AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #1 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg fant noen vintersko på nettbutikken til en kjedebutikk (de var forresten ikke på salg), fant ut hvilken fysisk butikk i nærheten av meg som solgte dem, gikk innom og prøvde dem på, og sa så at jeg skulle ha dem. I kassen så fikk jeg spørsmålet om jeg ville ha med esken (jeg sa nei pga plass, hun i kassen sa ikke noe mer på det) og så fikk jeg se totalbeløpet. 1100 kr mer enn hva prisen var i nettbutikken! Jeg har noe sosial angst så jeg sa ikke noe på det og tenkte at jeg sikkert kunne returnere dem for å så heller bestille dem med klikk og hent til 1100 kr mindre, men på vei hjem så kom jeg på at jeg har jo takket nei til esken de kom i, så da har jeg kanskje ikke rett til å returnere dem i det hele tatt? Har noen opplevd lignende? Dersom det er dødfødt så tenker jeg ikke å prøve å returnere. Anonymkode: 26256...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg sjekket også skoene for pris da jeg prøvde dem på i butikken, men kunne ikke se en pris så antok at det var samme pris som på nettbutikken ts Anonymkode: 26256...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Del Skrevet 30. november 2024 Bestiller du ikke nettbutikk får du jo med eske, problem løst. Ellers må du jo si ifra når du mener prisen er feil. Kan være en god forklaring, en feil eller at de matcher prisen. Anonymkode: 20193...0b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bestiller du ikke nettbutikk får du jo med eske, problem løst. Ellers må du jo si ifra når du mener prisen er feil. Kan være en god forklaring, en feil eller at de matcher prisen. Anonymkode: 20193...0b1 Vet at jeg burde sagt ifra at dette ikke var prisen jeg så for meg å betale, men har så problemer med å konfrontere folk. Planen var i utgangspunktet å returnere skoene på mandag og heller bestille skoene med klikk og hent. ts Anonymkode: 26256...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 Du kan nok fortsatt returnere de, så lenge du har kvittering. Anonymkode: e43a6...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan nok fortsatt returnere de, så lenge du har kvittering. Anonymkode: e43a6...a04 Selv uten esken? Virker om om kjeden ønsker originalemballasjen, men jeg fikk noe ingen informasjon om at varen ikke kunne returneres uten heller ts Anonymkode: 26256...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #7 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv uten esken? Virker om om kjeden ønsker originalemballasjen, men jeg fikk noe ingen informasjon om at varen ikke kunne returneres uten heller ts Anonymkode: 26256...778 Ja uten esken. Har gjort det før. Anonymkode: e43a6...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja uten esken. Har gjort det før. Anonymkode: e43a6...a04 Husker du hvilken butikk? Dette er europris Anonymkode: 26256...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #9 Del Skrevet 30. november 2024 Kanskje du skal vurdere verge. Anonymkode: e4ad9...c64 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #10 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg fant noen vintersko på nettbutikken til en kjedebutikk (de var forresten ikke på salg), fant ut hvilken fysisk butikk i nærheten av meg som solgte dem, gikk innom og prøvde dem på, og sa så at jeg skulle ha dem. I kassen så fikk jeg spørsmålet om jeg ville ha med esken (jeg sa nei pga plass, hun i kassen sa ikke noe mer på det) og så fikk jeg se totalbeløpet. 1100 kr mer enn hva prisen var i nettbutikken! Jeg har noe sosial angst så jeg sa ikke noe på det og tenkte at jeg sikkert kunne returnere dem for å så heller bestille dem med klikk og hent til 1100 kr mindre, men på vei hjem så kom jeg på at jeg har jo takket nei til esken de kom i, så da har jeg kanskje ikke rett til å returnere dem i det hele tatt? Har noen opplevd lignende? Dersom det er dødfødt så tenker jeg ikke å prøve å returnere. Anonymkode: 26256...778 Butikken avgjør, sosial angst eller ikke, det har ingen relevans her. Mulig du kan bestille på nett og ta den esken med på de andre skoene til fysisk butikk? Om det går vet jeg ikke. Vanlig å få beskjed i skobutikker at de ikke tar retur uten skoesker til skoene. Anonymkode: bb147...c45 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #11 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Butikken avgjør, sosial angst eller ikke, det har ingen relevans her. Mulig du kan bestille på nett og ta den esken med på de andre skoene til fysisk butikk? Om det går vet jeg ikke. Vanlig å få beskjed i skobutikker at de ikke tar retur uten skoesker til skoene. Anonymkode: bb147...c45 Helt klar over at min angst ikke har noe å si utover å forklare tankeprosessen min Får vurdere om jeg ringer dem og spør eller rett og slett håper på at esken man får ved bestilling på nett er tilsvarende ts Anonymkode: 26256...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #12 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Husker du hvilken butikk? Dette er europris Anonymkode: 26256...778 Mener du Eurosko, eller kjøpte du faktisk sko på Europris? Ante ikke at de hadde sko der en gang. Anonymkode: 630ac...b59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #13 Del Skrevet 30. november 2024 Var jo dumt at du ikke sa noe der og da. Byttefristen er vel såpass lang i en sånn type butikk at du kan bestille på nett og bruke den esken når du returnerer skoene du kjøpte? Nå har du jo prøvd de og sett at de passer. Anonymkode: cae5e...e79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #14 Del Skrevet 30. november 2024 Tviler på at du får returnere uten eske, det er ikke vanlig praksis. Anonymkode: 8e032...fe9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #15 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 15.14): Var jo dumt at du ikke sa noe der og da. Byttefristen er vel såpass lang i en sånn type butikk at du kan bestille på nett og bruke den esken når du returnerer skoene du kjøpte? Nå har du jo prøvd de og sett at de passer. Anonymkode: cae5e...e79 Og avhengig av åpent kjøp eller deponering. Det er jo ikke bytte ts skal, men ha igjen pengene for og kjøpe de et annet sted. Vet ikke om dette er euro pris eller eurosko. Eurosko hadde ikke pent kjøp før, men mulig de har det nå. Anonymkode: 73b78...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #16 Del Skrevet 1. desember 2024 For å svare på spørsmålet ditt: Du har ikke bytterett for varer kjøpt i fysiske butikker. Mange butikker gir deg likevel rett til å bytte, men dette er ikke noe de har plikt til etter loven. Å bytte er heller ikke det samme som å få pengene tilbake; normalt vil du få en tilgodelapp dersom butikken ikke har en policy om åpent kjøp. Hvilke retningslinjer den aktuelle butikken har for dette, bør du sjekke på butikkens nettside. Når det gjelder å returnere sko uten eske, så er det ikke sikkert du får, men det kan være butikken er grei. Normalt må du levere inn varen ubrukt med original emballasje, med mindre butikken reklamerer med en form for 100% fornøyd-garanti, der du kan ta i bruk varen, og returnere den hvis du ikke er fornøyd. Anonymkode: c7494...aa1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #17 Del Skrevet 1. desember 2024 Vet om flere butikker som ikke bytter sko om det ikke er eske med. Gjelder både DNA og Eurosko bl.a Og det er fullt lovlig at det er forskjell på pris i butikk kontra nettbutikken til forskjellige butikker Anonymkode: 62d5d...939 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå