AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #1 Skrevet 30. november 2024 Synd, de skylder på "dårlig inntjening", men det er aldri nok penger for eiere uansett. Og ja - de sparker sykemeldte også. Samtidig legger de ut stillingsannonser med teksten: "En trygg og solid arbeidsplass." Anonymkode: 1ee31...66b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Skrevet 30. november 2024 ok, men hva ønsker du egentlig å diskutere her? Anonymkode: 50531...10f 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Skrevet 30. november 2024 Forfallet i arbeidslivet. Og illusjonen om at vi har det så trygt og godt i norge. Anonymkode: 1ee31...66b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Skrevet 30. november 2024 Du er ikke skjermet mot nedbemanning om du er sykemeldt, du er bare skjermet mot å bli sagt opp fordi du er sykemeldt. Tilsvarende for gravide. En bedrift har faktisk lov til å redusere arbeidsstokken for å tjene mer penger. De har også lov til å nedbemanne regnskapsavdelingen samtidig som de ansetter flere selgere, for eksempel. Anonymkode: 64e84...11a 7 8
petterm Skrevet 30. november 2024 #5 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synd, de skylder på "dårlig inntjening", men det er aldri nok penger for eiere uansett. Og ja - de sparker sykemeldte også. Samtidig legger de ut stillingsannonser med teksten: "En trygg og solid arbeidsplass." Anonymkode: 1ee31...66b Har noen av de som blir sagt opp mulighet til å bli omplassert til de ledige stillingene? Hva slags kompetanse søker de?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #6 Skrevet 30. november 2024 skal man først bli sparket er det vel tross alt bedre å vite det før jul enn straks etter nyttår. Så kan man ihvertfall innstille seg på en litt nedjustert feiring økonomisk Anonymkode: 77d76...c01 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #7 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forfallet i arbeidslivet. Og illusjonen om at vi har det så trygt og godt i norge. Anonymkode: 1ee31...66b Er han er god arbeider? Jeg opplever at nedbemanning har blitt brukt for å få ut ansatte som ikke passer i jobben, men som ikke gjør nok galt til at de kan sparkes direkte... Anonymkode: 7b975...b40 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Skrevet 30. november 2024 Hvis bedriften taper penger må de jo gjøre noe med utgiftene. Det gir seg vel selv. Anonymkode: 90943...7f0 4
Snublefot62 Skrevet 30. november 2024 #9 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forfallet i arbeidslivet. Og illusjonen om at vi har det så trygt og godt i norge. Anonymkode: 1ee31...66b Er man ikke skyld i å stå uten jobb får man dagpenger fra dag 1. Er bedriften konkurs får man utestående lønn og feriepenger fra lønnsgarantifondet (selv om det tar tid). Hva er forfallet du snakker om? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #10 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forfallet i arbeidslivet. Og illusjonen om at vi har det så trygt og godt i norge. Anonymkode: 1ee31...66b Det er absolutt ingen illustrasjon at vi har det trygt å godt i Norge. Det ostore sikkerhetsnette nav står der om uhelle er ute, frihet til å være organisert og til å påvirke egen arbeidsplass samt arbeidssituasjon. Det er en tryghet som er helt utenkelig for ca 80% av verden. Det er tøffe økonomiske tider også for bedrifter, særlig i enkelte sektore. Du kan for eksempel gå inn på domstol.no og se saker som skal gå for din(e) tingretter og som har gått de siste mnd/år. Det er helt ekstremt med konkurser over hele Norge. Dette er selvsagt ikke er enkelt for noen, men et ledd i å unngå at det kommer dit for en bedrift kan være å nedskalere " i tide". Å sitte å være bitter for at noen " mistet jobben til jul", hjelper ingen. Anonymkode: 53eaa...2fa 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #11 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synd, de skylder på "dårlig inntjening", men det er aldri nok penger for eiere uansett. Og ja - de sparker sykemeldte også. Samtidig legger de ut stillingsannonser med teksten: "En trygg og solid arbeidsplass." Anonymkode: 1ee31...66b De som er mye sykemeldte går ofte uansett først Anonymkode: 1252c...0e6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #12 Skrevet 30. november 2024 Er man god nok har man alltid jobb nok. Nedbemanningsprosesser er oftest et veldig godt vektøy for å få ut feilansettelser, lav arbeidsmoral og utgående kompetanse. Dessverre har ikke staten/offentlige samme mulighet. Så der er det mye rart som sitter på jobbene sine år ut og år inn uten å levere verken effektivitet eller kvalitet. Anonymkode: b7f28...980 3
Flintis Skrevet 30. november 2024 #13 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er absolutt ingen illustrasjon at vi har det trygt å godt i Norge. Det ostore sikkerhetsnette nav står der om uhelle er ute, frihet til å være organisert og til å påvirke egen arbeidsplass samt arbeidssituasjon. Det er en tryghet som er helt utenkelig for ca 80% av verden. Det er tøffe økonomiske tider også for bedrifter, særlig i enkelte sektore. Du kan for eksempel gå inn på domstol.no og se saker som skal gå for din(e) tingretter og som har gått de siste mnd/år. Det er helt ekstremt med konkurser over hele Norge. Dette er selvsagt ikke er enkelt for noen, men et ledd i å unngå at det kommer dit for en bedrift kan være å nedskalere " i tide". Å sitte å være bitter for at noen " mistet jobben til jul", hjelper ingen. Anonymkode: 53eaa...2fa Vi har det bedre enn mange andre, samtidig er ikke NAV fullverdig på noen måte. Jeg vil anbefale å ta en prat med dem om hvordan din situasjon blir som oppsagt og arbeidssøker innen systemet.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #14 Skrevet 30. november 2024 Flintis skrev (8 timer siden): Vi har det bedre enn mange andre, samtidig er ikke NAV fullverdig på noen måte. Jeg vil anbefale å ta en prat med dem om hvordan din situasjon blir som oppsagt og arbeidssøker innen systemet. Hæ? Hvem skal jeg ta en prat med og hvorfor? Jeg som du siterer har arbeid så det holder for 2 pers 🤷♀️😂 Anonymkode: 53eaa...2fa
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #15 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Forfallet i arbeidslivet. Og illusjonen om at vi har det så trygt og godt i norge. Anonymkode: 1ee31...66b Vi har det godt og trygt da de som har mister jobb kan søke om dagpenger. Det er ikke en selvfølge i mange andre land. Anonymkode: 48e67...af7 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #16 Skrevet 1. desember 2024 Mange skjønner ikke sammenhengen i arbeidslivet Har det har oppstått en kultur med mye sykemeldinger må man nedbemanne,og evt legge ned Man er faktisk avhengig av å tjene penger for å betale lønn Tror ikke har møtt noen arbeidstakere som forstår den sammenhengen der Anonymkode: a6344...ec9 1
Flintis Skrevet 2. desember 2024 #17 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 17.53): Hæ? Hvem skal jeg ta en prat med og hvorfor? Jeg som du siterer har arbeid så det holder for 2 pers 🤷♀️😂 Anonymkode: 53eaa...2fa Det var NAV jeg tenkte på og da kan du se hvordan dette sikkerhetsnettet virker for deg om du skulle miste hele eller deler av jobben. Dette er nokså lærerikt når det kommer til det personlige plan.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #18 Skrevet 2. desember 2024 Flintis skrev (3 timer siden): Det var NAV jeg tenkte på og da kan du se hvordan dette sikkerhetsnettet virker for deg om du skulle miste hele eller deler av jobben. Dette er nokså lærerikt når det kommer til det personlige plan. Skjønner ikke helt hva du mener her, de fleste er vell kjent med hvordan nav sine ytelser funker? Om ikke så står det ganske klart å tydelig på nav.no. Jeg mener absolutt at nav er et helt sinnsykt gode vi har her i Norge. Anonymkode: 53eaa...2fa
Flintis Skrevet 2. desember 2024 #19 Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke helt hva du mener her, de fleste er vell kjent med hvordan nav sine ytelser funker? Om ikke så står det ganske klart å tydelig på nav.no. Jeg mener absolutt at nav er et helt sinnsykt gode vi har her i Norge. Anonymkode: 53eaa...2fa Det er et gode med stort forbedringspotensiale. Nei, jeg tror ikke det er veldig enkelt å sette seg inn i hvordan det funker og hvordan dette griper inn i livet.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #20 Skrevet 2. desember 2024 Flintis skrev (1 time siden): Det er et gode med stort forbedringspotensiale. Nei, jeg tror ikke det er veldig enkelt å sette seg inn i hvordan det funker og hvordan dette griper inn i livet. Jo det er jo enkelt, man finner all info om alle ytelser på nav.no. i tillegg til at det er allmenkunnskap. etter er det jo bare å regne. Værre er det ikke. Anonymkode: 53eaa...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå