Gå til innhold

Plastemballasje er ut, men hvor mye plast er det i nettingposene til frukt som nå anbefales å kjøpe og bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plastemballasje og poser er ut, noe må vi erstatte posene med. En grønn butikk kjede det ikke er nødvendig å skrive navnet på, har nå begynt å selge grønne nettingposer til å plukke frukt og grønnsaker i.  Posene selges for 3.90. Hvor mye mer de posene veier enn en tynn frukt plastpose vet jeg ikke. Men bed dyr frukt så blir jo frukten dyrere enn å veie frukten i en tynnnplastpose., dermed betaler vi igjen og igjen ekstra for å bruke miljø(u)vennlig netting plast gjenbrukes pose.

Men å erstatte et plastprodukt med ett annet, hvor miljøvennlig er de?

Her diskuterer vi ikke handlenett, den diskusjonen får noen eventuelt lage og bruke en annen tråd til.

Anonymkode: a5011...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Miljøregnskapet kan diskuteres på veldig mye. Klarer du å ta vare på flerbruksposen og bruke den i åresvis er jo det bra. 
vil du bruke bomull eller noe annet plastfritt kan du jo få kjøpt dette også, beregnet på frukt og grønt.

Anonymkode: 0562f...00f

Skrevet

Jeg har heklet poser til frukt selv. Jeg hadde noe tynt bomullsgarn liggende og tenkte at jeg like godt kunne bruke det til noe. De veier kanskje litt mer enn en tynn plastpose, men det går bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...