Gå til innhold

Hvilke dyr har du nesten kjørt på eller krasjet med i ditt billiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katt, hund, rev, rådyr, hjort, elg, ku, sau. 

Unngått alle bortsett fra rådyr. (Regner ikke med fugl, mus, padder og slike smådyr da) 

Anonymkode: 6dd7d...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjørte på en frosk med motorsykkel, den hoppet videre🫣 Tror jeg traff benet, for han hoppet rart etterpå. 

Anonymkode: 95d29...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg øvelseskjørte holdt jeg på å kjøre på en hund. Etter det var jeg så oppskakket at jeg ikke prøvde meg bak rattet igjen før et år senere.

Anonymkode: 164a4...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt på flere katter, en hund, flere rådyr, elg, hoggorm. Alt dette da jeg kjørte langtransport. 

Anonymkode: eace1...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært passasjer en gang ved påkjørsel av hare og en gang ved påkjørsel av det vi tror var en grevling. 

Har som sjåfør vært guffent nære på å kjøre på elg ved tre anledninger, to ganger i mørket og en gang i dagslys. Den i dagslys der var det nok dagslyset som gjorde at jeg ikke kjørte på den, for jeg så den akkurat tidsnok til å bremse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 23.06):

Aldri kjørt på noe før, men måtte bråbremse for en ku en gang. Ellers har jeg kjørt over masse frosker, det er rimelig nasty. 

Anonymkode: 924fe...891

Frosker er så ekle, de splatter så fælt 😭😭😭

Anonymkode: 0b510...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av dyrene jeg har nesten kjørt på så er det hare, ekorn, rådyr, elg, flere sauer, et reinsdyr og en hel andefamilie som krysset veien i en sving. Av dyr jeg har kjørt på så er det 2 stk duer (begge stupte ned i kjørefeltet, begge i 50 soner), 1 stk ung skjære (5 av 6 skjærer fløy riktig vei), et par frosker og et stort antall mus. Jeg bor i skogen, så smådyrene er vanskelige å se på grusveien selv om jeg kjører sakte. Det verste jeg har vært med på er en katt som mannen min kjørte på i et boligfelt (jeg var passasjer). Det var 30 sone, vi kjørte i under 20 for vi leitet etter et husnummer. Ut kommer katta rett fra en hekk som stod helt inntil veien. Det var ikke mulig å unngå dessverre. Katten var også gravid, men døde momentant (for langt unna vetrinær for å kunne få reddet ungene i magen). Gikk rundt til hvert eneste hus i nærheten og spurte om de visste hvem som eide den (den hadde ikke halsbånd, ikke tatovering i øret og ingen chip). Viste seg å være en villkatt som en av husene i nærheten hadde gitt mat. En liten trøst at ingen måtte sørge over den, men fryktelig trist alikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådyr (liten dytt bare, det ble ikke skadd) og en fugl som fløy gjennom forhjulet (mc) + 100tusenvis av insekter av ukjent type...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJørt på en grevling en gang (Overlevde)  var en kattepus som løp under bilen en gang den måtte til dyrlegen og sy noen sting i hodet og overlevde om ikke de som eide den løy til meg når de ringte til meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

KJørt på en grevling en gang (Overlevde)  var en kattepus som løp under bilen en gang den måtte til dyrlegen og sy noen sting i hodet og overlevde om ikke de som eide den løy til meg når de ringte til meg 

Huff. Du må lære deg å kjøre ordentlig 

Anonymkode: 2bd64...3e6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff. Du må lære deg å kjøre ordentlig 

Anonymkode: 2bd64...3e6

Ja grevlingen kom løpende var 70 km på stedet katten var i mørket så bare noe som forsvant på skrått under bilen jeg er glad det gikk bra spurte noen i nabohusene og det hørtes ut som katten til søsteren hans hun ringte senere og fortalte at katten hadde det bra tilbydde meg og betale også men de takket nei til det var ikke min skyld sa dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten et rådyr, plutselig kom det to rett foran bilen i 80-sonen.

Anonymkode: 5f6fe...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katt. Kjørte i en sving og den kom løpende rett mot meg. Den skal være glad jeg er ung og har ekstremt god refleks. 

Hjort. Plutselig var den midt i kjørefeltet. Men det var skikkelig snøvær og bilen noen titalls meter fremfor meg kjørte svært sakte. Da sakket jeg også ned og kjørte bare i 20-30 km/t. Flaks for den. 

har også nesten kjørt på padder, men heldigvis for dem er jeg veldig dyrekjær. Så jeg fikk samboer til å sette seg i førersetet, så gikk jeg fremfor bilen og kastet dem av veien:tunge: finnes det bedre mennesker enn meg? Tviler. 

Anonymkode: 65c15...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evot_i_skogen skrev (På 4.12.2024 den 12.11):

Av dyrene jeg har nesten kjørt på så er det hare, ekorn, rådyr, elg, flere sauer, et reinsdyr og en hel andefamilie som krysset veien i en sving. Av dyr jeg har kjørt på så er det 2 stk duer (begge stupte ned i kjørefeltet, begge i 50 soner), 1 stk ung skjære (5 av 6 skjærer fløy riktig vei), et par frosker og et stort antall mus. Jeg bor i skogen, så smådyrene er vanskelige å se på grusveien selv om jeg kjører sakte. Det verste jeg har vært med på er en katt som mannen min kjørte på i et boligfelt (jeg var passasjer). Det var 30 sone, vi kjørte i under 20 for vi leitet etter et husnummer. Ut kommer katta rett fra en hekk som stod helt inntil veien. Det var ikke mulig å unngå dessverre. Katten var også gravid, men døde momentant (for langt unna vetrinær for å kunne få reddet ungene i magen). Gikk rundt til hvert eneste hus i nærheten og spurte om de visste hvem som eide den (den hadde ikke halsbånd, ikke tatovering i øret og ingen chip). Viste seg å være en villkatt som en av husene i nærheten hadde gitt mat. En liten trøst at ingen måtte sørge over den, men fryktelig trist alikevel. 

Unnskyld for å si det, men det var like greit at hun og ungene døde. Ingen av de hadde eller hadde fått et fint liv uansett og hadde kun bidratt til å øke kattebestanden ytterligere. 

Anonymkode: 65c15...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådyr, elg, grevling, katt, ekorn og diverse fugler. 

Aldri faktisk kjørt på noe, takk og lov. Forresten, kanskje jeg har kjørt på en frosk en gang. 

Anonymkode: d1140...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt på fugl et par ganger. Nesten kjørt på hjort, hare og katt. En sau som sprang inn i siden på bilen min en gang men gikk bra heldigvis

Anonymkode: fa0ca...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørte nesten på en flokk kameler på E18 for noen år siden.

Anonymkode: 563b0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elg.

Jeg og kjæresten kom kjørende (han satt bak rattet) i Oslo, og plutselig løp en ung elg rett foran bilen i et tett bebodd område! Jeg kunne skjelne de enkelte hårene i pelsen dens, så tett på oss var den. Hadde vi vært et sekund tidligere ute, hadde elgen havnet på panseret og frontruta vår. Gurimalla så redde vi ble. Det gikk heldigvis, på håret, bra. Elgen forsvant og vi kjørte videre.

Bank i bordet for at noe sånt ikke skjer igjen!

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 13.04):

Reinsdyr, men det var vel mer det som hoppet inn i siden på bilen min enn at jeg kjørte på det.

Anonymkode: ed0a9...901

En elg gjorde det samme på meg. Hoppet over panseret på en bil i motgående kjørefelt, og smallt inn i førerdøra på bilen min.

Anonymkode: 00351...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff en måke som plutselig stupte i bilruta i 90 sonen. Tror jeg ble like paff som måka. Fikk en grevling som pila under bilen i ingenmannsland. Tror grevlingen holdt inn magen, for det er bare flaks jeg ikke traff den.  Opplevde også en elg som hoppet over bilen min. Noe flaks med å kjøre liten bil. Men var bra skjelven etter å ha sett klovene i øyehøyde når jeg bråbremsa. Men traff ikke elgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...