AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #1 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg har lest slike historier flere ganger, men vet ikke helt om det er skrøner eller ikke. Den går slik at en du kjører på motorveien, så kommer en bil bak som kjører helt opp i rasshøllet ditt, så du setter opp farten til godt over fartsgrensen. Så setter bilen på blålys, og det viste seg å være en sivil purkebil, og du får bot for å kjøre for fort. Anonymkode: dd4a5...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 30. november 2024 #2 Del Skrevet 30. november 2024 Joda, om du ikke er smart nok til bare la den få kjøre forbi, så kan du skylde på det. Har hatt mange litt snodige biler bak som bare har kjørt forbi, men aldri brydd meg en døyt om at de ”presser” meg. Det er den bakenforkjørende sin skyld om den sitter i hekken min om jeg må bråbremse for noe foran meg. Og vil de forbi, da får de bare kjøre forbi. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg skal ikke påstå at de aldri prøver, men det er nå bare å la være å sette opp farten så slipper man å få bot for råkjøring. Anonymkode: 5c7e8...6f1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Del Skrevet 30. november 2024 Politiet har ikke lov til å fremprovosere brott i Norge, så nei. Men en sivil politibil er jo en vanlig bil da, så du blir ikke «presset» til å kjøre fort. Du holder vel høyrefila eller evt kjører inn til siden så de som kjører fortere enn deg kan kjøre forbi? Hvis du kjører 180 på motorveien stopper de deg så klart og gir deg en bot. Anonymkode: 20294...b08 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 Ikke si purkebiler. Anonymkode: e30e5...799 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 Er jo bare å holde rett fart. Når jeg er på eks E6 så låser jeg på det som er fartsgrensa så vil de da forbi får de blinke over i andre fila å kjøre forbi. Er den bak som uansett har skyld hvis en må bråbremse og treffer en i ræva Anonymkode: b134f...2ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #7 Del Skrevet 30. november 2024 Det prøvde de seg på med mannen til en venninne for et par år siden. Han er nesten 50 men kjørte da en bil som de nok antok at tilhørte noen betydelig yngre. De holdt på lenge også før de ga seg og kjørte videre. Husker også at en bekjent mistet lappen ved å gå på akkurat det der da han var fersk sjåfør, men det er sikkert 15 år siden. Anonymkode: 87075...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Del Skrevet 30. november 2024 Har vært ute for det selv. Han kommer som ett skudd bak meg, sivil bil, jeg ligger litt under fartsgrensa på mørk, våt landevei, ikke akkurat tofeltsvei, smaler veier. han presser på, rett i ræva på meg. Jeg øker farten noe ei stund for å få litt avstand, fordi jeg vet det straks er en utkjøring foran meg, da blinker jeg meg inn og skal slippe han forbi Fyren stanser faktisk fremfor meg på utkjørselen, presenterer seg som politi, machobrisker seg, blåser seg opp, og klager på farten MIN , men når han ser det sitter folk i passasjersetet, (-de sat noe lavt og var nok ikke synlig i mørket, nå har jeg altså vitner på opptrinnet) så blir han plutselig veldig rar og gir meg ei formaning om å ikke kjøre i 85 km i timen og piler i bilen sin igjen.. Han virket også noe flat fordi det sitter ei middelaldrende dame bak rattet, og ikke en 18 åring, for jeg kjører da rundt i en typisk "ungdomsbil" Veldig rar opplevelse, og ja, han var faktisk nyansatt politi i distriktet, jeg trodde jo ett sekund han var en gal massemorder. Anonymkode: 7b6a4...7c7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #9 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har vært ute for det selv. Han kommer som ett skudd bak meg, sivil bil, jeg ligger litt under fartsgrensa på mørk, våt landevei, ikke akkurat tofeltsvei, smaler veier. han presser på, rett i ræva på meg. Jeg øker farten noe ei stund for å få litt avstand, fordi jeg vet det straks er en utkjøring foran meg, da blinker jeg meg inn og skal slippe han forbi Fyren stanser faktisk fremfor meg på utkjørselen, presenterer seg som politi, machobrisker seg, blåser seg opp, og klager på farten MIN , men når han ser det sitter folk i passasjersetet, (-de sat noe lavt og var nok ikke synlig i mørket, nå har jeg altså vitner på opptrinnet) så blir han plutselig veldig rar og gir meg ei formaning om å ikke kjøre i 85 km i timen og piler i bilen sin igjen.. Han virket også noe flat fordi det sitter ei middelaldrende dame bak rattet, og ikke en 18 åring, for jeg kjører da rundt i en typisk "ungdomsbil" Veldig rar opplevelse, og ja, han var faktisk nyansatt politi i distriktet, jeg trodde jo ett sekund han var en gal massemorder. Anonymkode: 7b6a4...7c7 Geeez. Sånne folk er så rare!! Anonymkode: bce45...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #10 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har lest slike historier flere ganger, men vet ikke helt om det er skrøner eller ikke. Den går slik at en du kjører på motorveien, så kommer en bil bak som kjører helt opp i rasshøllet ditt, så du setter opp farten til godt over fartsgrensen. Så setter bilen på blålys, og det viste seg å være en sivil purkebil, og du får bot for å kjøre for fort. Anonymkode: dd4a5...443 Jepp. Anonymkode: e5caa...cf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #11 Del Skrevet 30. november 2024 Hvordan kan noen presse deg opp i fart? Slipp de forbi Anonymkode: 44afb...951 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #12 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har lest slike historier flere ganger, men vet ikke helt om det er skrøner eller ikke. Den går slik at en du kjører på motorveien, så kommer en bil bak som kjører helt opp i rasshøllet ditt, så du setter opp farten til godt over fartsgrensen. Så setter bilen på blålys, og det viste seg å være en sivil purkebil, og du får bot for å kjøre for fort. Anonymkode: dd4a5...443 Den typen historier verserer i flere varianter. Lar du deg vanligvis presse av at noen kjører på støtfangeren din? Gidder de da ikke å legge seg i venstre filen for å kjøre forbi, og venstre filen er ledig, så kan du faktisk legge deg i venstre fil selv, la presserende bak kjøre forbi, og så legge deg tilbake i høyre fil. Alternativet er å kjøre av veien, finne en rundkjøring eller noe,,og så kjøre ut igjen på hovedveien. Det handler om å kle la seg stresse og å kjøre feil med stil, eller løse saken på andre, lovlige måter. Anonymkode: 42c9f...616 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 30. november 2024 #13 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke si purkebiler. Anonymkode: e30e5...799 Purkebiler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 30. november 2024 #14 Del Skrevet 30. november 2024 Høres merkelig ut. Med så mange dash kameraer både i privatbiler og politibiler må det være risikosport for politiet å presse folk til fartsovertredelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 30. november 2024 #15 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg har veldig mange politifolk i omgangskretsen min. De fleste som er i UP er der i kortere perioder. Det betyr at mange er innom der. Det er sier er at de sjeldent tar folk jo mindre de selv kjører over fartsgrensen og noen kjører enda raskere enn dem igjen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #16 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Geeez. Sånne folk er så rare!! Anonymkode: bce45...69f Ja, han var jo nyansatt som lokalpoliti, men hadde nok en våt drøm om UP. Anonymkode: 7b6a4...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #17 Del Skrevet 1. desember 2024 Politiet i Norge er mest kjent for ikke å ha tid til å gjøre politiarbeid. Tror du virkelig at de gidder å leke provokatør ute på veien? Det er jo i direkte konflikt med politioppdraget. Uansett, det er Black Friday/Cyber Monday ennå. Skaff deg dæsjkæm og du er på den sikre siden, alltid. Ikke verre enn det. Anonymkode: 89f66...768 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #18 Del Skrevet 1. desember 2024 Ligger en bil for nær meg finner jeg fort bremsen. Anonymkode: 32d79...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #19 Del Skrevet 1. desember 2024 Er du gammel nok til å ha lappen? Er vel mest 15åringer som har hørt for mye gangstarap som bruker ord som purken og snuten. Det er bare flaut når voksne bruker slike uttrykk. Anonymkode: f69e7...9ac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 2. desember 2024 #20 Del Skrevet 2. desember 2024 Hvis du får en tettoppirævapåmotorvei bør du vel flytte deg fra venstre til høyre felt, skjer det på landevei anbefaler jeg å slippe opp gassen (ikke bremse, bare slippe opp) og la hastigheten synke radikalt. Da tar sikker amøben bak hintet... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå