Gå til innhold

Hvilken del av svangerskapet er det aller viktigste å spise sunt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med tanke på fosterets utvikling?

Noen som vet?

Anonymkode: 8fba1...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

De 10 første mndr?

Anonymkode: 7cfc0...5ed

Hvilken av de første 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken av de første 10?

Hele svangerskapet

Anonymkode: 4463a...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig hele svangerskapet men det er jo noen vitaminer/mineraler du bør få i deg spesielt i starten, f. eks b-vitaminer. Etterhvert (fra ca uke 20) vil mange gravide trenge jerntilskudd for å tåle fødselen

Anonymkode: 1a11d...db6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Viktig hele svangerskapet men det er jo noen vitaminer/mineraler du bør få i deg spesielt i starten, f. eks b-vitaminer. Etterhvert (fra ca uke 20) vil mange gravide trenge jerntilskudd for å tåle fødselen

Anonymkode: 1a11d...db6

Takk for det første ordentlige svaret🙏😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et meget spesielt spørsmål. Jeg får tankekjør. Vær snill med fosteret.

Anonymkode: b98f7...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt litt på det samme selv. Spiser sunt, da, men tenker jeg ikke bør spise godteri i tredje trimester pga risiko for diabetes? Mens det tillater jeg meg nå i første og andre trimester. Uten at jeg vet oM det er noe poeng. 

Anonymkode: d8481...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har lurt litt på det samme selv. Spiser sunt, da, men tenker jeg ikke bør spise godteri i tredje trimester pga risiko for diabetes? Mens det tillater jeg meg nå i første og andre trimester. Uten at jeg vet oM det er noe poeng. 

Anonymkode: d8481...cc8

Jeg tok glukosebelastningstest i 2.trimester som var helt fin, og da sa legen at hvis jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes på det tidspunktet kom jeg ikke til å få det heller, samme hva jeg spiste (innenfor normalen selvfølgelig). Så normale mengder smågodt er helt greit så lenge du tar den testen og den er negativ. Spør legen om du er i tvil.

Jeg er ganske avslappet til kostholdet under svangerskapet. Jeg kastet opp daglig i 4-5 måneder og det lille jeg fikk i meg av mat var ikke særlig sunt. Kunne ikke velge og vrake i hva som faktisk holdt seg nede. Og alle, hos lege, jordmor og sykehus, har betrygget meg om at det ikke går utover fosteret. Fosteret får det det trenger, og får ikke et dårligere utgangspunkt fordi jeg ikke har klart å spise nok grønt. Om jeg har manglet noe har de fanget det opp raskt, og jeg har tatt kosttilskudd. Så om du mangler noe vil det oppdages.

Nå går jeg utifra at du ikke spiser McDonalds daglig fra før, siden du tross alt tar kosthold på alvor. Helt normalt kosthold med utskeielser her og der er innafor i alle trimester.

Anonymkode: 36197...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før svangerskapet, og gjennom hele. 

Anonymkode: 43e03...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...