AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #1 Del Skrevet 29. november 2024 Får venninner over til førsjulskos en fredag kveld , hva hadde dere servert? Ville dere laget varm mat, ost og kjeks eller holder det med julekaker , snacks og frukt? Anonymkode: 58ff0...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #2 Del Skrevet 29. november 2024 Kveldsmat med kokte egg, godt brød og julebrød og bra med julepålegg å velge mellom. Litt modne oster også og noe godt i glasset. Kanskje du kan bake noen rundstykker. Anonymkode: d6805...bbf 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #3 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kveldsmat med kokte egg, godt brød og julebrød og bra med julepålegg å velge mellom. Litt modne oster også og noe godt i glasset. Kanskje du kan bake noen rundstykker. Anonymkode: d6805...bbf Jeg hadde faktisk blitt kjempeskuffet over brød med pålegg en fredags kveld... Uansett hvor godt brødet var. Anonymkode: 530fb...91a 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde faktisk blitt kjempeskuffet over brød med pålegg en fredags kveld... Uansett hvor godt brødet var. Anonymkode: 530fb...91a Hva pleier du å spise? Russisk kaviar? Anonymkode: 8a6d7...aa9 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 Du må jo selv vite om du inviterer på varmmat eller kaker - og si fra til folk som kommer så de vet om de skal spise på forhånd eller ikke. Det er med andre ord opp til deg, men kommuniser med gjestene dine. Anonymkode: 9354a...4d2 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chailatte Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 Juletapas med noe god vin kunne kanskje vært noe? Evt gløgg med vin som velkomstdrink feks 😊 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #7 Del Skrevet 30. november 2024 Et godt koldtbord. Nybakte brød og rundstykker. Tomatsild, sursild, røykalaks, eggerøre, fenalår, sylte, roastbiff osv. God drikke. Dekk fint spisebord. Og en liten dessert. En som er i fine glass og litt pyntet. Anonymkode: aaf51...85f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du må jo selv vite om du inviterer på varmmat eller kaker - og si fra til folk som kommer så de vet om de skal spise på forhånd eller ikke. Det er med andre ord opp til deg, men kommuniser med gjestene dine. Anonymkode: 9354a...4d2 Å gud bedre, bare på kg det kommer sånne svar! Anonymkode: 58ff0...367 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #9 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva pleier du å spise? Russisk kaviar? Anonymkode: 8a6d7...aa9 Fredag kveld... det kan variere. Orker vi ikke lage mat henter vi sushi. Om sommeren er pizzaovnen ofte i bruk. Jeg liker å lage ulike varianter av meksikansk mat. Har vi selskap lager jeg gjerne tapas, eller italienske småretter. Oster er også vanlig, i tillegg til de vanlige variantene varmer vi en brie med rosmarin og honning, vi har ulike typer frukt og oliven, marmelader. Fredag nå i desember har vi selskap neste helg, da er meze på planen - arabiske småretter. Kaviar forbinder jeg med brunch, med billinis. Anonymkode: 530fb...91a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. november 2024 #10 Del Skrevet 30. november 2024 Chailatte skrev (5 timer siden): Juletapas med noe god vin kunne kanskje vært noe? Evt gløgg med vin som velkomstdrink feks 😊 Dette er jeg enig i og det er hva jeg pleier å lage til slike anledninger. Det er ikke nødvendig med veldig mange retter, så det behøver ikke å bli mye arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #11 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg tenker at alt er godt nok, annet enn Wasa knekkebrød med gulost til og ingenting annet. Gjør det DU har lyst til. Hvis du kjenner etter inni deg, hva kunne du tenke deg å spise og servere? Var det meg som inviterte nå en fredag så kunne jeg helst tenke meg å lage min nye signaturpizza, drikke litt vin/julebrus og hatt noe snacks. Samtidig hadde jeg blitt kjempeglad for å komme til julekvelds med eggerøre, julebrød, gode rundstykker, leverpostei ++. Og tapas, og ost og kjeks, eller andre middagsretter. Jeg er overbevist om at suksessen blir best hvis verten er glad og fornøyd og selv er tilfreds med det som kommer i stand, både smaksmessig og innsatsmessig. Anonymkode: 0f2c9...38d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 30. november 2024 #12 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde faktisk blitt kjempeskuffet over brød med pålegg en fredags kveld... Uansett hvor godt brødet var. Anonymkode: 530fb...91a Jeg derimot hadde blitt megaglad. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #13 Del Skrevet 30. november 2024 Var på en sånn kveld i går og vi hadde ost og kjeks, julebrus, gløgg og smågodt. Var helt nydelig! Anonymkode: ea8f2...896 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lost little girl Skrevet 30. november 2024 #14 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg lager helst tapas til slike anledninger. Da er det noe for enhver smak. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. november 2024 #15 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å gud bedre, bare på kg det kommer sånne svar! Anonymkode: 58ff0...367 Jeg ser ikke problemet med det svaret? For meg er det helt naturlig at det kommuniseres i forbindelse med invitasjonen hvilket nivå serveringen ligger på - ikke nødvendigvis hva menyen er, men hvorvidt det inviteres til middag, kveldsmat eller bare kaker og snacks. Greit for gjestene å vite hvor sulten man skal være... 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #16 Del Skrevet 30. november 2024 Ost og kjeks. Husk pepperkaker, honning, og blåmuggost. 😍 Anonymkode: a9048...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #17 Del Skrevet 30. november 2024 Hvis folk skal tilbringe hele fredagskvelden hos deg, må du jo gi dem mat man blir mett av, og da gjerne en middag. De kan ikke avspises med godteri og alkohol og noe kjeks og ost. Noe som metter må man jo ha i magen. Skal du ikke servere det, gi beskjed på forhånd til alle gjestene hva som faktisk serveres, så de kan velge å spise middag hjemme før de drar til deg. Anonymkode: 0a70c...f9e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #18 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis folk skal tilbringe hele fredagskvelden hos deg, må du jo gi dem mat man blir mett av, og da gjerne en middag. De kan ikke avspises med godteri og alkohol og noe kjeks og ost. Noe som metter må man jo ha i magen. Skal du ikke servere det, gi beskjed på forhånd til alle gjestene hva som faktisk serveres, så de kan velge å spise middag hjemme før de drar til deg. Anonymkode: 0a70c...f9e Avspises? Hjelpes. Det er førjulskos hun har invitert til, ikke en treretters. Mange som er stressa denne jula, eller? Anonymkode: a9048...bba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #19 Del Skrevet 30. november 2024 Spørs på antall dere er, men jeg hadde gått for en kalkunfilet eller to. Med mandelpoteter, rosenkål og en fløtesaus. Ikke veldig komplisert å lage og helt ekstremt godt. Anonymkode: 6013f...c08 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 30. november 2024 #20 Del Skrevet 30. november 2024 Tja, du kan foreksempel starte med krydderboller og en aperitiff til forrett. Kyllinglefser eller bifflefser til hovedrett med god vin eller cider til,om du vil. Til dessert kan du servere vrengt finnmarking ( kake ). Alle rettene er enkle og lage,men forretten og kaken bør lages et døgn i forveien,for de tar litt lenger tid å lage. Bare et forslag 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå