Gå til innhold

Så det er lov å kjøre med fjernlys på hele tiden nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver morgen ser jeg minst et tosifret antall apemennesker som har dem på og ikke blender ned for motgående trafikk (og ofte kjører de rett bak en stakkar) . Og dette er ikke øde landevei heller, men en godt trafikkert fylkesvei med lyktestolper og alt. Noen har også sånn forbanna LED-bar som er ettermontert. 

Dette er lov nå for tiden, eller?

Anonymkode: 6d6b8...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på de nye bilene så slår disse lysene ned etter min mening ned for seint når de står på auto. Og nye type lys sier også at gir feil de er sterkere så selv om de er slått ned så virker det som folk kjører med fult lys. Noen biler har også lys som lyser langs hele fronten som pynt som ikke får slått av ledlys

Anonymkode: 7e8f0...449

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det stemmer med at flere har fått generelt sterkere lys. Har også undret meg flere ganger om folk kjører med fjernlys.

Anonymkode: d1fb2...027

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 9.44):

Tror det stemmer med at flere har fått generelt sterkere lys. Har også undret meg flere ganger om folk kjører med fjernlys.

Anonymkode: d1fb2...027

Det er helt korrekt. Moderne biler har rett og slett mye mere/sterkere lys. Selv om det er korrekt justert er det så mye at det oppfattes blendende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestandig en idiot som blinker på meg å. Jeg kjører ikke med langlys. Men har relativ ny bil. Da blinker jeg tilbake slik at dem ser at jeg kjører ikke med langlys. Men er enig jeg. Er jo mye mere behagelig å møte en bil med gule lys enn oss med hvite lys. Men jeg ikke så mye jeg får gjort med det da. 

Anonymkode: ffcb6...e7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bestandig en idiot som blinker på meg å. Jeg kjører ikke med langlys. Men har relativ ny bil. Da blinker jeg tilbake slik at dem ser at jeg kjører ikke med langlys. Men er enig jeg. Er jo mye mere behagelig å møte en bil med gule lys enn oss med hvite lys. Men jeg ikke så mye jeg får gjort med det da. 

Det løses enkelt ved at jeg setter på fjernlys selv så får begge bli blendet!

Anonymkode: 661e4...867

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo- bytt bil

Anonymkode: a1d74...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.

Blir ofte blinket på, og da blinker jeg tilbake for å vise at jeg ikke har på fjernlysene.

Anonymkode: d4bcf...c1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo- bytt bil

Du vil bare se mer og mer til det, sånn er det med nyere biler nå, så det hjelper fint lite å bytte bil. Det vil alltids bli kjøpt nye biler.

Anonymkode: d4bcf...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo- bytt bil

Man vet jo ikke selv om man blender andre når lyset er slik fra bilprodusentens side. Finnes det en liste over biler med for sterke lys kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 9.31):

Hver morgen ser jeg minst et tosifret antall apemennesker som har dem på og ikke blender ned for motgående trafikk (og ofte kjører de rett bak en stakkar) . Og dette er ikke øde landevei heller, men en godt trafikkert fylkesvei med lyktestolper og alt. Noen har også sånn forbanna LED-bar som er ettermontert. 

Dette er lov nå for tiden, eller?

Anonymkode: 6d6b8...c3a

Står lysene på auto, så skal lysene blende ned og opp automatisk i tilknytning til gatelys og møtende trafikk. Noen mennesker klarer ikke å innstille lysene sine på rett måte, andre bryr seg ikke, som så mange andre i samfunnet de er bare opptatt av seg og seg selv og seg selv, igjen.

Møtende trafikk med ett lys som står som en lyskaster i mot eller kommer bak, de er faktisk enda verre. Å bytte lyspære på en side og bytte til noe Temutull eller annet ræl det skulle vært forbudt. Politiet er altfor slappe og med å ta disse. Ei kontroll skal heller ikke den fange opp slike feil? 

Anonymkode: 8ed9a...e8f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo- bytt bil

Setter pris på gode lys, så nei takk. 

Lær deg å se på veien fremfor møtende biler 

Anonymkode: f5451...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fått sånne fjernlys jeg ikke slår av, bilen blender selv. Har hatt bilen en stund men ikke kjørt så mye i mørket. Så nå som jeg har begynt mer med det er det sinnsykt uvant. Gjør vondt å la de stå på 😅 Men har foreløpig ikke blitt blinket på, så antar bilen gjør jobben greit selv. Og det er veldig digg at den opprettholder fjernlys ut i grøften på min side, noe jeg savner veldig når fjernlys blendes manuelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...