Gå til innhold

Hva skjer under fysioterapibehandlingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått rekvisisjon til fysioterapeut for behandling og bassengtrening, så jeg lurer på hvordan dette egentlig foregår. Kommer han til å knekke meg sønder og sammen? Lønner det seg å komme i treningstøy? Jeg har fått beskjed om å ta med et håndkle til behandlingen. Hva skal dette brukes til? Er alle øvelsene i forbindelse med bassengtreningen i vannet?

Håper noen kan svare! :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bassengtrening er i vannet. Svømming er bra for de med bekkenløsning. Første time vil fysioterapeuten kjenne på bevegelsen/slarken i bekken/hofter for å vurdere hvor stor bekkenløsningen din er. Du vil også få tips om hvordan sitte, ligge og gå. Selv hvordan/ hva du skal gjøre av husarbeid.

Det kan lønne seg å ta med treningstøy for noen øvelser blir det helt sikkert.

Håndkleet ditt skal du ligge på under undersøkelsen.

Gjest motorrypa
Skrevet

hei.

i mitt tilfelle så får jeg stortsett bare massasje.

det kan jo høres relativt behagelig ut, men det er ganske så smertefullt for mitt vedkommende.

selve bekkenløsningen kan de jo ikke gjøre noe med, men jeg har fått endel tips om hvordan jeg kan gjøre ting litt mere behagelig for meg sjøl.

jeg gikk faktisk på krykker da jeg begynnte med behandlingen, å nå kan jeg spasere ganske mye uten dem.

jeg holdt på å få betennelse i bekkenmuskalturen på grunn av bekkenløsninga å det var på grunn av dette at jeg hadde problemer med å gå.

å massasjen har løst opp endel på dette.

driver også endel med knipeøvelser fordi dette er bra for bekkenet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...