Gjest GreenSky Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Jeg står opp kl 07.45. Da rekker jeg å kle på meg, vaske meg og (dusjer som regel om kvelden) pusse tenner. Drar hjemmefra 08.00. Sitter på t-banen i 45 min, så jeg pleier å sminke meg mens jeg sitter der. (utnytte tiden tiden effektivt ... ) Spiser frokost og drikker kaffe på jobben. Hva med dere andre?
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Jeg blir sur hvis jeg ikke har tid til å somle om morgenen. I nød kan jeg bruke 20 minutter; da dusjer jeg, fikser meg, og spiser. Helst vil jeg ha en time, for da får jeg tid til å koke espresso, lese nettnyheter, kose med hunden osv osv.
Malama Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Jeg KAN for all del komme meg ut av huset fort, men jeg gjør det ikke. Jeg har vekking på klokka seks. Står opp rundt halv sju. eller kanskje sju dersom vi er trøtte begge to, og ikke noe haster. Tuler ut på badet, vsker meg og kler på meg, og lager til frokost til meg og min kjære mens han gjør seg ferdig med dusjing og barbering og sånn. Så ser jeg gjerne 7-nyhetene på tv'n mens jeg lager matpakke, også spiser vi frokost sammen og før du vet ordet av det har vi fått med oss halv åttenyhetene også (han ser jo ikke syvnyhetene) Og i god tid før klokka er åtte kommer vi oss ut av døra, og går til jobb, slik at jeg er på jobb i halv nitida, han kvart på ni. Eller, om vi har sovet litt ekstra, og ingen av os ser sjunyhetene, og vi ikke er ute av døra før over åtte så er vi på jobb sånn ca til klokka er ni, (for det er det seneste vi kan komme sånn med tanke på kjernetid). Vi har et godt tykke å gå altså, men det er passe langt. Vi somler kjempemasse om morgenen, og er klar over det. Men han er ikke i stand til å være ferdig dusja og påkledd på mindre enn en halvtime på morgenen, og jeg er ikke i stand til å spise fort, da blir jeg kvalm og ender opp med å kaste opp i stedet. Men mat MÅ jeg ha, ellers blir jeg også kvalm. Ettersom vi har mulighet til å gjøre det sånn, så gjør vi det. Men er det noe viktig er vi i stand til å være på plass på jobb klokka sju også, uten å ha vekking på tideligere enn halv seks (men da tar vi bussen altså, heller enn å gå) eller teoretisk droppe frokosten og da rekker vi det med vekking klokka seks, inkludert buss. Men da må jeg spise når jeg kommer frem. Og da kommer jeg jo ikke igng med jobbinga uansett. Så det er jo ikke så mye vits? (ps, jepp, nå har jeg lunsj. Lurer på hvorfor jeg sitter her og bruker tid på dette i stedet for å løpe ut og kjøpe mat jeg. For i dag laga jeg ikke matpakke, ettersom der ikke var brød til det...)
Gjest GreenSky Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Jeg prioriterer søvn fremfor god tid. Men det går i perioder, noen ganger synes jeg det er kjempedigg med god tig, og kan finne på å stå opp to timer før jeg drar hjemmefra.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Om jeg har mindre enn en halv time så sliter jeg. Må dusje først av alt. Om ikke jeg får den dusjen så er dagen ødelagt. Så kler jeg på meg, går ut med hunden og smører matpakke. Så tar jeg bussen til jobb, med to busser, ventetid og en del gåing så tar det ca. en time... Helst vil jeg ha litt mer tid før jeg går hjemmefra, men jeg har problemer med å komme meg opp... Skjønner ikke at folk kan klare seg med et kvarter om morgenen.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Setter vekkerklokken på snooze ti på 6 og strykker på den til fem over halv 7. Da dusjer jeg, sminker meg, spiser og pusser tenner. Går hjemmenifra kvart over og sitter 20 min på skolen før lærer kommer og prøver å våkne med dataen. Jeg er så glad jeg har ferie nå
Blackjack Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Jeg prioriterer søvn fremfor god tid. Men det går i perioder, noen ganger synes jeg det er kjempedigg med god tig, og kan finne på å stå opp to timer før jeg drar hjemmefra. ← Jeg også, vi har mistenkelige like morgen-rutiner! Opp kvart på åtte, går hjemmefra ca åtte, og bruker 45-60 min på trikken.
Gjest 2324 Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Jeg sover så lenge som overhodet mulig, bruker kanskje en halvtime på å dusje og kle på meg. Dropper frokost for jeg klarer ikke å komme meg opp tidlig nok til at jeg rekker det uansett.
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 Jeg liker god tid, jeg. Ettersom jeg har så variert tidspunkt å være på skolen på, står jeg opp mellom 06 og 12 de forskjellige dagene.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Jeg begynner til varierende tider jeg da, i dag stod jeg opp kvart på åtte, tok en dusj og så en røyk flr jeg vasket leiligheten. andre ganger står jeg opp en halvtime før jeg skal gå, og løper gjennom dusjen, kaster på meg klær og maskara og styrter ut døren
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. mars 2006 #11 Skrevet 1. mars 2006 Idealet mitt er å stå opp kl 8 for å være på kontoret mitt kl 9. I realiteten skjer det bare 2-3 ganger i uken. Da snoozer jeg gjerne 10-20 min også, men kommer meg ut av døren kl 9. Kler på meg, vasker meg, og sminker meg mens jeg spiser musli og titter raskt gjennom nettavisene. Sykkeltur til kontoret tar 10 min. De resterende dagene skjer nøyaktig det samme, bare en time senere...
Gjest 2324 Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Kler på meg, vasker meg, og sminker meg mens jeg spiser musli og titter raskt gjennom nettavisene. ← Jøss, det kaller jeg multitasking
Frida Frosk Skrevet 1. mars 2006 #13 Skrevet 1. mars 2006 Klokka ringer sju, men sjelden jeg kommer meg opp før halv åtte. Målet mitt er å være på skola til ni, men i det siste har jeg ikke ramlet inn før rundt halv ti. Noen dager har vi forelesning som begynner ni, og da er det faktisk ikke noe problem å komme seg dit i tide. Jeg liker å ha god tid på morgenen. Det første jeg gjør etter å ha tvunget meg sjøl opp og ut av den varme dyna er å snuble inn i dusjen. Der kan jeg gjerne stå i tjue minutter bare for å våkne. Bra vi har varmtvann inkl i husleia. Så kler jeg på meg, sminker meg ltt hvis jeg gidder og lager frokost. Må alltid ha frokost som jeg spiser mens jeg leser nyheter på nettet. Kan hende jeg tar en tur innom KG også, selv om jeg egentlig ikke har tid... Rett før jeg går finner jeg fram det jeg trenger på skola (lærer aldri å gjøre det kvelden før). I dag skriver jeg hjemmeeksamen og har hatt en skikkelig lat morgen. Dasser rundt i kosebukse og har enda ikke kommet meg i dusjen.
Malama Skrevet 1. mars 2006 #14 Skrevet 1. mars 2006 Jeg prioriterer altså tid om morgenen fremfor søvn jeg da, for alternativet er at jeg ikke ville få frokost (og følgelig gå sultn til jobb, og der rekker jeg ikke spise, og følgelig bli uvel og kvalm og få hele dagen ødelagt) Men ettersom jeg er avhengig av mye søvn også, så legger jeg meg tidelig. Og nyter denne muligheten så lenge jeg har den, ettersom vi har flexitid og er barnløse. Gir oss frihet det
Pepita Skrevet 1. mars 2006 #15 Skrevet 1. mars 2006 Jeg hater morran!!! Har på vekkerklokka rundt halv 7, men kommer meg ikke ut av senga før 7. Så bruker jeg nå 30-40 min på badet med dusjing, avslapping (litt morrakvalm...), ordne håret og sminke meg... Smører med litt frokost og kaster meg i bilen.
Gjest GreenSky Skrevet 1. mars 2006 #16 Skrevet 1. mars 2006 Til "slumrerne": Har dere tenkt på at det er bedre å sette klokka på det tidspunket en faktisk står opp, i stedet for å sette vekkerklokka på litt før? Da får dere mer utbytte av søvnen og blir mer opplagte.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. mars 2006 #17 Skrevet 1. mars 2006 Jeg står opp kl 07.45. Da rekker jeg å kle på meg, vaske meg og (dusjer som regel om kvelden) pusse tenner. Drar hjemmefra 08.00. Sitter på t-banen i 45 min, så jeg pleier å sminke meg mens jeg sitter der. (utnytte tiden tiden effektivt ... ) Spiser frokost og drikker kaffe på jobben. Hva med dere andre? ← Et kvarter? Det bruker jeg bare på å gå på do. Jeg trenger minst en time om morgenen.
Malama Skrevet 1. mars 2006 #18 Skrevet 1. mars 2006 Til "slumrerne": Har dere tenkt på at det er bedre å sette klokka på det tidspunket en faktisk står opp, i stedet for å sette vekkerklokka på litt før? Da får dere mer utbytte av søvnen og blir mer opplagte. ← Jepp, jeg har prøvd det, men om jeg setter vekking på halv sju kommer jeg megikke ut av senga før sju, og da er jeg jo like langt... Jeg KAN stå opp med en gang om jeg må, men da trenger jeg enda lenger tid på morgneritualene mine, så det gjør jeg egentlig bare de dagene jeg uansett ikke har tid til frokost etc. Og uansett når jeg har vekking på, jeg er ikke våken før klokka er åtte, uavhengig av når jeg legger meg (dette har jeg prøvd ut) og da rekker jeg ikke jobb, så det går ikke. Det passer ikke for alle å gjøre det på den måten, vi er alle ulike.
Floja Felíz Skrevet 1. mars 2006 #19 Skrevet 1. mars 2006 Jeg har klokken på 06.15, men kommer meg ALDRI opp da. (B-menneske på min hals!) Snoozer i 10-20 minutter til min sambos store fortvilelse (han er brannmann og arbeider turnus, står sjelden opp så tidlig) før jeg draaaar meg ut av senga og inn på badet. Når jeg først er oppe går det relativt raskt. Forer og lufter hunden og sminker meg, reiser til jobben mellom kl. 07.15 og 07.30. Spiser frokost på kontoret, og så våkner jeg som oftest etter hvert...
Floja Felíz Skrevet 1. mars 2006 #20 Skrevet 1. mars 2006 -Og må bare legge til at jeg er helt enig med Malama ang. slumringen. Det er helt nødvendig for meg, slik fungerer denne B-menneke kroppen (-og humøret), selv om jeg skjønner at det teoretisk høres lettere ut å stå opp når klokken ringer. Alle har vi våre særegenheter, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå