Gå til innhold

Bytte av arbeidsplass pga reisevei, men trives der jeg er

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Veldig lang tittel, men beskriver godt hva jeg sitter og grubler på. 

Jeg flyttet tidligere i år til en annen kommune, noe som gjorde at jeg fikk over 2 mil og kø til og fra jobb. Trives godt i jobben, og på skolen jeg jobber på. Har tenkt litt fremover at på sikt ønsker jeg å få barn,  noe som gjerne krever at jeg har en jobb nærmere der jeg bor. 

Jeg har fått et jobbtilbud på en annen skole, som da krever at jeg starter opp i slutten av skoleåret (april), noe som også virker litt skummelt. Sitter å tenker på "hva om jeg angrer?" "Er det grønnere gress på andre siden?".

Har dere noen tips om hva jeg burde gjøre? Jeg reduserer reisetiden med 5 timer mindre reise i uken, noe som er ganske mye, men risikerer trivselen og tryggheten jeg har på arbeidsplassen jeg har nå.

Det blir evt naturlig, med tanke på at jeg har flyttet, og med tanke på at kollegaer jeg har jobbet tett på skal snart pensjonere seg.

Ønsker gjerne råd hva dere hadde gjort? Hvordan har bytte i arbeidsplass vært for dere, til tross for at man allerede har en god arbeidsplass, men det blir 1,5 time reising + til dagen.

Anonymkode: 83178...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her.

Kan legge til at lønnen blir lik. De klarer å matche lønna.

Anonymkode: 83178...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville undersøkt mest mulig angående den nye skolen. Hvordan er miljøet der? Hvordan er ledelsen? Er det noen lærere som jobber der du kan spørre? 

Jeg skjønner at dette er vanskelig, og jeg har ikke noe fasitsvar. Er det mulig å søke permisjon et år fra jobben du har, sånn at du har en retrettmulighet? Men kanskje vanskeligere å få hvis du slutter midt i året. 

Hilsen en lærer. 

Anonymkode: 6ee4c...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke til: 

1,5 time reisevei er jo mye når man har så barn. Vi har jo lengre arbeidsdager enn mange andre også, med 43,5 timer i uka, selv om vi kan jobbe en del hjemme. Men totalen blir jo stor med ekstra reisevei. Da barna var små, jobbet jeg 80  prosent med 10 minutter reisevei. Vi flyttet for 2 år siden, og jeg jobber samme sted med 40 min reisevei en vei. Det går greit fordi de er store, men jeg tror jeg hadde byttet hvis de var små. 

Anonymkode: 6ee4c...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig å ha lang pendlevei med små barn. Så jeg ville tatt et betydelig dårligere arbeidsmiljø for å få kortere reisevei. 

Anonymkode: 6f04c...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet 45 minutter unna. Altså halvannen time reisevei hver dag. Stortrivdes. 

Tenk på det overskuddet du vil få når du slipper å reise så mye! Det vil gjøre mye med trivselen din, det! 

Anonymkode: a3f43...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du få permisjon fra jobben din, og teste ut om du trives på skolen som ga deg jobbtilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...