Gå til innhold

Er det hjelp å få? - rasert økonomi etter 15 år med voldelig partner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har levd I 15 år med en psykisk og fysisk voldelig mann. En tekstbok narsissist. Jeg har heldigvis klart å komme meg ut av forholdet og fikk hjelp av krisesenteret. Vi har et lite barn sammen, på under 1 år. 

Jeg er økonomisk ruinert, men eier egen bolig. Er det noe hjelp å få? Jeg har stått for alt, han hjalp ikke til med regninger osv. han hadde full jobb, og hsn lovet å vippse hver måned, men gjorde det ikke. Lovet og lovet. Hadde mange behov og ønsker. Jeg har opparbeidet meg gjeld og vurderer å søke gjeldsordning. Jeg har heldigvis alltid sørget for å betale boliglånet, slik at det er ajour. Noen råd?

Anonymkode: 66d4d...bc3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du forklare litt meir kva type gjeld du har (og kva dette har gått til)? 

Var de gifte? Sambuande? Samme adresse? 

Anonymkode: 55872...081

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du anmelde han. Ellers ingen hjelp.

Anonymkode: 1f7f4...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor og hva består gjelden i?

Anonymkode: 75659...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kreve han for halvparten av fellesutgiftene for de 3 siste årene ved å kjøre sak i forliksrådet. Hvis du der får dom i din favør, kan du sende den til namsmannen for å få de til å kreve det inn for deg. 

Det er ikke så store omkostninger med å gjøre det på den måten. Men du må legge ut for det selv, selv om du krever at han skal dekke det. De pengene får du kanskje tilbake etterhvert når namsmannen skal kreve inn pengene. 

Men du må kunne dokumentere alt. Akkurat det er ikke noe problem siden du bare tar utskrift av bankkontoen. 

Endret av Sansx
Mer tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har levd I 15 år med en psykisk og fysisk voldelig mann. En tekstbok narsissist. Jeg har heldigvis klart å komme meg ut av forholdet og fikk hjelp av krisesenteret. Vi har et lite barn sammen, på under 1 år. 

Jeg er økonomisk ruinert, men eier egen bolig. Er det noe hjelp å få? Jeg har stått for alt, han hjalp ikke til med regninger osv. han hadde full jobb, og hsn lovet å vippse hver måned, men gjorde det ikke. Lovet og lovet. Hadde mange behov og ønsker. Jeg har opparbeidet meg gjeld og vurderer å søke gjeldsordning. Jeg har heldigvis alltid sørget for å betale boliglånet, slik at det er ajour. Noen råd?

Anonymkode: 66d4d...bc3

Mulig du kan selge huset og kjøpe et nytt med husbanklån.?..kunne jo sjekket opp det med kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken gjeld har du?

Har du råd til å sitte med boligen og barnet alene?

Anonymkode: 0d59c...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...