Gå til innhold

Så irriterende med venner som ikke holder avtaler!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk spørsmål i går om jeg ville komme på besøk til en kompis av meg, ( voksen mann på 45 år) og jeg sa ja. Min kompis skrev til meg at "vi ringes i morgen formiddag og avtaler tidspunkt", og jeg skrev ja.

Jeg sendte en sms klokken 10:30 om at jeg var klar til å komme, men hørte ingenting og klokken 12 ringte jeg og fikk ikke svar, og nå sitter jeg her og venter.

Jeg satte av 4 timer til dette besøket, men nå har store deler av formiddagen gått og jeg vet han blir fornærmet og sur hvis jeg avlyser fordi han ikke har holdt avtalen. Han har nok glemt å ta lyd på telefonen eller glemt å se på telefonen, og tenker sikkert at jeg har hele dagen og kvelden til å bruke hos han.

Helgene er hellige for meg og denne dagen skulle jeg trene styrke, kjøpe julegaver og handle på Black Friday.

Respektløst😠

Dette har dessverre skjedd før og nå husker jeg hvorfor jeg ikke har orket å ha så mye kontakt med han, men det er han som ønsker kontakt med meg.

Anonymkode: 473cc...db1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Vi ringes i morgen formiddag og avtaler tidspunkt. "

Han mener nok å treffe deg i ettermiddag / kveld. 

Du klarer vel å trene og handle med telefonen medbrakt og kan svare når han våkner og ser at du har ringt? 

Anonymkode: 2940f...13c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 11.44):

"Vi ringes i morgen formiddag og avtaler tidspunkt. "

Han mener nok å treffe deg i ettermiddag / kveld. 

Du klarer vel å trene og handle med telefonen medbrakt og kan svare når han våkner og ser at du har ringt? 

Anonymkode: 2940f...13c

Ekspander  

Jeg tolket det som om at vi skulle møtes "i formiddag", så det kan jo hende at han har tenkt at vi skal lage avtale i formiddag og så møtes ettermiddag/ kveld, men det var ikke det jeg tenkte. Uansett hva han tenkte så har han jo ikke holdt sin del av avtalen, og nå er formiddagen snart over🙄

Har nå forstått at med slike mennesker må man lage faste avtaler/ klokkeslett, hvis ikke blir det for uklart.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 11.50):

Jeg tolket det som om at vi skulle møtes "i formiddag", så det kan jo hende at han har tenkt at vi skal lage avtale i formiddag og så møtes ettermiddag/ kveld, men det var ikke det jeg tenkte. Uansett hva han tenkte så har han jo ikke holdt sin del av avtalen, og nå er formiddagen snart over🙄

Har nå forstått at med slike mennesker må man lage faste avtaler/ klokkeslett, hvis ikke blir det for uklart.

Ts

Ekspander  

Jeg tenkte også…  snakke på formiddagen for å avtale. Formiddagen er long gone uansett…. 

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, hvorfor gjorde dere ikke en avtale om tid i går da dere hadde kontakt? Jeg ville i hvert fall gjort det. 

Det er jo ikke helt riktig at han ikke holder avtaler, for dere har jo ingen konkret avtale. OK, dere skulle bli enige om tidspunkt dagen etter, men det ble jo heller ikke avtalt noe tidspunkt for når dere skulle avtale tidspunkt?

Anonymkode: 45c25...db7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 11.59):

Men, hvorfor gjorde dere ikke en avtale om tid i går da dere hadde kontakt? Jeg ville i hvert fall gjort det. 

Det er jo ikke helt riktig at han ikke holder avtaler, for dere har jo ingen konkret avtale. OK, dere skulle bli enige om tidspunkt dagen etter, men det ble jo heller ikke avtalt noe tidspunkt for når dere skulle avtale tidspunkt?

Anonymkode: 45c25...db7

Ekspander  

Avtalen for å avtale tidspunkt var i formiddag, så den avtalen brøt han, selv om jeg trodde at vi både skulle avtale og møtes i formiddag.

Det var han som foreslo det, og han er alltid vinglete og klarer aldri å lage fast avtale.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Nå har jeg endelig fått kontakt med han og han mener at det er fremdeles er formiddag, og er ikke klar for å lage en avtale enda.

Han skal gi meg beskjed om "en stund" for når det passer for han å ha besøk.

Kan legge til at han bor 40 minutter med buss fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 12.26):

Ts her

Nå har jeg endelig fått kontakt med han og han mener at det er fremdeles er formiddag, og er ikke klar for å lage en avtale enda.

Ekspander  

Vil du virkelig bruke tid på det der?

Anonymkode: f60ab...d59

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ekspander  

Men hvorfor lytter du ikke til dine egne grenser? Du er irritert for at han ikke holder avtaler og så aksepterer du det bare. Det hadde ikke jeg giddet. 

Var det meg ville jeg laget avtalen i går kveld siden jeg ikke vil kaste bort masse tid på å avtale ting når en heller kan gjøre en konkret avtale med det samme. Og hvis han deretter ikke visste at formiddag var før 12, og ikke var klar til avtale etter klokken 13 så ville jeg sagt at da laget jeg andre planer. Respekter deg selv! ingen andre gjør det for deg. :D 

Anonymkode: 86066...206

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ekspander  

Ikke klar for å lage en avtale ennå? Hjelpes meg, det der hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: c9600...f1b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne er uhelbredelige, dessverre. "Han mener det fortsatt er formiddag" 😅 

Men siden du aldri vil klare å helbrede ham, må du gjøre følgende hvis du fortsatt vil treffe ham i fremtiden. Avtal tidspunkt med en gang. Og hvis han ikke dukker opp/åpner til det tidspunktet, send melding om at du gjør noe annet isteden. Han blir gjerne sur, men det er eneste måten å håndtere sånne.

Jeg snakker av erfaring med blant andre en venninne som mente "møtes ved Stortinget klokken 14" betyr "nå er klokka kvart over to så da hopper jeg i dusjen og begynner å tenke på å reise ned til byen". Og ja, hun ble sur da jeg etter en halvtime gikk videre så jeg slapp bli en av de som kommer inn på kinoen etter filmen var begynt, istedenfor å vente på henne så vi sammen kunne flashe lommelyktene våre i ansiktet på folk og be hele raden reise seg.

Anonymkode: ad06d...260

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspander  

Dra på trening eller shopping og vent og se hva det ender med fra hans side. 

Anonymkode: 80666...ed9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Har skrevet til han for 30 min at jeg trodde vi skulle avtale og møtes tidlig på dagen, og at det nå blir bare rot for meg å vente hele dagen når jeg kan bruke tiden på andre ting.

Har ikke fått svar fordi han har sikkert ikke lyd på mobilen🤨

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 12.43):

Ts her

Har skrevet til han for 30 min at jeg trodde vi skulle avtale og møtes tidlig på dagen, og at det nå blir bare rot for meg å vente hele dagen når jeg kan bruke tiden på andre ting.

Har ikke fått svar fordi han har sikkert ikke lyd på mobilen🤨

Ekspander  

Dra på trening, og hvis han kommer med "vi møtes kl 17" så dukk opp kl 20 og si du mener den fortsatt er 17. 

Anonymkode: ad06d...260

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, en sånn venn hadde jeg rett og slett ikke klart å ha. Jeg trenger at ting er litt forutsigbart. 

Anonymkode: 2d42b...a5c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke orket. Hadde droppet det vennskapet. Og i hvert fall ikke holdt av dagen noe mer.

Anonymkode: ef175...991

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn venninne, men jeg har lært meg å være veldig tydelig med henne, og kommunisere godt. Når hun tar kontakt og vil møtes, sier jeg ja, og spør når det passer for henne. Om hun f.eks. svarer 'neste helg', spør jeg hvilken dag som passer best, og så finner vi klokkeslett. Fungerer fint for oss, og meg. Om jeg ikke hadde gjort det sånn, hadde vi aldri møttes. Haha.

Anonymkode: 154c3...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er uaktuelt for meg, går ikke å venter en hel dag på st noen skal få ut fingeren. 

Anonymkode: b1e95...53d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...