AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #1 Del Skrevet 29. november 2024 Dette er mitt første år som vegetarianer. Skal feire nyttår med familie, som spiser pinnekjøtt. Jeg ønsker å spise noe annet, har dere forslag? Anonymkode: f5820...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #2 Del Skrevet 29. november 2024 Nøttestek? Anonymkode: 9088c...3d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #3 Del Skrevet 29. november 2024 Nøttestek med god saus og tilbehør. Vegisterkaker eller hva det heter bruker å bli solgt i butikken rundt jul. Mye av det vanlige jule tilbehøret passer til denne maten, så du trenger ikke å styre med så alt for mye selv. https://www.godt.no/oppskrifter/vegetar/9472/saftig-noettestek-steg-for-steg Anonymkode: 1cff8...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. november 2024 #4 Del Skrevet 29. november 2024 Hva med et alternativ til pinnekjøtt, som denne oppskriften her: https://www.veganskefristelser.com/post/vegansk-pinnekjøtt-med-kålrotstappe-rødkål-og-hasselbackpoteter Du kan jo be om at de tar av litt kålrabistappe til deg før de sper med kraft (om de bruker det, ellers er jo melk og smør vegetarisk og går fint). Nøttestek er sikkelig festmat da, og gjerne med vegisterkaker til. Om du ikke er så glad i nøtter så kan du lage av seitan, eller med farse som utgangspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 Pleier å lage nøttestek, og blander litt fra ulike oppskrifter så jeg får bare ingredienser jeg liker godt. Til forrett serverer jeg en lun rødbetsalat med chevre, nøtter og honning. Dessert panncotta, og en god drink til slutt. Forutsetter at du ikke er veganer da. Det er også lett å lage egne vegisterkaker, inviterer alltid venner på dette i førjulstiden og alle skryter veldig. Anonymkode: 91134...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Pleier å lage nøttestek, og blander litt fra ulike oppskrifter så jeg får bare ingredienser jeg liker godt. Til forrett serverer jeg en lun rødbetsalat med chevre, nøtter og honning. Dessert panncotta, og en god drink til slutt. Forutsetter at du ikke er veganer da. Det er også lett å lage egne vegisterkaker, inviterer alltid venner på dette i førjulstiden og alle skryter veldig. Anonymkode: 91134...c94 Men når det kommer til pannacotta kan man jo ikke følge « standard» oppskrift selv om man ikke er veganer det er vegetarianer ikke spiser gelatin 😊 Anonymkode: 3a909...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #7 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 1.59): Men når det kommer til pannacotta kan man jo ikke følge « standard» oppskrift selv om man ikke er veganer det er vegetarianer ikke spiser gelatin 😊 Anonymkode: 3a909...fd3 Nei, jeg er veggis selv så det er jeg fullt klar over du. Regnet med at ts skjønner at det er vegetariske forslag jeg gir til en vegetarianer.... Anonymkode: 91134...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #8 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 0.04): Nei, jeg er veggis selv så det er jeg fullt klar over du. Regnet med at ts skjønner at det er vegetariske forslag jeg gir til en vegetarianer.... Anonymkode: 91134...c94 Det er langt i fra en selvfølge. Anonymkode: 3a909...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #9 Del Skrevet 3. desember 2024 Det er ikke en selvfølge at man i en tråd som heter "tips til vegetarisk mat" tipser om vegetarisk mat? Ok. Jeg tror jeg har et enklere liv enn deg. 🫠 Anonymkode: 91134...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 3. desember 2024 #10 Del Skrevet 3. desember 2024 Nøttestek er veldig godt. https://vegetarentusiast.no/nottestek/ Generelt synes jeg oppskriftene til Hanne Lene er gode. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #11 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er ikke en selvfølge at man i en tråd som heter "tips til vegetarisk mat" tipser om vegetarisk mat? Ok. Jeg tror jeg har et enklere liv enn deg. 🫠 Anonymkode: 91134...c94 Enig i at det kan være lurt å si at Pannacotta ikke er vegetar, siden TS tydeligvis er helt ny i gamet. Disse tingene kommer gjerne med erfaring og føles åpenbart når man har levd som vegetarianer lenge. Anonymkode: 86a88...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #12 Del Skrevet 3. desember 2024 Anbefaler å søke litt på rundt, vi har lagd ulike paier, både med og uten butterdeig. De nøttestekene jeg har prøvd har ikke falt i smak, så prøvelag før nyttår. Vi har prøvd litt forskjellig, både til jul og andre middagsbesøk. Henter ofte inspirasjon på diverse nettsteder, for eksempel under her, jeg søkte på chirstmas vegetarian showstopper. Lurt å være litt obs og finlese oppskriften, en del oppskrifter har av og til en ikke vegetarisk ingrediens. https://www.olivemagazine.com/recipes/collection/best-ever-vegetarian-christmas/ https://www.bbcgoodfood.com/recipes/collection/vegetarian-christmas-mains-recipes?page=2 https://www.goodhousekeeping.com/uk/christmas/christmas-recipes/g538818/best-vegetarian-christmas-recipes/ Tror jeg skal prøve denne til helga https://www.bbcgoodfood.com/recipes/spinach-beetroot-goats-cheese-roulade Den ser jo smashing ut. Passer ikke hvis du er veganer. Anonymkode: 7f660...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #13 Del Skrevet 3. desember 2024 Torfurkey Anonymkode: 327a2...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #14 Del Skrevet 3. desember 2024 Denne smaker veldig likt som pinnekjøtt! Du får den (selvfølgelig) ikke i Norge, men derimot i Sverige (Hypermat, blant annet), om du tilfeldigvis skulle ha mulighet til å dra dit.. Anonymkode: e9794...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #15 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Enig i at det kan være lurt å si at Pannacotta ikke er vegetar, siden TS tydeligvis er helt ny i gamet. Disse tingene kommer gjerne med erfaring og føles åpenbart når man har levd som vegetarianer lenge. Anonymkode: 86a88...ac9 Nettopp! Men enkelte må jo ta alt oppi verste mening. Og det er heller ikke til å skyve under en stol at det er mange som kaller seg vegetarianere, men men så viser det seg at gelatin bryr seg ikke om å jo du spiser jo litt fisk innimellom så det er dessverre ikke sånn at selv om noen sier at de vegetarianere så betyr ikke det at de faktisk er vegetarianere. Anonymkode: 3a909...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #16 Del Skrevet 4. desember 2024 Hei! "Vegetar" kan være så mangt siden folk følger ulike ting. Hvor strenge er vedkommende? Spiser hen melk, fisk eller egg. Hva med honning eller tilsetningsstoffer/estoffer? Gelatin? Anonymkode: 752a3...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #17 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! "Vegetar" kan være så mangt siden folk følger ulike ting. Hvor strenge er vedkommende? Spiser hen melk, fisk eller egg. Hva med honning eller tilsetningsstoffer/estoffer? Gelatin? Anonymkode: 752a3...b5c Spiser man fisk og gelatin er man ikke i nærheten av å være vegetarianer. Anonymkode: 3a909...fd3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 4. desember 2024 #18 Del Skrevet 4. desember 2024 Nøttestek....fantastisk godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #19 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! "Vegetar" kan være så mangt siden folk følger ulike ting. Hvor strenge er vedkommende? Spiser hen melk, fisk eller egg. Hva med honning eller tilsetningsstoffer/estoffer? Gelatin? Anonymkode: 752a3...b5c Vegetar betyr å ikke spise kjøtt eller fisk. Hvis man heller ikke spiser melk og egg så er man veganer. Anonymkode: 4e242...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå