AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #1 Skrevet 30. november 2024 Jeg har slitt med øyelokksbetennelse (blefaritt) i flere uker. Forsøkt å behandle med varme omslag, til ingen nytte. Var i kontakt med fastlegen flere uker siden og nå igjen på ny pga ingen bedring, så fikk utskrevet antibiotika øyesalve (Terramycin). Noen her som har erfaring med å bruke dette? Hvor lenge må den brukes? Står den skal brukes 2-4 ganger daglig, men jeg ser jo nada og blir lyssensitiv lenge etterpå så kan ikke bruke den før jeg skal på jobb eller mens jeg er på jobb. Holder det da å bruke den kun ettermiddag og kveld? Drittlei den øyeinfeksjonen nå, vil bruke sminke igjen snart😅 Anonymkode: b10c6...839
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Skrevet 30. november 2024 Til en så langvarig og gjenstridig infeksjon, ville jeg brukt øyesalven maks antall ganger du kan pr døgn. Dvs 4. Da holder det ikke å bare ta ettermiddag og kveld, det blir for lenge til neste gang du bruker den. Kan du ikke få en sykemelding en uke og se hvordan det går da? Anonymkode: 8b554...755
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til en så langvarig og gjenstridig infeksjon, ville jeg brukt øyesalven maks antall ganger du kan pr døgn. Dvs 4. Da holder det ikke å bare ta ettermiddag og kveld, det blir for lenge til neste gang du bruker den. Kan du ikke få en sykemelding en uke og se hvordan det går da? Anonymkode: 8b554...755 Jeg har nettopp vært sykemeldt flere måneder med den konsekvensen at arbeidsgiver satte igang mye drama så nei vil helst ikke sykemelde meg… Anonymkode: b10c6...839
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Skrevet 30. november 2024 Er det normalt at infeksjonen blusser opp før det roer seg, når man begynner å behandle den? Anonymkode: b10c6...839
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Til en så langvarig og gjenstridig infeksjon, ville jeg brukt øyesalven maks antall ganger du kan pr døgn. Dvs 4. Da holder det ikke å bare ta ettermiddag og kveld, det blir for lenge til neste gang du bruker den. Kan du ikke få en sykemelding en uke og se hvordan det går da? Anonymkode: 8b554...755 Glemte å skrive takk for svar! Skal prøve å bruke det så ofte som mulig, må vel da bare tvinge inn noen pauser ila arbeidsdagen Anonymkode: b10c6...839
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå