Gå til innhold

Mennesker som forteller deg (foreslår) hva du skal gjøre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså  det er helt naturlig å gi råd når man bryr seg.... er jo bare positivt.Det er du ts som blir fornærma for ingenting du burde tåle såpass å heller sette pris på at veninna di bryr seg såpass. Når jeg ikke bryr meg holder jeg kjeft og venter til at den andre endelig skal bli ferdig! Kunne ikke brydd meg mindre. Men når jeg faktisk bryr meg vil jeg prøve å hjelpe. Jeg syns du ts er selvsentrert og ikke kan se hvor hun kommer fra. Jeg selv hater å høre på syting å klaging bare for at folk skal tømme seg for negativitet og det igjenn skal gå over  på meg.sånt gjør jeg aldri selv.  Det får vær makan til '' jeg fortjener å dumpe min negativitet på deg og du burde holde kjeft å støtte meg i det uten å prøve å hjelpe og løfte opp med noe rassjonelt og positivt'' 

Anonymkode: 28809...9c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde fysisk stoppet henne og kastet henne ut. 

Anonymkode: 5adda...69c

Jeg var syk med utmattelse, så jeg var faktisk ganske hjelpeløs og hun bare overkjørte meg.

Anonymkode: 1e4aa...cab

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var syk med utmattelse, så jeg var faktisk ganske hjelpeløs og hun bare overkjørte meg.

La meg gjette, hvis du blir sur eller takker nei til "hjelpen", blir hun dypt vonbroten og unnskylder seg med at hun bare ville hjelpe ...? Eller truer med at du får gjøre det selv da, hvis det hun gjør ikke er godt nok? Da er det ikke omsorgsfull og sunn hjelp lenger, det er giftig hjelp. Jeg har ei slik "hjelpsom" svigermor, og hun gjør det bare for å få sympati fra omverdenen og skryt for hvor mye hun "hjelper til".

Anonymkode: db00d...c8e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

La meg gjette, hvis du blir sur eller takker nei til "hjelpen", blir hun dypt vonbroten og unnskylder seg med at hun bare ville hjelpe ...? Eller truer med at du får gjøre det selv da, hvis det hun gjør ikke er godt nok? Da er det ikke omsorgsfull og sunn hjelp lenger, det er giftig hjelp. Jeg har ei slik "hjelpsom" svigermor, og hun gjør det bare for å få sympati fra omverdenen og skryt for hvor mye hun "hjelper til".

Anonymkode: db00d...c8e

Det var det jeg var redd for ja, men kjente henne ikke godt nok til å teste det ut.. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du sa du flyttet symaskinen tilbake umiddelbart etter hun var gått, så litt krefter hadde du da. Og dette var etter vaskemaskine-episoden og du lot henne fortsatt inn i hjemmet ditt igjen. Men uansett, nå er hun hasta-la-vista. Lukk og lås døren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sa du flyttet symaskinen tilbake umiddelbart etter hun var gått, så litt krefter hadde du da. Og dette var etter vaskemaskine-episoden og du lot henne fortsatt inn i hjemmet ditt igjen. Men uansett, nå er hun hasta-la-vista. Lukk og lås døren. 

Jeg flyttet den ikke den dagen nei, det kunne jeg bare glemme.
Og hun kommer ikke tilbake hit nei. TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenk å ta seg sånn til rette når noen er utmattet/sliten, det er helt utrolig. Veldig selvgod … prøv å gjøre det hos henne og så skal du se at hun sprekker 😅

Anonymkode: 48b6b...d12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kanskje best å være alene når man ikke tåler noe fra andre mennesker.

Mine venninner har selvsagt takt og tone, men det hender da at vi gir hverandre råd om både det ene og det andre, og uten at noen nødvendigvis direkte har spurt om råd. Det er sånn vennskap fungerer, man tør å si alt mulig til hverandre, og er der for hverandre. Hvis jeg skulle bli lei av noe jeg oppfatter som mas eller innblanding, så sier jeg fra. Ikke noe problem. Det samme kan gjøres overfor meg.

Hvis noen helt utenforstående, som jeg kommer i snakk med tilfeldig, gir meg råd eller tips om noe, så tolker jeg det som forsøk på å være omtenksom og hyggelig. Så velger jeg om jeg vil ta til meg rådet etterpå, det er ikke verre. Får man råd på for eksempel en fjelltur, så kan det hende at det er gode råd gitt av en med virkelig peiling, så det håper jeg ikke folk slutter med. 

Skal man alltid bare prate om vær og vind og sånne helt platte ting, da? Bare sånn at man ikke skal tråkke noen på tærne...

Anonymkode: be3bf...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...