AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #1 Skrevet 29. november 2024 Hei, jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes i uke 24. Er nå i uke 39. Det er kostholdsregulert, men har vært noe over nå og da. Spiser stort sett ganske sunt, og det er kun noen spesielle ting jeg reagerer veldig på (hvetemel, spesielt lyst). Har også trent og vært i fysisk aktivitet under hele graviditeten. Har vært til vekstkontroll tre ganger og ifølge disse er barnets størrelse målt til å ligge omtrent på gjennomsnittet. Var en tur innom sykehuset i uke 38 pga litt høy puls hos fosteret, men ifølge lege var dette i øvre siktet av normalen eller litt for høyet. Jeg er imidlertid redd for at fødselen vil havne med keisersnitt. Noen som har fått påvist svangerskapsdiabetes og som har erfaringer og dele? Jeg er 35 år og normalvektig hvis det har noe å si. Anonymkode: a5e9f...fa3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Skrevet 30. november 2024 Hadde kostholdsregulert svangerskapsdiabetes. Gikk to uker over tiden og fødte et lite barn. Hvorfor er du redd for keisersnitt, og hvordan tenker du svangerskapsdiabetes skal føre til dette? Anonymkode: 9506e...dc2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Skrevet 30. november 2024 Svangerskapsdiabetes og keisersnitt henger ikke nødvendigvis sammen. De vil vel prøve igangsetting først, vil jeg tro. Jeg hadde insulinregulert svangerskapsdiabetes og ble satt i gang to uker før termin. Fødte et helt gjennomsnittlig stort barn. Anonymkode: b1668...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Skrevet 30. november 2024 Hvorfor skulle det bli keisersnitt? De vil heller sette deg igang Anonymkode: 6727f...76e 1
Skyblue7 Skrevet 30. november 2024 #5 Skrevet 30. november 2024 Hadde svangerskapsdiabetes (kosteegulert) og planlagt KS (Hadde hatt KS tidligere). KS en uke før termin, stor jente på 4400g. Ønsket selv KS, dårlig erfaring med igangsetting i første svangerskap.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #6 Skrevet 30. november 2024 TS her. Det står på ulike nettsider som Helsenorge og NHI at sv.dia kan øke sannsynligheten for keisersnitt. Derfor jeg lurer på hva andres erfaring her. Anonymkode: a5e9f...fa3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #7 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her. Det står på ulike nettsider som Helsenorge og NHI at sv.dia kan øke sannsynligheten for keisersnitt. Derfor jeg lurer på hva andres erfaring her. Anonymkode: a5e9f...fa3 Det er mer om barnet er estimert over vekstkurve og er stort, om du er estimert til normalstort barn ville jeg ikke tenkt på det. Anonymkode: 8405b...572 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå