Sinnsity Skrevet 30. november 2024 #1 Skrevet 30. november 2024 Hei. Nettopp ferdig med 3 eggutakket og er litt skuffet. Det ble 6 egg. På første fikk vi 9 egg, på andre 11 egg (må sie at på andre ble bare 4 befruktet, 3 dagers satt inn og ingen på frys, så her hadde det ikke noe å si med de 11 eggene) Første 2 forsøkene var jeg på gonal f og den siste nå på menopur. Jeg er 35 år og AMH 22 som e jo ganske høyt, så ble veldig redd at det ble bare 6 egg. Som sagt, da vi fikk 11 egg, så var de jo ikke noe gode anyways, så er jo takknemlig for de 6 vi fikk nå. Men bare lurer på om det ble færre pga menopur? Noen som har lignende erfaring? Vet ikke enda hvor mange befruktet osv, men er bare veldig redd for dette er tredje forsøket offentlig. Skjønner godt at det e kun 1egg som trengs til en baby, men ja . nei, e bare lei meg or redd i dag
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Skrevet 30. november 2024 Jeg har samme erfaring og har også hørt det nevnt på Riksen at det er vanlig. Jeg gikk først på Gonal F og da fikk jeg flere egg, men lyktes ikke etter 4 innsett. Gikk i gang med nytt uttak og da gikk jeg på Menopur. Fikk ut færre egg (husker ikke men kanskje det var 4) og da lyktes vi med ferskforsøket 😊 Anonymkode: a7048...193
Sinnsity Skrevet 30. november 2024 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har samme erfaring og har også hørt det nevnt på Riksen at det er vanlig. Jeg gikk først på Gonal F og da fikk jeg flere egg, men lyktes ikke etter 4 innsett. Gikk i gang med nytt uttak og da gikk jeg på Menopur. Fikk ut færre egg (husker ikke men kanskje det var 4) og da lyktes vi med ferskforsøket 😊 Anonymkode: a7048...193 Takk for svaret ditt! Forstår at dette e såååå individuelt, men det hjelper å høre andre erfaring ♥️
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Skrevet 30. november 2024 Sinnsity skrev (1 time siden): Takk for svaret ditt! Forstår at dette e såååå individuelt, men det hjelper å høre andre erfaring ♥️ Ja, det er veldig individuelt. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: a7048...193
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Skrevet 30. november 2024 Jeg husker jeg både leste og hørte at man kan få færre egg med Menopur, men at de potensielt kan ha bedre kvalitet. Kildene husker jeg ikke mer, bare at jeg var opptatt av det, fordi jeg fikk få egg i utgangspunktet, og byttet til Menopur på 3. forsøk. I hvert fall så fikk jeg flere egg med Menopur, men det skyldtes etter all sannsynlighet at jeg også fikk høyere medisindose. Jeg husker ikke doseringene mer, men på dette siste forsøket fikk jeg i hvert fall den høyeste de kunne gi meg fordi jeg hadde hatt så dårlig respons tidligere. Jeg fikk 6 egg ut, og et av dem ble eldstedatteren vår (vi fikk overraskende nok et barn til uten assistert befruktning). Lykke til med forsøket ❤️ Anonymkode: 50655...ec6
Sinnsity Skrevet 1. desember 2024 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg husker jeg både leste og hørte at man kan få færre egg med Menopur, men at de potensielt kan ha bedre kvalitet. Kildene husker jeg ikke mer, bare at jeg var opptatt av det, fordi jeg fikk få egg i utgangspunktet, og byttet til Menopur på 3. forsøk. I hvert fall så fikk jeg flere egg med Menopur, men det skyldtes etter all sannsynlighet at jeg også fikk høyere medisindose. Jeg husker ikke doseringene mer, men på dette siste forsøket fikk jeg i hvert fall den høyeste de kunne gi meg fordi jeg hadde hatt så dårlig respons tidligere. Jeg fikk 6 egg ut, og et av dem ble eldstedatteren vår (vi fikk overraskende nok et barn til uten assistert befruktning). Lykke til med forsøket ❤️ Anonymkode: 50655...ec6 Takk for svaret ditt! Så artig at det løste seg, til og med bedre enn forventet håper det går samme vei med våre 6 egg!
Månestråla Skrevet 3. desember 2024 #7 Skrevet 3. desember 2024 Jeg fikk 5 og 3 med gonal f og 10 med Menopur 😄 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #8 Skrevet 3. desember 2024 Jeg har gått på kun menopur. Har veldig lave eggreserver (amh 3.3) og slik jeg har forstått så bidrar menopur til bedre kvalitet på eggene til de som responderer dårlig eller får ut lite egg. Ikke så uvanlig å gi til sånne som meg iallefall. Første runde fikk jeg ut 5 egg, ble 2 blasto. Andre gang fikk jeg ut 5 egg, ble 3 blasto. Kvalitet over kvantitet. Anonymkode: 77363...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Skrevet 5. desember 2024 Jeg har hatt tre runder stimulering, den første og siste (privat) med bemfola, runden i midten med bemfola + menopur. Kort oppsummert var det runden med menopur som gav eggene som ble til mine to sønner 😊 Anonymkode: e7694...b49 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #10 Skrevet 12. desember 2024 Jeg har hatt 6 runder med stimulering, to av rundene var med menopur - resterende med bemfola. Var _krise_ de rundene på menopur, halverte antall egg og vel så det😤 Anonymkode: 1996c...e5c
Sinnsity Skrevet 13. desember 2024 Forfatter #11 Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har hatt 6 runder med stimulering, to av rundene var med menopur - resterende med bemfola. Var _krise_ de rundene på menopur, halverte antall egg og vel så det😤 Anonymkode: 1996c...e5c Og kvaliteten/befruktning var heller ikke bedre med menopur?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #12 Skrevet 13. desember 2024 Sinnsity skrev (4 timer siden): Og kvaliteten/befruktning var heller ikke bedre med menopur? Nei, bedre på bemfola. Anonymkode: 1996c...e5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå