Gå til innhold

Hvilke dyr har du nesten kjørt på eller krasjet med i ditt billiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utenom apekatter (mennesker som krysser veien der det ikke er fotgjengerfelt, gjerne i mørket uten refleks) har jeg bare vært ute for at rever, katter og dådyr (én gang) har løpt ut i veien foran meg. Har heldigvis ikke kjørt på noen av dem. Dådyret var skummelt, fordi det hoppet ut i veien rett bak en sving 😨

Hva med deg?

Anonymkode: 67570...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjørt på rådyr, det døde momentant. For nære til å få stoppet eller svingt unna. Men har hatt katter, rev, elg og rådyr som jeg har måttet bråbremse for. 

Anonymkode: b060c...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter, ekorn, mus, elg, rådyr, grevling, rev. Kjørt på en fugl en gang :( 

Anonymkode: 72b73...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinsdyr, men det var vel mer det som hoppet inn i siden på bilen min enn at jeg kjørte på det.

Anonymkode: ed0a9...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mye rådyr og elg i kommunen, så jeg har måttet stått på bremsen for dem en del ganger. I tillegg har ekorn, harer, mus, rever og katter løpt over veien foran meg, men det har ikke vært så nært.

Kjørte på ett rådyr midt på natten for en del år siden. Så det ikke før det kom hoppende opp fra grøfta, og hun smalt rett inn i siden på bilen, falt tilbake i grøfta og døde. Heldigvis hadde hun ikke kalver i det minste.

Også krasjet jeg med en kjøttmeis en gang. Måtte ringe for å få hjelp til å avlive den da jeg ikke greide å få meg selv til å gjøre det 😟

Endret av Nonstop1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Homo sapiens uten refleks. Men langt oftere har jeg som fotgjenger nesten blitt påkjørt av bilister, på fortau og MED refleks. 

Anonymkode: 6c698...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på en katt  som kom fort ut i veien. Den døde kontant, verst var det at der var 5 små barn som så på. Gikk mye tid til trøsting før foleldrene kom til.

Anonymkode: dbdc1...e88

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten kræsjet med et levende vesen bare en gang, og det var en hund av alle ting. Det var en fuglehund ute i ingenmannsland, så mulig noen på jakt som ikke hadde kontroll på hunden sin rett ved en 100-sone... Sprintet inn på veien rett foran bilen, og både jeg og motgående bil kjørte nesten over den. Smatt mellom med et nødskrik. Et halvt sekund senere hadde den vært kvestet rundt dekka sikkert.

Anonymkode: 1bbe9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Utenom apekatter (mennesker som krysser veien der det ikke er fotgjengerfelt, gjerne i mørket uten refleks) har jeg bare vært ute for at rever, katter og dådyr (én gang) har løpt ut i veien foran meg. Har heldigvis ikke kjørt på noen av dem. Dådyret var skummelt, fordi det hoppet ut i veien rett bak en sving 😨

Hva med deg?

Anonymkode: 67570...5e4

Katt, rev, fugl, rådyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte over beina til en elg en gang. Den løp ut foran motkommende bil, ble hivd opp i lufta og landet sidelengs i veibanen foran min bil, hadde ikke sjanse til å styre unna så kjente at det humpet godt da jeg kjørte over den... Utrolig nok ble det ingen skade på min bil, og elgen reiste seg rett etterpå og løp inn i skogen. Vet ikke hvordan det gikk med motkommende bil, den kjørte bare videre. Må da ha fått en skikkelig bulk iallefall. 

Anonymkode: f542a...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemen - hundrevis når der kryr av dem i lemenår og de er overalt på veien. Splatt-splatt-splatt 😭

Anonymkode: 3a448...2aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri kjørt på noe annet levende vesen, men måtte jage en gris ut av veien en gang. Så har jeg blitt stående i evigheter på grunn av villkanin. De blir jo så hypnotiserte av lysene på bilen.

Anonymkode: bd8cb...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katt, ekorn, måke, røyskatt, elg og reinsdyr har jeg nesten kjørt på, men aldri truffet. Reinsdyra er de verst. I nord er sinnsyke, bryr seg ikke og går midt i veien og bare stirrer på deg når du kommer med bilen uansett hvilken hastighet.

Anonymkode: 2f9f7...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte rett over ett ekorn.. og nesten et rådyr. Det er utrolig mange rådyr her jeg bor 

Anonymkode: 274fa...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri kjørt på noe før, men måtte bråbremse for en ku en gang. Ellers har jeg kjørt over masse frosker, det er rimelig nasty. 

Anonymkode: 924fe...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truffet hare og grevling, ikke hatt sjans til å komme unna. 
Måttet bråbremse for de aller fleste andre, til og med bikkje. Sånn er det å bo på landet... 

Anonymkode: 5bb87...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...