vel ikke om oss?", som fikk svar "Joda det gjør hun.", men uten panikk/fordømmelse/forbannelse/surhet, med et litt ertende smil, som "Om du lurer på hva får du lese selv!". Ingen er særlig interessert egentlig. Jeg er like åpen i rl, så spør du får du svar. Derfor ingen mening i å stalke meg her, og jeg tror derfor ingen gidder det. Må isåfall være noen litt perifere som tror at dette egentlig er hemmelig. Ikke mye spennende for andre. Jeg synes det er ufattelig deilig å ikke ha hemmeligheter, og å ikke gjøre noe jeg ikke kan stå for. Det er slik jeg generelt lever. Man trenger ikke å være begeistret for alt jeg gjør, men jeg gjør det ikke skjult. Jeg tåler dessuten kritikk. Tror ikke jeg hadde orket å være på kg dersom jeg måtte være redd for å bli gjenkjent. Dette høres veldig deilig ut egentlig. Har du alltid vært sånn, eller noe du på en måte har jobbet mot fordi du innså det var viktig for deg? Jeg selv er ekstremt lukket, det har jo sikkert med tidligere erfaringer å gjøre, samtidig så gjør det meg egentlig sliten og ensom å lukke så mye inne. Anonymkode: 6a868...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #54 Del Skrevet 1. desember Al Bundy skrev (15 timer siden): Litt uttafor emnet men jeg spør likevel (jeg er ny her derfor): Hvorfor skriver nesten alle som denne AnonymBruker? Man er jo like anonym med ett nick? Og med ett nick går det jo an å følge en diskusjon uten å svare feil person, eller er det noe jeg ikke har skjønt? Mvh uvitende Al Dette blir det laget veldig mange tråder om, sikkert en i uken, så du kan søke det opp der. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han som alltid la ut bilde av seg selv med spørsmålet om han er stygg Noen må ha kjent han igjen, han lagde flere tråder ukentlig. Og la ut mange selfies Anonymkode: 2ced2...e42 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Huff ja det husker jeg! Skulle ønske moderatorne hadde vært mer på hugget der med å slette de trådene. Noen mennesker kan eksponere seg selv for mye og kanskje angre på det når de får det bedre psykisk, og da er det liksom "for sent". Anonymkode: 3f22d...a51 Dette er grunnen til at jeg ikke synes det burde være lov å legge ut bilder her, for man vet jo aldri om det er hans egne bilder en gang, eller noen som mobber ham ved å legge det ut. Anonymkode: 3e4ec...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1. desember #55 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette høres veldig deilig ut egentlig. Har du alltid vært sånn, eller noe du på en måte har jobbet mot fordi du innså det var viktig for deg? Jeg selv er ekstremt lukket, det har jo sikkert med tidligere erfaringer å gjøre, samtidig så gjør det meg egentlig sliten og ensom å lukke så mye inne. Anonymkode: 6a868...54e Har du ingen du kan eller vil snakke med? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 1. desember #56 Del Skrevet 1. desember (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette høres veldig deilig ut egentlig. Har du alltid vært sånn, eller noe du på en måte har jobbet mot fordi du innså det var viktig for deg? Jeg selv er ekstremt lukket, det har jo sikkert med tidligere erfaringer å gjøre, samtidig så gjør det meg egentlig sliten og ensom å lukke så mye inne. Anonymkode: 6a868...54e En kombinasjon. Jeg har egentlig alltid vært ganske åpen, men diverse hendelser gjennom livet har medført at jeg ikke orker hemmeligheter og løgner. Jeg har noen veldig klare standpunkter angående at jeg foretrekker at folk misliker meg foran å like meg på falsk grunnlag, å ikke gjøre ting man ikke kan stå for at man gjør, at jeg selv kan takle enhver sannhet på en ok måte, men ikke den minste løgn, og lignende. Selv om jeg var relativt åpen og ærlig i utgangspunktet (men fantasifull som barn, så med utgangspunkt i mitt unge voksne meg, før diverse som formet meg veldig) er det nok svært vesentlig at jeg er blitt utsatt for så mye falskhet og løgn i mitt liv at jeg ikke orker mer av det. Egentlig er dette kanskje litt rart også, for min erfaring er også at sannheten ofte har veldig lite å si. I kampen mellom en kjedelig ordinær sannhet og en mer spennende løgn er det som regel løgnen som vinner. Som blir mest fristende å lytte til og spre videre som sannhet. Det har jeg akseptert, men min reaksjon på dette er at jeg egentlig blåser i hva folk sier og mener om meg utover mine aller nærmeste. De nærmeste som også står meg så nært at de VET sannheten, og dette med at jeg ikke utstår løgn, men heller forteller sannheten, om det enn er ubehagelig for meg der og da. Jeg foretrekker definitivt det ubehaget der og da enn å bli stående i en limbo av påstander, hvor jeg kunne komme til å måtte forsvare noe som ikke var sant i utgangspunktet. Skal jeg på noe tidspunkt forsvare meg skal det for pokker være sannheten jeg forsvarer. Orker ikke løgner. Orker ikke mennesker som lyver heller. Endret 1. desember av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #57 Del Skrevet 1. desember Har ikke kjent igjen noen her selv, men husker et tilfelle hvor en dame ble gravid på nytt mens barnet bare var noen få måneder. Mener å huske at tiden både før og etter fødsel hadde vært enormt tøff for henne, så hun var helt fortvilet og vurderte abort. Da hadde noen sendt kopi av tråden til hennes svigermor og det ble et helvete (og ingen abort). Anonymkode: 60c31...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #58 Del Skrevet 1. desember Gjelder ikke dette forumet, men BIM/DinBaby som ikke er helt ulikt Kvinneguiden: En bruker som var veldig aktiv med nick opplevde at noen hadde samlet masse informasjon hun hadde delt og sendt til familien hennes (svigerfamilien), da hun nok lett kunne gjenkjennes pga navnelikhet i nick samt at hun delte mye (bla hvor hun bodde). Hun forlot tilsynelatende forumet, og vet ikke om hun kom tilbake under annet nick senere. Mange av brukerne der har vært der i mange år, og noen har vel også byttet nick underveis. Noen brukere har opplevd å bli "outet" med navn eller annen gjenkjennelig informasjon. Heldigvis har administratorer slettet innleggene, men det tar jo fort litt tid før det blir oppdaget. Enkelte ganger har dette skyldtes at brukerne har løyet om livssituasjon eller forsøkt seg på svindel som for eksempel be om gaver til jul pga økonomi og lignende. En tidligere kjent bakeblogger var veldig aktiv med nick og delte villig fra sitt liv samtidig som hun tilbød seg å spå folk. En veldig tragisk sak var et dødsfall der brukeren som var stemor til barnet som døde skrev om dette og det ble brukt i rettssaken. Anonymkode: dc3a1...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #59 Del Skrevet 1. desember Til @Al Bundy og andre som lurer på hvorfor mange skriver som anonym: Se innlegget mitt over - kombinasjonen av å dele for mye gjenkjennbar informasjon med nick kan føre til at det kan spores og gjenfinnes selv flere år etter at man eventuelt har avsluttet kontoen sin og selv etter flere bytter av nick. Alt som er publisert på nett ligger der for alltid, enten på nett eller lagret andre steder. Det kan dukke opp igjen, og det er kanskje ikke like morsomt om du blir konfrontert med noe du skrev om for 15 år siden. Eller at du blir gjenkjent av folk du kjenner, som også finner ut at du ikke bare var aktiv på babyforumet, men også delte helseopplysninger som kanskje du ønsker å holde privat og ikke dele med hele verden. Er vel en del influencere som har vært medlemmer på diverse undergrupper (gravid, baby, mamma) på Kvinneguiden før de ble kjente, og da er det ikke så veldig anonymt lenger selv om de hadde "anonymt" nick. Familieforhold endres, og kanskje ikke den første svigerfamilien synes det er så gøy å kunne bli funnet på et forum fordi tidligere svigerdatter som nå er "C-kjendis" og har delt så mye om den første familien da hun skrev "anonymt" under nick på et babyforum. Anonymkode: dc3a1...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #60 Del Skrevet 1. desember Trolltunge skrev (2 timer siden): En kombinasjon. Jeg har egentlig alltid vært ganske åpen, men diverse hendelser gjennom livet har medført at jeg ikke orker hemmeligheter og løgner. Jeg har noen veldig klare standpunkter angående at jeg foretrekker at folk misliker meg foran å like meg på falsk grunnlag, å ikke gjøre ting man ikke kan stå for at man gjør, at jeg selv kan takle enhver sannhet på en ok måte, men ikke den minste løgn, og lignende. Selv om jeg var relativt åpen og ærlig i utgangspunktet (men fantasifull som barn, så med utgangspunkt i mitt unge voksne meg, før diverse som formet meg veldig) er det nok svært vesentlig at jeg er blitt utsatt for så mye falskhet og løgn i mitt liv at jeg ikke orker mer av det. Egentlig er dette kanskje litt rart også, for min erfaring er også at sannheten ofte har veldig lite å si. I kampen mellom en kjedelig ordinær sannhet og en mer spennende løgn er det som regel løgnen som vinner. Som blir mest fristende å lytte til og spre videre som sannhet. Det har jeg akseptert, men min reaksjon på dette er at jeg egentlig blåser i hva folk sier og mener om meg utover mine aller nærmeste. De nærmeste som også står meg så nært at de VET sannheten, og dette med at jeg ikke utstår løgn, men heller forteller sannheten, om det enn er ubehagelig for meg der og da. Jeg foretrekker definitivt det ubehaget der og da enn å bli stående i en limbo av påstander, hvor jeg kunne komme til å måtte forsvare noe som ikke var sant i utgangspunktet. Skal jeg på noe tidspunkt forsvare meg skal det for pokker være sannheten jeg forsvarer. Orker ikke løgner. Orker ikke mennesker som lyver heller. Takk for svar! Irak skrev (2 timer siden): Har du ingen du kan eller vil snakke med? Jo, jeg har folk jeg snakker med, men jeg snakker om harmløse ting, lar det ikke bli for personlig. Jeg på en måte både vil og ikke vil åpne meg mer. Frykter at alt skal bli brukt mot meg, dømt, latterliggjort. Anonymkode: 6a868...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå