AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #101 Del Skrevet 17 timer siden Vi er også som en "familie" - og jeg mistet 2 familiemedlemmer i forrige uke da de ble sparket. Anonymkode: f72db...c32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #102 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men kollegaer er IKKE familie. Anonymkode: 30184...800 Vel jeg har fått fire gode venninner på jobb. Vært på hytteturer sammen og reiser. Noen fra tidligere jobber noen fra nåværende jobb. Anonymkode: 026cf...2e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet 15 timer siden #103 Del Skrevet 15 timer siden Yup! verre og verre for hvert år! Men Så fint da at statsnett får bonuser iallefall! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #104 Del Skrevet 14 timer siden Knirke skrev (7 timer siden): Det høres bare trist ut. Mine kollegaer er mer enn familie. Vi er skipskamerater, i tykt og tynt. Jeg ville sørget mer om en av dem døde, enn et søskenbarn eller en tante som jeg ser en gang i skuddåret. Når jeg en dag sitter på gamlehjemmet og forteller røverhistorier til sidemannen, så kommer de historiene alltid til å være fra jobben, ikke fra da jeg satt hjemme på sofaen og så på Netflix. Dine kollegaer er MER ENN FAMILIE? De er altså viktigere enn din mor, mann og barn? Da burde du faktisk ikke ha barn og mann, altså. Hadde min mann sagt at hans kollegaer er viktigere enn meg, så ville veien til døra ha vært kort. Anonymkode: 30184...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #105 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi er også som en "familie" - og jeg mistet 2 familiemedlemmer i forrige uke da de ble sparket. Anonymkode: f72db...c32 Det er sikkert også noen som har søkt om å bli adoptert av en annen familie, altså når de bytter jobb og søker andre jobber. Anonymkode: 30184...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #106 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel jeg har fått fire gode venninner på jobb. Vært på hytteturer sammen og reiser. Noen fra tidligere jobber noen fra nåværende jobb. Anonymkode: 026cf...2e0 Er dine venninner familie? Anonymkode: 30184...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #107 Del Skrevet 14 timer siden Knirke skrev (7 timer siden): Når jeg en dag sitter på gamlehjemmet og forteller røverhistorier til sidemannen, så kommer de historiene alltid til å være fra jobben, ikke fra da jeg satt hjemme på sofaen og så på Netflix. Og hvis jeg er sidemannen, kommer jeg til å drømme meg tilbake til da jeg satt hjemme og så på Netflix. Anonymkode: f00c8...783 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 14 timer siden #108 Del Skrevet 14 timer siden Det som er skjedd er at den har gått rett i dass, stadig flere vokser opp med foreldre som surrer rundt hjemme på en eller annen ytelse og føler de har krav på det. Fordi det skjedde noe trist i oppveksten eller fikk en kink i ungdommsårene eller hadde en dæsj angst Det går jo i arv. Verdens friskeste folk, som er verdens mest sykemeldte og trygda, merkelig nok Sannheten er at vi jobber minst i Europa i verdens mest gjennom regulerte arbeidsliv, omtrent som en verna bedrift Bortskjemte og late rett og slett og oljefyrt enn så lenge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #109 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men kollegaer er IKKE familie. Anonymkode: 30184...800 Noen kollegaer er faktisk familie. Det er mange eksempler på familiemedlem som jobber i samme bedrift. Jeg skrev jeg har fått noen av mine beste venner gjennom jobb, ikke familie. I år skal jeg og barna feire nyttårsaften og deler av romjulen hos en tidligere kollega. Det startet for 20 år siden med small talk over kaffemaskinen før jobb, da ingen var redde for og være på jobb noen minutter ekstra og kollegaer ikke bare var noe man skulte stygt på. Det var hyggeligere , synes jeg ihvertfal, og arbeidsmoralen var bedre. Anonymkode: 0775c...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #110 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi har i praksis borgerlønn i Norge. Selv om det ikke er én ordning som heter "borgerlønn", så har vi en grunnleggende forståelse i samfunnet om at alle skal ha et minimum av inntekt uansett omstendigheter. Det vil si at du er sikret et minimum uansett hva slags valg du tar i livet. Så hvorfor ikke velge noe behagelig som å reise, oppussing, egentid eller familietid? Vi kan ikke ha et samfunn med "borgerlønn", og så klage på at folk ikke gidder å jobbe. Om du var sikret lønn i jobben din uansett om du møtte opp på jobb eller ikke. Hadde du dukket opp hver dag da? Anonymkode: ab9e0...32c Hva er dette minimumet, behovsprøvd nødhjelp? Anonymkode: 0775c...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #111 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og hvis jeg er sidemannen, kommer jeg til å drømme meg tilbake til da jeg satt hjemme og så på Netflix. Anonymkode: f00c8...783 Og jeg kommer til å drømme meg tilbake til alle stundene med barna mine mens de var små, all kvalitetstid med mannen, hobbyene og idretten min. Anonymkode: 30184...800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #112 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen kollegaer er faktisk familie. Det er mange eksempler på familiemedlem som jobber i samme bedrift. Jeg skrev jeg har fått noen av mine beste venner gjennom jobb, ikke familie. I år skal jeg og barna feire nyttårsaften og deler av romjulen hos en tidligere kollega. Det startet for 20 år siden med small talk over kaffemaskinen før jobb, da ingen var redde for og være på jobb noen minutter ekstra og kollegaer ikke bare var noe man skulte stygt på. Det var hyggeligere , synes jeg ihvertfal, og arbeidsmoralen var bedre. Anonymkode: 0775c...04f At man ikke ønsker å jobbe gratis hver dag, har ingenting med dårlig arbeidsmoral å gjøre. Arbeidsmoral består i å utføre oppgavene sine innen frister og med god kvalitet, samarbeide godt med kollegaer og vise engasjement i jobben. Ikke jobbe gratis overtid. For mange av oss er det også stress etter jobb med å hente barn, lage middag og kjøre barn på treninger. Skal jeg be ungene slutte på idrett, slik at jeg heller kan sulle ved kaffemaskinen etter arbeidstidens slutt? Anonymkode: 30184...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #113 Del Skrevet 14 timer siden Kjenner mange unge som mister motivasjonen når de ser at enkelte tjener svimlende summer på å gjøre sære ting på OnlyFans. Eks. at kvinner ligger med 22 menn på én dag, tjener mange millioner på den ene dagen og er dritstolte over det. Hvor bærer det hen. Anonymkode: 4a665...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #114 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dine kollegaer er MER ENN FAMILIE? De er altså viktigere enn din mor, mann og barn? Da burde du faktisk ikke ha barn og mann, altså. Hadde min mann sagt at hans kollegaer er viktigere enn meg, så ville veien til døra ha vært kort. Anonymkode: 30184...800 Du aner jo ikke om hun du siterer har mor, mann og barn? Om hun har det, er det kanskje plass til flere i livet hennes? Sammenligningen var tanter og søskenbarn hun aldri ser, ikke egne barn. Evner du ikke og knytte bånd og vennskap til andre mennesker? Har du venner? Anonymkode: 0775c...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 14 timer siden #115 Del Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Dine kollegaer er MER ENN FAMILIE? De er altså viktigere enn din mor, mann og barn? Da burde du faktisk ikke ha barn og mann, altså. Hadde min mann sagt at hans kollegaer er viktigere enn meg, så ville veien til døra ha vært kort. Anonymkode: 30184...800 Jeg har ikke barn, har ingen interesse av å omgås barn, og hvis min mann krever at jeg bytter jobb for hans skyld så er veien til døra kort. Dette visste han da vi ble sammen. Endret 14 timer siden av Knirke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #116 Del Skrevet 13 timer siden Knirke skrev (23 timer siden): Spar meg spydighetene. Du gir ingenting ekstra, du vil ikke bruke et sekund ekstra på jobben, du vil ikke møte kollegaene dine på fritiden. Det er ikke akkurat forenelig med å ha en forrykende spennende og interessant jobb. Synd for deg at du må ha det sånn, men andre har faktisk glede av å gi det lille ekstra. Nå bare finner du på ting. Jeg har ikke sagt at jeg ikke bruker et sekund ekstra på jobb eller yter noe ekstra. Jeg skriver at jeg trives på jobb, men at jeg ikke deler ditt syn på ting, og argumenter for hvorfor jeg føler sånn. Stilte deg for øvrig også et spørsmål der. Det er ikke spydig å be noen utdype, stille spørsmål eller forvente et saklig svar i en debatt 🤷♀️ Det som derimot ER spydig er å slenge ut påstander om at noen har et «gledesløst liv», fordi de mener/føler noe annet enn deg. Anonymkode: 8cf86...0e4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 13 timer siden #117 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå bare finner du på ting. Jeg har ikke sagt at jeg ikke bruker et sekund ekstra på jobb eller yter noe ekstra. Jeg skriver at jeg trives på jobb, men at jeg ikke deler ditt syn på ting, og argumenter for hvorfor jeg føler sånn. Stilte deg for øvrig også et spørsmål der. Det er ikke spydig å be noen utdype, stille spørsmål eller forvente et saklig svar i en debatt 🤷♀️ Det som derimot ER spydig er å slenge ut påstander om at noen har et «gledesløst liv», fordi de mener/føler noe annet enn deg. Anonymkode: 8cf86...0e4 Deg om det. Tråden handler om arbeidsmoral, og noen vil alltid ha mer eller mindre enn andre. Sånn er det bare, sånn har det alltid vært, og sånn kommer det alltid til å være. "Trivsel" er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #118 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du aner jo ikke om hun du siterer har mor, mann og barn? Om hun har det, er det kanskje plass til flere i livet hennes? Sammenligningen var tanter og søskenbarn hun aldri ser, ikke egne barn. Evner du ikke og knytte bånd og vennskap til andre mennesker? Har du venner? Anonymkode: 0775c...04f Men hun skriver at kollegaene er MER enn familie. Altså, noe som er større og nærere enn familiemedlemmer. Anonymkode: 30184...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #119 Del Skrevet 13 timer siden Knirke skrev (10 minutter siden): Jeg har ikke barn, har ingen interesse av å omgås barn, og hvis min mann krever at jeg bytter jobb for hans skyld så er veien til døra kort. Dette visste han da vi ble sammen. Hvorfor har du mann, da? Du kunne jo bare leve sammen med kollegaene dine. Anonymkode: 30184...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #120 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå bare finner du på ting. Jeg har ikke sagt at jeg ikke bruker et sekund ekstra på jobb eller yter noe ekstra. Jeg skriver at jeg trives på jobb, men at jeg ikke deler ditt syn på ting, og argumenter for hvorfor jeg føler sånn. Stilte deg for øvrig også et spørsmål der. Det er ikke spydig å be noen utdype, stille spørsmål eller forvente et saklig svar i en debatt 🤷♀️ Det som derimot ER spydig er å slenge ut påstander om at noen har et «gledesløst liv», fordi de mener/føler noe annet enn deg. Anonymkode: 8cf86...0e4 Ikke sant? Og å skrive at de som ikke henger med kollegaer på FRI(!)tiden, har kjedelig jobb, er jo bare idiotisk. De som jobber i internasjonale konsern, sitter ofte alene på kontoret. De kan ikke henge med kollegaer fra Kina, USA osv stadig vekk. Men det betyr ikke at jobben deres er lite spennende. Jeg har hatt slike kollegaer, som mååååå drikke kaffe halve dagen, henge på fritiden med hverandre, og la barn og partner gå for lut og kaldt vann, og som lar det sosiale utgjøre 90 prosent av arbeidsdagen. Anonymkode: 30184...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå