AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Jeg og søsteren min har et godt forhold, men jeg er ikke helt enig i hvordan hun forholder seg til at sønnen var sengevæter. Litt bakgrunn er at nevøen min var sengevæter frem til han var 8, da han etter lang tids kamp endelig ble tørr. Frem til det hadde han nærmest konstant hatt et eller annet tiltak for å gjøre seg tørr, som alarm, regler for hva han kunne gjøre på kveldene osv. Dette tok på, men det fungerte. Samtidig som de gjorde dette kompenserte de veldig når de var på hytta. Der var tempo mye lavere, og det var aldri noe tiltak eller stress med at bleien skulle fort av på morgenen. For meg på utsiden virket det spesielt, men jeg skjønte også tanken bak det. Problemet er at han nå er 11, men til tross for at han er 100% tørr hjemme, bruker han fremdeles bleie på samme måte på hytta. Han kan fint ta den på et par timer før leggetid, og sitter gjerne i den til etter frokost på morgenen. I tillegg bruker han det også når han har på vinterdress og leker i snøen eller er på skitur. Når jeg spør moren hvorfor han fremdeles bruker bleie på hytta avfeier hun det bare med at det ikke er noe problem. På hytta er det ikke noe man skal rekke, og selv synes han nesten det er litt koselig. Mye i meg sier at dette er galt, men samtidig vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg vil ikke lage noe styr, og det er noe i det at det egentlig ikke er min sak. Anonymkode: ee5e4...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Du har rett, det er ikke din sak. Du har tatt det opp og fått et svar på hvorfor de gjør det slik, og svaret inviterte ikke til å få råd eller dine meninger om situasjonen. Jeg er helt enig med deg i at det burde være på høy tid å få av den bleia på en 11 år gammel gutt, men det er faktisk bare en sak mellom gutten og hans foreldre. Ikke legg deg borti det. Anonymkode: fba0b...672 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Det er definitivt noe galt når et barn som ikke har behov for bleie syntes det er koselig å ha den på. Hadde det vært for å unngå uhell i sengen eller i dressen hadde han ikke hatt den på flere timer før han skulle legge seg eller beholdt den etter han stod opp. Da hadde han hatt den på i sengen og i dressen. Her må jo noe være riv ruskende galt. Er du sikker på at du ikke har misforstått? Hvordan kommer det til utrykk at det virker nesten koselig å ha den på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Veldig spesielt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden For meg virker det som han er tørr hjemme, men ikke på hytten. Det kan høres rart ut, men begge mine trengte bleie flere år lenger på hytten enn hjemme. De var tørre som 3 og 5 år hjemme, og 5 og 11 på hytten. Vi snakket med lege og det er ikke uvanlig at man blir raskere tørr hjemme enn på en hytte. Særlig når det er fjellhytter. Dette er både fordi luften er annerledes, og at stemningen er annerledes der enn hjemme. Når det gjelder bleie under vinterdressen er det noe vi også har gjort. Hele dresser er mye vanskeligere å ta av for å gå på do, så da har vi latt dem bruke bleie dersom de har ønsket det. Anonymkode: 0e966...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Pluss at det er mye mer styr med uhell på hytta, enn hjemme (kommer selvsagt an på fasilitetene, men..) kanskje han fortsatt har uhell hjemme, uten at de ønsker å fortelle det til deg? (Forståelig…) så da safer de på hytta der det ikke er like tilrettelagt? Anonymkode: 90732...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden 11 år og bruker fortsatt bleie 🤨 hadde dævet om d var sønnen min! Anonymkode: f5d30...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 11 år og bruker fortsatt bleie 🤨 hadde dævet om d var sønnen min! Anonymkode: f5d30...c1f Hadde dævet (sic) om du var sønnen min. Anonymkode: 90732...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #9 Del Skrevet 49 minutter siden minister-mio skrev (2 timer siden): Det er definitivt noe galt når et barn som ikke har behov for bleie syntes det er koselig å ha den på. Hadde det vært for å unngå uhell i sengen eller i dressen hadde han ikke hatt den på flere timer før han skulle legge seg eller beholdt den etter han stod opp. Da hadde han hatt den på i sengen og i dressen. Her må jo noe være riv ruskende galt. Er du sikker på at du ikke har misforstått? Hvordan kommer det til utrykk at det virker nesten koselig å ha den på? Hun har sagt det selv. At han synes det er koselig å få på bleie og pysjen når han er på hytta, og bare slappe av på kvelden. Hun også mener det er en helt annen stemning rundt det enn slik det var hjemme da han brukte bleie. AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg virker det som han er tørr hjemme, men ikke på hytten. Det kan høres rart ut, men begge mine trengte bleie flere år lenger på hytten enn hjemme. De var tørre som 3 og 5 år hjemme, og 5 og 11 på hytten. Vi snakket med lege og det er ikke uvanlig at man blir raskere tørr hjemme enn på en hytte. Særlig når det er fjellhytter. Dette er både fordi luften er annerledes, og at stemningen er annerledes der enn hjemme. Når det gjelder bleie under vinterdressen er det noe vi også har gjort. Hele dresser er mye vanskeligere å ta av for å gå på do, så da har vi latt dem bruke bleie dersom de har ønsket det. Anonymkode: 0e966...c27 Oj, det var ikke bare litt lenger heller! Syntes ikke de og dere at det var rart? Og samme med bleie under dressen, er ikke det rart? AnonymBruker skrev (1 time siden): Pluss at det er mye mer styr med uhell på hytta, enn hjemme (kommer selvsagt an på fasilitetene, men..) kanskje han fortsatt har uhell hjemme, uten at de ønsker å fortelle det til deg? (Forståelig…) så da safer de på hytta der det ikke er like tilrettelagt? Anonymkode: 90732...446 Da hadde de vel sagt det? Anonymkode: ee5e4...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå